Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 102 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      106
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

 

Går alltid bedre enn man frykter! Deltar ikke selv i år, men kommer muligens fredag for å se en kollega i CiGS: :)

Har satt kaffe til lufting, melk og jordbærsaus i kjøleskap og pusset glass og kopper. Nå er jeg kvalm og skal opp tidlig i morgen. Takk for alle lykkeønskinger, det hjelper litt på nervene. Skal cuppe i første pulje på fredag, vet ikke om det kræsjer med CiGS.
Lenke til kommentar

Jeg har en George Clooney-kaffemaskin i hus (Nespresso). Den gir helt ok kaffe ganske kjapt, så jeg er jevnt over rimelig fornøyd med den. Men jeg har sett at Friele har kommet med en egen serie kapsler til saken, er det noen som har smakt de?

Bruker ikke Nespresso selv, men hørte av en bekjent at Friele sine kapsler ikke var allverden. Ifølge han: Prisforskjellen er ikke det helt store, de smakte ikke like bra, og ettersom ingen har lov til å direkte kopiere Nespresso sine kapsler så sitter de ikke helt optimalt i maskinen (hvilket fører til at kaffen noen ganger blir veldig vannete). (Men som sagt har jeg ikke testet det selv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, ja, det er tilberedelsesmetoden, beklager om det ikke kom klart frem. Tror ikke det, måtte i så fall ha vært en tyrkisk eller gresk restaurant. Går jo an å ta en liten ringerunde.

Synd det ikke er standard på kaffesteder egentlig, men det er vel kanskje for mye jobb. Godt er det ihvertfall, og som student blir det fort til at jeg gjerne skulle hatt noe jeg ikke kan lage hjemme når jeg først skal betale. Kanskje jeg heller skal lage det hjemme, og espressobasrte drikker laget på skikkelig måte ute.

 

red: Så det var snakk om Aeropress over, og venter en i posten denne uken. Gleder meg. Hva er alternativene for best mulig kaffe til billigst mulig pris når det gjelder ferdigmalt kaffe med "ett hakk" grovere kverning enn espresso (400-450 micron er nabefalt, har jeg skjønt).

 

Innser at jeg stiller spørsmålet helt håpløst, men vil gjerne ha anbefalinger til mest for pengene i ulike prisklasser, så kan jeg prøve å se hva jeg får ut av dem. Pleier å foretrekke relativt mørkt brent til espresso laget i Bialetti-kanne om jeg skal ha espresso, men skal bruke aeropressen mye til vanlig/americano og, så jeg tar gjerne imot anbefalinger til noen som ikke er så brent der.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Synd det ikke er standard på kaffesteder egentlig, men det er vel kanskje for mye jobb. Godt er det ihvertfall, og som student blir det fort til at jeg gjerne skulle hatt noe jeg ikke kan lage hjemme når jeg først skal betale. Kanskje jeg heller skal lage det hjemme, og espressobasrte drikker laget på skikkelig måte ute.

 

red: Så det var snakk om Aeropress over, og venter en i posten denne uken. Gleder meg. Hva er alternativene for best mulig kaffe til billigst mulig pris når det gjelder ferdigmalt kaffe med "ett hakk" grovere kverning enn espresso (400-450 micron er nabefalt, har jeg skjønt).

 

Innser at jeg stiller spørsmålet helt håpløst, men vil gjerne ha anbefalinger til mest for pengene i ulike prisklasser, så kan jeg prøve å se hva jeg får ut av dem. Pleier å foretrekke relativt mørkt brent til espresso laget i Bialetti-kanne om jeg skal ha espresso, men skal bruke aeropressen mye til vanlig/americano og, så jeg tar gjerne imot anbefalinger til noen som ikke er så brent der.

Med en aeropress pleier jeg å leke mye, alt ettersom hva det skal brukes til, men man får en god kopp kaffe med atten gram kvernet mellom filter og bialetti. Det spørs litt på hvor god kaffe du vil ha, du kan jo prøve deg frem med løsvektkaffen fra dagligvarebutikker, eller splurge fra kaffebar eller butikk. Prisen varierer veldig fra plass til plass. Anbefaler med glede kaffeabbonement fra jacu om du har råd til engangsutgiften!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...