Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sur Kaffe

Denne artikkelen og noen av kommentarene under er til å bli kvalm av. Kjenner meg igjen i flere av scenarioene og det skal sies at noen folk rett og slett ikke takler å få et nei og derfor tar all veiledning som kjeft og dårlig service. Java er et av de stedene jeg har vært i Oslo hvor jeg får desidert best service!

Den kommentaren jeg ble aller mest kvalm av, er Tim Wendelboe sin. Når han mener at det er galt å ta opp i media, at kunder opplevde kritikkverdig service, fordi han selv ikke har gjort det.

Lenke til kommentar

Shh, ikke bruk n-ordet i denne tråden. De kommer de til å spise deg

Hehe... da er det bare å spise meg, for jeg synes Nespresso er en skikkelig god kaffe. At det finnes bedre kan godt være, men jeg har ingen planer om å innvistere mer enn jeg har gjort på kaffefronten på en stund. :)

Lenke til kommentar

Da var Wilfa CGR-1 bestilt fra CDON.no til kr 618, inkludert frakt.

Skal bli godt å få malt/kvernet selv. Tenker jeg også bør få meg en kjøkkenvekt slik at kaffen blir mer konsekvent mtp. styrke og dosering.

Henrik C: Det var da godt! :p

Ellers så vil jeg si at kaffen man bruker har mer betydning for utfallet enn akkurat tilberedningsmetoden.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Til og med Dexter (Romis sitt profilbilde) vet å sette pris på en god kopp kaffe. Det får du ikke på Starbucks ;)

Bestilte meg endelig en Silvia med rocky kvern i går. Har da en Wilfa CGR-1 til overs som jeg lurer på om jeg bør finne ett nytt hjem til. Den er brukt i underkant av ett år og er i god stand. Hva kan man ta for noe slikt?

jeg ville beholdt wilfaen. Rocky og Wilfa utfyller hverandre.

Lenke til kommentar

Til og med Dexter (Romis sitt profilbilde) vet å sette pris på en god kopp kaffe. Det får du ikke på Starbucks ;)

Bestilte meg endelig en Silvia med rocky kvern i går. Har da en Wilfa CGR-1 til overs som jeg lurer på om jeg bør finne ett nytt hjem til. Den er brukt i underkant av ett år og er i god stand. Hva kan man ta for noe slikt?

Tro meg, ikke annet som er bedre enn nykvernet kaffe fra helt ferske bønner. Men når man er vant med pulverkaffe så er det et stort hopp i kvalitet til Starbucks fra pulverkaffe som jeg drikker hver dag. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan så mange folk her i landet har fått det for seg at Starbucks er det store.

Mange av de som sier de ønsker seg Starbucks til Norge, har jo ikke engang vært der. Eller så er det det eneste stedet de har drukket kaffe på.

Ellers er de sånne mennesker som tror at kaffe skal smake som Frappucino.

Det er ingen grunn til at vi skal ha Starbucks her, fordi de ville laget dårligere kaffe enn selv Kaffebrenneriet. Som åpenbart har kopiert hele kjeden sin etter Starbucks.

Man er åpenbart ingen kaffe kjenner om man liker Starbucks. Det eneste som er bra med de stedene, er de hyggelige lokalene, med store gode stoler, gratis Wifi, avslappede stemning og slikt. Det er derfor folk drar dit. Ikke på grunn av kaffen.

Noen lar seg bare sjarmere så jævlig billig av amerikanske merkevarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tro meg, ikke annet som er bedre enn nykvernet kaffe fra helt ferske bønner. Men når man er vant med pulverkaffe så er det et stort hopp i kvalitet til Starbucks fra pulverkaffe som jeg drikker hver dag. :)

Nå er sikkert oppvaskvann bedre enn kloakk, uten at det betyr at oppvaskvann er godt.

;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til at vi skal ha Starbucks her, fordi de ville laget dårligere kaffe enn selv Kaffebrenneriet. Som åpenbart har kopiert hele kjeden sin etter Starbucks.

Du klarer å provosere meg omtrent hver eneste gang du legger labbene på tastaturet. Jeg foretrekker anonymiteten jeg har her på diskusjon.no, men angrer litt på at jeg aldri har invitert deg til en av kafeene jeg har jobbet i, så skulle jeg vist deg Kaffebrenneriet. Nå har jeg sluttet og er student langt unna Oslo, så det går jo ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du klarer å provosere meg omtrent hver eneste gang du legger labbene på tastaturet. Jeg foretrekker anonymiteten jeg har her på diskusjon.no, men angrer litt på at jeg aldri har invitert deg til en av kafeene jeg har jobbet i, så skulle jeg vist deg Kaffebrenneriet. Nå har jeg sluttet og er student langt unna Oslo, så det går jo ikke.

Og du får meg til å le hver gang.

Jada jeg skulle gjerne blitt positivt overrasket over Kaffebrenneriet, men det har aldri skjedd. Jeg har derimot blitt skuffet hver gang, og jeg har prøvd rundt tre av utsalgsstedene deres her i Oslo. Så derfor har jeg gjort meg opp den meningen at de verken bryr seg om kvalitet, eller hvis de gjør det - har elendig kvalitetskontroll og opplæring av ansatte.

Stockfleths derimot, til tross for å være en kjede, er et prima eksempel på folk som har god kvalitetskontroll og sikrer gode og like produkter i alle utsalgsstedene sine. Dit kan jeg dra når som helst på døgnet, i hvilken som helst butikk, og få nydelig kaffe hver gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På hvilken måte utfyller de hverandre? Er trangt om plassen på kjøkkenbenken nemmelig.

Jada jeg skulle gjerne blitt positivt overrasket over Kaffebrenneriet, men det har aldri skjedd. Jeg har derimot blitt skuffet hver gang, og jeg har prøvd rundt tre av utsalgsstedene deres her i Oslo. Så derfor har jeg gjort meg opp den meningen at de verken bryr seg om kvalitet, eller hvis de gjør det - har elendig kvalitetskontroll og opplæring av ansatte.

Stockfleths derimot, til tross for å være en kjede, er et prima eksempel på folk som har god kvalitetskontroll og sikrer gode og like produkter i alle utsalgsstedene sine. Dit kan jeg dra når som helst på døgnet, i hvilken som helst butikk, og få nydelig kaffe hver gang.

På hvilken måte har Kaffebrenneriet "skuffet" deg? Kom med konkrete eksempler.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...