Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 105 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      138
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      107
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      347
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Nå jobber jeg med Cinet-maskiner daglig. Samt MPX-maskiner.

Greit å ha litt automatikk i det hele. Alt av drivere og slikt har jeg lagt inn i den CD-en.

Det er litt deilig å sitte med en film og ha en kaffekopp.

Synd det er så varmt ute, drikker ikke mer enn 5-6 kopper nå.. pr dag altså..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sittet å installert en XP maskin også i dag, men jeg rakk ikke å drikke så mye kaffe. 3 timer senere på jobb i dag, og oppgavelisten blir dødla lang.

Eneste jeg sliter med etter installasjonen, er at etter jeg installerer lyd drivere, så får jeg melding om at en eller annen DLL fil er plassert feil i minnet. Dritt sak.

Men nå er det bare 30 min igjen av jobbdagen, så da er det hjem med damen, sette seg ut i solen, drikke kaffe og spise is

Endret av Scix
Lenke til kommentar

Jeg har ikke drukket kaffen idag, og denne varmen gir meg veldig liten lyst å drikke noe heller... Får se til kvelden når det blir litt kjøligere.

50 minutter med kaffe per arbeidsdag høres kjekt ut .). Jeg skal snart ut og jobbe i FMC nå til sommeren, og da blir det 2-3 kaffepauser for dagen ala 10 min + 30 min lunch (kaffe). Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
2 dl sterk kaffe

2 dl iskald melk

3 ss Demerarasukker

1 1/2 dl isbiter

Bland alle ingredienser i en kjøkkenmaskin, og kjør til isbitene er knust. Hell over i glass. Det er vel det enkleste.

Sitter og slurper her nå.

2 dl sterk kaffe

4 ss Demerasukker

Masse isbiter

sjokoladesaus

toppet med melk og fløte, 0,5 dl

Er godt, passe søtt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Det virket veldig søtt også.. Jeg vet ikke om det er noe jeg foretrekker fremfor svart kaffe. Men skal prøves i morgen, absolutt.

Takk for tips.

8810220[/snapback]

Mulig at det var hakket mer enn 2 dl kaffe, og den var sterk - jeg lot den ligge lenge og godgjøre seg i filteret. Synes vanlig Mocha er for søtt, men denne mixen fungerte. Ikke et substitutt for vanlig kaffe, selvsagt, men i sommervarmen var det en god "etter middags"-kaffe (orddeling tilsiktet). :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt på 7/11 noen ganger. Men koppene som er der er seriøst alt for store. Jeg har faktisk ikke lyst på en halvliter med kaffe i slengen. En vanlig kopp holder.

Jeg reiser jo en del med fly og er endel på gardermoen. Uansett hvor du kjøper deg kaffe der, så får du svære kopper, så du må kaste halve. Skjønner ikke vitsen med det.

Jeg synse maskinkaffe ofte smaker litt kakao aktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...