Gå til innhold

AMD kjøper ATI.


Evleos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tatt fra www.itavisen.no:

 

"Allerede noen dager i forveien, mens ryktene om et oppkjøp svirret ustoppelig, sørget Intel for å ikke fornye ATIs Bus-lisens. Dermed vil alle som ønsker å kjøre Nvidia-grafikk, nå måtte kjøpe PC-er som kjører på Intel-prosessorer. Omvendt vil ATI bare være tilgjengelig på AMD-drevne PC-er."

 

nei og nei? Så nå må man velge, intel og nvidia eller amd og ati? :no:

Hvor vil verden ende?

Lenke til kommentar

Hæ? Hvor er det de får dette fra? Bare fordi Intel ikke lisensierer bort teknologi til ATi, så går plutselig verden i stå?

 

AMD og ATi har hele tiden sagt at de ikke kommer til å begrense noe som helst. Har Intel og nVIDIA kommet med noen uttalelser som kun ITavisen har snappet opp eller?

 

[EDIT: Som jeg mistenkte, dette er bare sludder fra ITAvisen. Jeg tror faktisk jeg skal begynne å kalle de Se&Hør. The Inq er da ikke helt tette i pappen i det minste.]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Ikke hør på alle idiotene som sier at ting ikke kommer til å fungere sammen. Dette vet ingen noe som helst om (utover det som har blitt sagt i pressemeldinger og intervjuer).

 

Om det kommer til å bli færre valgmuligheter, så kommer det i så fall ikke til å være provisoriske restriktive løsninger som gjør at komponenter som egentlig ikke er ukompatible i utgangspunktet blir ukompatible, det kommer til å komme i form av at f.eks. Intel sier nei takk til chipset fra ATi. Det er ingen som har sagt noe som helst om at man har lyst til å utelukke selskaper fordi de er i eierskap av direkte konkurrenter.

 

Huff. Jeg blir så oppgitt. Det er akkurat dette her som er problemet med slik elendig journalistikk som ITavisen bedriver. Journalister har et stort ansvar i å være nøyaktige. Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert.

Lenke til kommentar

hvis det blir så galt hvordan kan man fortelle ATI ,AMD , Nvida og inttel hvor skapet skal stå? jvordan kan man fortelle disse seskapen hva vi egenli ønsker.

 

på orativsystem er det fortsat microsoft som dominerer og de andre bare slentrer mere eller mindre etter. blir det sånn med grafikkortene og hovedkorten så må noe gå galt et sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...