Gå til innhold

Er denne tempraturen normal for en slik maskin?

b_naimy

Anbefalte innlegg

Har dette oppsettet her:

Cpu: Intel 930D 3.ghz

Ram: 4stykk 1gig Corsair XMS minnebrikker

Hardisker : 4x raptor hardisker

Grafikk : Gforce 7950x2 520M (overklokketversion)

I vanlig rom tempratur så ligger den interne tempraturen i kabinettet på ca:45 grader.Cpu ligger på ca: 54-55 grader når man er idle i windows,går opp til 68-69 i load på 100%.Vet ikke hvor selve kabinett varme sensor er, men vis den er i nærheten av grafikk kortet så er der sikkert derfor den for så høy temp.

Jeg personlig syns dette er veldig mye, hadde en amd 3800 som var på 37på idle og ca:50 på load og da var den også overklokket 200mhz. :(

Selve hardiskene er skilt ifra resten av kabinettet(lian li) så liter eller ikke noe varme kommer derifra.Men grafikk kortet mitt er et problem.

Den genererer noe så helvetes mye varme, det er en 120mm vifte øverst som dytter den varme luften ut men tror ikke det er nok :no:

Hardiskene har en 120 mm som blåser kald luft overalle sammmen, der er alt ok.

Har også en 120mm lenger nede som blåser den varmeluften ifra cpu ut

av kabinettet.

Skjønner ikke hva jeg gjør galt :(

Burde jeg har den nederste 120 mm til blåse luft ut eller inn?

Skal skifte ut cpu kjøler med en sån Big thycon greie, akkurat nå bruker jeg en silverstone cpu kjøler som bruker heatpipes, samme som jeg brukte til amd'en min.

Håper dere experter kan hjelpe meg ut her :thumbup:

Mvh

Bashir Naimy

sånt ser kabinettet ut:

post-12101-1153649262_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har undertrykk (vakum) i kabinettet ditt; du har flere vifter flere vifter som blåser luft (hvis pilene representerer ant. vifter, da), enn vifter som trekker luft inn. Jeg tror egentlig at det motsatte er anbefalt.., altså et overtrykk.

Endret av 7r
Lenke til kommentar

Det er nok luftflyt som er en del av problemet her ja (og at komponentene er varme, Intel CPUen kan ikke sammenlignes med en AMD 3800+ med tanke på temp).

Skift retning på viften som er nederst så skal det hjelpe..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...