ivanp Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei, vurderer å kjøpe meg ny pc nå. -Etter priskuttene nå, lønner det seg å vente litt mot høsten/jul? -Hva innebærer Conore 2 er det intel sin? -PC jeg skal bygge skal være en Nesten REN spille pc (brukes også på LCD tv med HD filmer. -Har bestem at det skal være Ati, grunnet alltid hatt det og aldri noen problemer. -Men med Crossfire, trenger jeg da eget HK med støtte for dette, eller er det nok med 2xpci-x? -Støtter x1900 kortene HD? -AM2 er jo kuttet i prisene, er ikke FX CPU det? FX er vel ytelsesmessig bedre? Lenge siden jeg har tittet på markedet, har tidligere vært rimelig oppdatert... men men jobb har tatt for mye tid det siste 8 mnd... Fortsatt go søndag! Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det lønner seg vel aldri å kjøpe pc. Prisene kuttes hele tiden. Dog jeg vil kanskje påstå at det lønner seg ekstra dårlig nå. Siden amd vil svare på Conore med priskutt i veldig nær fremtid. Venter du helt til jul så vil du helt sikkert spare på det, men da er nye priskutt og nye modeller på vei ut på markedet som det alltid er. Jeg er spent på Core 2 (som er fra Intel). Test resultatene har vel vert temmelig enstemmig imponerene. Selv på spill som Intel har slitt med. Dog det er få som har erfaring med Core 2 i praksis over lengre tid. Crossfire er ATI sitt svar på SLI som er fra nvidia. Man kan ikke kjøre crossfire på et hovedkort designet for sli (tror jeg), man må ha hovedkort med crossfire. Tar forbehold om at det sikkert finnes hovedkort som støtter både sli og crossfire. eksempel på hovedkort som ihvertfall støtter crossfire: https://prisguiden.no/product.php?p...969ad6e848679bd hvis det er AMD Athlon 64 FX-55 og AMD Athlon 64 FX-57 du mener så er det amd ja. Dog de større conore prosessorene har slått dem i veldig mye i test. Inkludert spill som amd har vert ledene på i lang tid. De er også billigere (i dag) her er hw sin egen test http://www.hardware.no/tester/prosessor/intel_core_2/27626 Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det er litt artig at Intel sine Core 2 var hakke bedre enn FX prossene, det overrasket meg veldig faktis... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei! Vel de aller fleste kjøp er "dårlige" en stund etterpå, siden det hele tiden kommer noe nytt. Men nå snart og utover høsten vil det være ei periode med gode priser og det er lurt å kjøpe da. Prisene på Athlon64 X2 har blitt dumpet, og vil kanskje dumpes mer. Jeg tviler på at Intel vil dumpe prisene på Conroe, siden de skal selge ut store mengder av Netburst, og at Conroe allerede i mange tilfeller tilbyr bedre enn Athlon64 X2. Det har omsider blitt fart i markedet igjen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Ja! Det tviler jeg ikke på, men uansett så håper jeg på at AMD Finner på ett eller annet snart.. Så jeg vil gjerne se all som er Intel Fan skal grine... og Dem som er AMD "FAN" skal få trua i dem igjen... Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Ikke for å hakke LeeZarD, men akkurat det med fans innenfor IT-industrien er vel noe av det dummeste... Men som sagt tidligere i tråden så er det nå Intel som kan levere mest ytelse, hvis du skal ha en litt "dyrere" maskin, mens på budsjett så ville jeg si det var ganske likt. Lenke til kommentar
eNt Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det meste er jo sagt, og jeg er hardbarket AMD fan, men må nok inrømme at Core 2 (Codename: Conroe) gjør det vesentlig bedre enn AM2 kontra pris. Må få sagt en ting: Slutt å bruk PCI-X om PCI-express, da pci-x faktisk er en egen port som ofte er på server hk. (Eller tar jeg helt feil?) Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) stemmer nok det eNt, så vidt jeg vet er PCI-X 64bit pci kort-spor... EDIT: glemte en ting, ja x1900 kortene støtter HD, så vidt jeg kan huske er de faktisk best på det også... Endret 23. juli 2006 av MasterMind2k Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Det meste er jo sagt, og jeg er hardbarket AMD fan, men må nok inrømme at Core 2 (Codename: Conroe) gjør det vesentlig bedre enn AM2 kontra pris. Må få sagt en ting: Slutt å bruk PCI-X om PCI-express, da pci-x faktisk er en egen port som ofte er på server hk. (Eller tar jeg helt feil?) 6545282[/snapback] PCI-X er dobbelt så lang som PCI. Det må ikke forveksles med PCIe/PCI-EXPRESS. Edit: litt for treg. Hilsen, efikkan. Endret 23. juli 2006 av efikkan Lenke til kommentar
eNt Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det var det jeg trodde efikkan. Vel, tror trådstarter har fått svar på det meste. Hvis han ikke ønsker hjelp til ett oppsett da. Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Nei er nok ikke så fersk, men nå er jo sokkel F på fram marsj, så tror jeg venter enda litt til... Så må jeg kanskje vente enda litt lenger på physix... Men er utrolige morsomme priser nå Lenke til kommentar
eNt Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Socket F er jo optimalisert for servere og Opteron.. hva skal du med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå