Gå til innhold

Ny pc, mange nye merker ute+priskutt

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe meg ny pc nå.

-Etter priskuttene nå, lønner det seg å vente litt mot høsten/jul?

-Hva innebærer Conore 2 er det intel sin?

-PC jeg skal bygge skal være en Nesten REN spille pc (brukes også på LCD tv med HD filmer.

-Har bestem at det skal være Ati, grunnet alltid hatt det og aldri noen problemer.

-Men med Crossfire, trenger jeg da eget HK med støtte for dette, eller er det nok med 2xpci-x?

-Støtter x1900 kortene HD?

-AM2 er jo kuttet i prisene, er ikke FX CPU det? FX er vel ytelsesmessig bedre?

Lenge siden jeg har tittet på markedet, har tidligere vært rimelig oppdatert... men men jobb har tatt for mye tid det siste 8 mnd... :(

Fortsatt go søndag! :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lønner seg vel aldri å kjøpe pc. Prisene kuttes hele tiden. Dog jeg vil kanskje påstå at det lønner seg ekstra dårlig nå. Siden amd vil svare på Conore med priskutt i veldig nær fremtid.

Venter du helt til jul så vil du helt sikkert spare på det, men da er nye priskutt og nye modeller på vei ut på markedet som det alltid er. Jeg er spent på Core 2 (som er fra Intel). Test resultatene har vel vert temmelig enstemmig imponerene. Selv på spill som Intel har slitt med. Dog det er få som har erfaring med Core 2 i praksis over lengre tid.

Crossfire er ATI sitt svar på SLI som er fra nvidia. Man kan ikke kjøre crossfire på et hovedkort designet for sli (tror jeg), man må ha hovedkort med crossfire. Tar forbehold om at det sikkert finnes hovedkort som støtter både sli og crossfire.

eksempel på hovedkort som ihvertfall støtter crossfire: https://prisguiden.no/product.php?p...969ad6e848679bd

hvis det er AMD Athlon 64 FX-55 og AMD Athlon 64 FX-57 du mener så er det amd ja. Dog de større conore prosessorene har slått dem i veldig mye i test. Inkludert spill som amd har vert ledene på i lang tid. De er også billigere (i dag)

her er hw sin egen test

http://www.hardware.no/tester/prosessor/intel_core_2/27626

Lenke til kommentar

Hei!

Vel de aller fleste kjøp er "dårlige" en stund etterpå, siden det hele tiden kommer noe nytt.

Men nå snart og utover høsten vil det være ei periode med gode priser og det er lurt å kjøpe da. Prisene på Athlon64 X2 har blitt dumpet, og vil kanskje dumpes mer. Jeg tviler på at Intel vil dumpe prisene på Conroe, siden de skal selge ut store mengder av Netburst, og at Conroe allerede i mange tilfeller tilbyr bedre enn Athlon64 X2. Det har omsider blitt fart i markedet igjen.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Ikke for å hakke LeeZarD, men akkurat det med fans innenfor IT-industrien er vel noe av det dummeste...

Men som sagt tidligere i tråden så er det nå Intel som kan levere mest ytelse, hvis du skal ha en litt "dyrere" maskin, mens på budsjett så ville jeg si det var ganske likt.

Lenke til kommentar

Det meste er jo sagt, og jeg er hardbarket AMD fan, men må nok inrømme at Core 2 (Codename: Conroe) gjør det vesentlig bedre enn AM2 kontra pris.

Må få sagt en ting: Slutt å bruk PCI-X om PCI-express, da pci-x faktisk er en egen port som ofte er på server hk. (Eller tar jeg helt feil?)

Lenke til kommentar
Det meste er jo sagt, og jeg er hardbarket AMD fan, men må nok inrømme at Core 2 (Codename: Conroe) gjør det vesentlig bedre enn AM2 kontra pris.

Må få sagt en ting: Slutt å bruk PCI-X om PCI-express, da pci-x faktisk er en egen port som ofte er på server hk. (Eller tar jeg helt feil?)

6545282[/snapback]

PCI-X er dobbelt så lang som PCI. Det må ikke forveksles med PCIe/PCI-EXPRESS.

Edit: litt for treg.

Hilsen,

efikkan.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...