jokkakim Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Hallo jeg har nå prøvd å legge til shoutbox script på hjemmesiden min, denne funker så å si sånn som den skal, bortsett fra at antall "shout" som skal lagres ikke blir stemmen overens med det jeg velger f.eks: <?php error_reporting(0); $datfile = "shoutbox.txt"; $MAX_LENGTH = 50; $NUM = 20; $nick=$_GET["nick"]; if (!$nick) { $name = ">>"; } else $nick .= ":"; $cxl=$_GET["cxl"]; $cxl = preg_replace("/</","<",$cxl); $cxl = preg_replace("/>/",">",$cxl); $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $datetime = date("r"); $comfile = file($datfile); if ($cxl != "") { if (strlen($cxl) < $MAX_LENGTH) { $fd = fopen ($datfile, "w"); $c = stripslashes($cxl); fwrite ($fd, "<p> <div style=\"visibility: hidden;\"> IP: $ip Dato: $datetime</div> <b>$nick</b><br />$cxl</p>\n"); for ($i = 0; $i < $NUM; $i++) { fwrite ($fd, $comfile[$i]); } } fclose($fd); } Header("Location: $HTTP_REFERER"); ?> Her er den satt til 20 ($NUM = 20;) men er bare 7 (mener jeg det var) som blir lagret om gangen noen som vet/ser hva som er feilen her? mvh Jokaim Endret 23. juli 2006 av jokkakim Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Ingen som har peiling? :\ mistenker at det er noe i disse linjene: for ($i = 0; $i < $NUM; $i++) { fwrite ($fd, $comfile[$i]); Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Skjønner ikke hvordan du får til at dette skal fungere i det hele tatt.. Etter det jeg kan skjønne utifra lesning er at siste melding, og kun den, vil bli lagret.. Grunnet at fopen med W kun gir write+truncate, og ikke append.. Jeg ville enten valgt å legge alle meldinger i forskjellige filer, eller brukt file() til å lage array av filen (som du har gjort), kjørt en for-loop for å hente ut de 19 første meldingene til en string, lagt den første meldingen til denne stringen, og skrevet filen. feks: $fil = file($datfile); for($a=0;$a<=19;$a++) {$innhold = $innhold .= $fil[$a]."\n";} $innhold .= "<p><div style=\"visibility: hidden;\">IP: $ip Dato: $datetime</div><b>$nick</b><br />$cxl</p>\n";} Uansett, nå tror jeg at jeg så feilen din mens jeg skrev dette.. Du må fjerne newlinene i htmlkoden din Endre dette: fwrite ($fd, "<p> <div style=\"visibility: hidden;\"> IP: $ip Dato: $datetime</div> <b>$nick</b><br />$cxl</p>\n"); til fwrite ($fd, "<p><div style=\"visibility: hidden;\">IP: $ip Dato: $datetime</div><b>$nick</b><br />$cxl</p>\n"); EN linje Endret 24. juli 2006 av Axentrix Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 takk skal du ha =) fikset det du sa med newline å nå funker den utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå