Kinski Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) jeg husker det var en bokserie om en steinalderfamilie før. I en av bøkene bygger de seg en rakett i tre og reiser til Mars. Der viser det seg at de eneste kjæledyrene menneskene på Mars har (og sammenlignet med steinalderfolkene på jorda så bor de i moderne storbyer) er katter i alle størrelser. Istedet for hester på veddeløpsbanen brukes digre katter, og istedet for hunder brukes katter. Noen som husker dem? En annen (tynn) bok handlet om en gutt som klatret opp i et tre, og i en trehytte var det hver dag varm mat som ventet på ham. Det er dessverre alt jeg husker. Noen som vet mer? Av barnebøker jeg husker navnet på, og som jeg anbefaler for mindre barn, er selvsagt bøkene til Elsa Beskow. Og De flyvende hvalers land, av Thore Hansen, husker jeg også at jeg likte. Endret 23. juli 2006 av Kinski Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Du tenker sikkert på "Hedenold-barna i verdensrommet". Veldig bra serie! Endret 29. juli 2006 av Evig student Lenke til kommentar
Kinski Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Det var det ja. Endelig en tittel. Husker det når du nevner det. Takker. Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det var det ja. Endelig en tittel. Husker det når du nevner det. Takker. 6650730[/snapback] Velbekomme! Du er ikke alene om å ha likt den boken! Har du lett etter dette lenge? Lenke til kommentar
Kinski Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Har ikke akkurat søkt konstant etter den, men har tenkt på den i ny og ne og forhørt meg et par ganger uten at det har gitt uttelling. Det eneste jeg lurer på nå er navnet på en bok som handler om noen troll som vil gi en spesiell sopp til noen barn, i håp om at de også vil bli troll så de får seg noen lekekamerater. Denne billedboka tror jeg at jeg leste i første klasse på barnaskolen, så det er jo en stund siden, og det kan være at jeg husker litt feil, men i alle fall var den slik etter min hukommelse. De hang ned etter halen i noen grantrær mens de så ut til å kjede seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå