Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor Draytek ruter +azureus =0 kbs !

Anbefalte innlegg

Har akkurat flyttet. Har nå midlertidig telenor adsl og Draytek Vigor2600Ge ruter.

Har hatt NGT før og har aldri hatt problem med azureus.

Nå bruker jeg samme pc men på ny ruter og nettleverandør. Skulle kjøre Az, men ingen torrents laster!

Det står nederst "dht stoppet av brannmur", men det har jeg ikke. Bruker ikke virusprogram med innebygget heller.

Da gjenstår brannmuren i ruteren men tror jeg har slått av den også.

Er det noen som har erfaringer med telenor og draytek??

Har prøvd forskjellige porter,bit-klienter og torrentsider. men ingen torrenter vil begynne å laste. Det virker som noe sperrer for for og si det sånn...

Hjelp

hilsen fortvila :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du winxp med sp2, isåfall må du gi full tillgang til klienten, annbefaler deg til å gå over til utorrent, denne klienten støtter upnp og er lettvint og god, den finner du her http://utorrent.com/

Ellers annbefaler jeg at du sjekker http://www.portforward.com/ for å åpne porter til p2p og torrent klienter. Hvis du også går inn på routeren din finner du en dht oversikt som forteller deg om du har full adgang, er det brannmur på den routeren kan denne også mest sannsynelig deaktiveres.

Lenke til kommentar

Du har sikkert to routerbrannmurer + en software.

Du får routermodem fra telenor pluss den draytekrouteren.

Skal du gjøre deg enkelt for deg selv så setter du den første routeren i bridge (se på websiden til TN og den andre til å koble på PPPoE + brukernavn & passord.

Det er selvsagt en mulighet for at TN har sperret linjen pga virus, men da skal du ha fått en mail til onlinekontoen din (sjekk mail på online.no).

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare koblet opp draytek ruteren men fremdeles dht stoppet av brannmur. Har ikke fått noe mail om at linjen er sperret heller.har faktisk ingen sofware brannmur på min maskin så det kan det ikke være.

Noen andre forslag??

Ingen som har erfaringer med draytek ruter??

Lenke til kommentar

Om DHT problemer:

Løsning 1. Bytt til utorrent ( utorrent.com )

Løsning 2. (se nedenfor, men det går vel ikke hvis du har deaktivert softwarebrannmur)

Løsning 3. Disable DHT

"Alt jeg gjorde var nytteløst, enda jeg leste "tonnevis" med info om emnet og i diverse fora hadde fått masse råd som heller ikke virket. Løsningen ligger rett og slett i Windows brannmuren. Det er ikke nok å gi Azureus (eller andre torrentprogrammer) tillatelse til å gå på nett. Noen programmer bruker UDP og andre TCP med overkjøring av uPnP i brannmur. Portforwarding.com har greie løsninger men stemmer ikke dersom ikke windows ikke "tar" oppsettet slik den skal.

Løsningen hos meg var rett og slett å gå til brannmuren ----> Avansert og velger Innstillinger. Der skal du velge Tjenester. I den listen som kommer opp skal de Torrentprogrammene ligge og da spesielt Azureus.

Ligger det ikke der finner du det heller ikke på listen over tillate programmer under Unntak. Gå da til Unntak og legg det til dersom det trengs, det dukker da opp i Tjenester etterpå.

Her skal du legge inn den samme porten som er satt i Azureus (og i ADSL-modemet/ruteren) Har du gitt den feks port 56321 så setter du den porten i listen i Tjenester. Klikk OK helt ut. Samme gjøres i ruteren (har du Nextgentel ADSL2-ruter må du huske å restarte ruteren).

Start så Azureus etter at du har fått linjen tilbake etter ca 1,5 min, da skal det fungere dersom alt annet er satt opp riktig."

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...