Gå til innhold

Dårlige gjenger på Seagate Barracuda

Lch

Anbefalte innlegg

Jeg var nedom Komplett i går, og kjøpte en Seagate Barracuda IV 80GB og en 3,5" til 5,25"-adapterbrakettsak.

Vel hjemme oppdaget jeg at tre av seks gjenger på den er gåne. Ikke sånn at det ikke er gjenger der, men sånn at det ikke går an å feste den skikkelig.

Jeg har ikke overstrammet skruene (jeg har tross alt montert en del disker tidligere, men har aldri vært borti noe så håpløst).

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjengene skal tåle å bli brukt ganske mange ganger.

Sjekk om du ikke har fått en brukt disk før du klager. Det er jo morsomt å se om man klarer å gjenopprette andres filer... (Målungdommen f.eks) Komplett har gjort den tabben før å levere ut en brukt disk med masse data på som bare er formatert eller partisjonert på nytt.

Lenke til kommentar

Takk for samtykkende råd. Jeg stikker innom Komplett i morgen og hører.

Og ja, jeg brukte riktig skruer (6-32 UNC drive mounting screws), de som kom med Chieftek-kabinettet (femkantet hode).

På WDDene jeg har satt de som smurt. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 22:00, skrev zacon:

Tror egentlig ikke at jeg ville brukt tid på det var jeg deg. Hvor viktig er det egentlig at harddisken sitter helt godt fast? Jeg har ikke engang prøvd gjengene på min.

Det er faktisk essensielt, iom at den står i et 3,5" til 5,25" adapter. Du kan tenke deg hvor gøy det er hvis disken detter ut av adapteret som står i toppen av kabinettet....

Og enden på historien er som følger:

Jeg gikk ned på Komplett i dag, med store og alvorlige fyllenerver etter 80-tallsfest i går (Limahl er kjedelig, gitt) og forklarte saken.

Mannen kikket på meg, og sa seg enig at det var rart.

Men siden gjengene så/ser fine ut, var han litt usikker. Han forsvant og kom tilbake med skruer med *litt* større gjenger. Passet som et skudd. Pussig sak. :smile:

Så det er mystisk dette. Skruene jeg først prøvde passer i 3 av 6 gjenger, og i begge WDDene mine. Fornøyd er jeg okke som, og jeg får vel trekke tilbake utsagnet om at Seagate har dårlige gjenger. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...