Jostop Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Jostop: Den så importert ut! Er det ikke sjeldent at norske edderkopper har så stor "sekk"? De ser som oftest litt spinklere ut, mens den der så meget solid ut. Ikke solid nok til å motstå en skosåle, men alikevel. Ville ikke tatt den med et ark tørkepapir i alle fall. 6682694[/snapback] Ble funnet langt øst i Finnmark der nermeste nabo bor 1 km unna. Kan umulig være importert... kanskje mutert Skal se om jeg finner ut hva det er Endret 17. august 2006 av Jostop Lenke til kommentar
salah Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Stilige saker, jeg elsker edderkopper. Har forresten en boende i rommet mitt (vel han flytta inn hos meg, men hjertelig velkommen var han/hun) og har lagt skikkelig spindelvev overalt i taket og andre steder med kanter på, så den ser ut til å trives hos meg. Har noen tips til hva slags mat jeg bør gi den? Og hvordan jeg sjekker kjønn på den? (hadde jo vært nyttig å vite det, må gi den navn) Fra før har jeg en "typisk" svart edderkopp boende her, Freddy heter den. Skal se om jeg får tak i noen bilder Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Skal se om jeg får tak i noen bilder 6697336[/snapback] Neida, er ikke så farlig med det. Lenke til kommentar
salah Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg for min del har egen husedderkopp, Mårten med Å: Syns forøvrig han er mye mer snerten og sexy enn norske husedderkopper. De er ganske ekle. Mårten, derimot, er kjempekjekk. 6543758[/snapback] Hey, når det blir en Mårten Jr., kan du sende meg en PM da? Har utrolig lyst på en. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jostop: Den så importert ut! Er det ikke sjeldent at norske edderkopper har så stor "sekk"? De ser som oftest litt spinklere ut, mens den der så meget solid ut. Ikke solid nok til å motstå en skosåle, men alikevel. Ville ikke tatt den med et ark tørkepapir i alle fall. 6682694[/snapback] Ble funnet langt øst i Finnmark der nermeste nabo bor 1 km unna. Kan umulig være importert... kanskje mutert Skal se om jeg finner ut hva det er 6694159[/snapback] Hvor stor var den? Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jostop: Den så importert ut! Er det ikke sjeldent at norske edderkopper har så stor "sekk"? De ser som oftest litt spinklere ut, mens den der så meget solid ut. Ikke solid nok til å motstå en skosåle, men alikevel. Ville ikke tatt den med et ark tørkepapir i alle fall. 6682694[/snapback] Ble funnet langt øst i Finnmark der nermeste nabo bor 1 km unna. Kan umulig være importert... kanskje mutert Skal se om jeg finner ut hva det er 6694159[/snapback] Hvor stor var den? 6697409[/snapback] Omtrent på størrelse med lokket til statoilkoppen (Med bein og alt) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Edderkopper er gøy! Pleier ofte å ta bilder av fine og store eksemplarer eg finner. Svogeren fant denne rett utenfor huset og det må være noe av det største eg har sett i norge. Den hadde større omkrets enn en 20kr mynt men var veldig kraftig også og ikke bare noen lange bein. Edit: ChrchBrnr: Damn den var tøff! En drøm for de med skikkelig kamera og macro linser. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Edderkopper er merkelige dyr..tror nok det holder å finne noen fluer til den. Vi hadde en ved siden av inngangsdøra vår en hel sommer. Den var ganske stor, og folk reagerte på den at den var ekkel, så den måtte fjernes. Anyway, fattern nuka den med Insektspray, men den daua ikke. Så han bare fortsatte å spray rett på den. Da tok den "forbeina" og klemte av seg hodet (eller den ytterste delen av kroppen). Fakta faen. Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hmm skal du bli kvitt de, kan vel ild med fordel innvolveres? Deodorant og lighter feks..? Med alle hårene vil vel det ta knekken på slikt vil jeg tro. Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Stakkars lille edderkoppene.. jeg er ikke så glad i dem, men dreper dem ikke.. Vil jeg bli kvitt dem, så fanger jeg dem i ett glass og slipper dem ut. Samme med stort sett alle insekter egentlig. Bortsett fra vanlige husfluer. De er jo umulig å fange. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Jeg har en rimelig grei deal med edderkoppene i nabolaget (bor i kjeller, og murveggen på utsia tiltrekker seg kryp når sola ikke står rett på lengre). Så lenge de ikke kommer inn på soverommet mitt så plager ikke jeg dem Fikk forøvrig tak i noe ganske heftig insekt dreper på felleskjøpet forrige sommer for å få bukt med edderkopp problemet på soverommet. Etter at vinduskarmene ble sprayet så har jeg ikke sett snurten av en edderkopp på soverommet, mot minst en per uke før. Det som er minst morro er når de kommer krypende i ansiktet mens du ligger og prøve og sove. Tar liksom litt tid før du får roa deg ned uansett hvor ufarlige de små krypa er. Edit: Var egentlig på vei til sengs, men endte seff opp med at jeg surfa litt. Kom blandt annet over denne: http://www.washington.edu/burkemuseum/spidermyth/index.html Morro at en del av mytene er nevnt i denne tråden også. Endret 19. august 2006 av ShadowMaster Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Vi fant denne lille saken da vi holdt på å flytte for en liten stund siden. Ekkel liten sak Den her hoppa noe sykt langt, heldigvis gjorde fargen at vi så den ganske lett på grusen, pluss den var sykt rask. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at den lett hoppet rundt meteren horisontalt. 6683988[/snapback] Er ikke det der en bananedderkopp? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Edderkopper plager meg ikke så mye, men stankelbeinene gjør det. Tror jeg har en umenskelig tiltrekning for de, for er det en her inne sikter den på meg uansett hva. Ekle krypa. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 lag milkshake av den! Lenke til kommentar
Mit Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Den var nice SnowDOG_, har du noen andre gode eksemplarer du vil dele med oss? Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Onkelen min driver med alle slags småkryp. Har et rom fullt av edderkopper, skorpioner, knelere og jeg vet ikke hva.. Har vått lov å holde et par av de tamme tarantellene hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå