mushi Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Denne er farlig den The Brazilian Wandering Spider is not for the "pet keeper". Brazilian Wandering Spiders are extremely fast, extremely venomous, and extremely aggressive. These large and dangerous true spiders are ranked among the most venomous spiders known to man. Brazilian Wandering Spider is the most venomous spider in the New World! In South America, these true spiders are commonly encountered in peoples' homes, supposedly hiding in peoples' shoes, hats, and other clothes. skal være glad vi bor i norge Endret 14. august 2006 av mushi Lenke til kommentar
BabyBlue Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Neimen, folkens! Ikke vær så pysete da! Norske edderkopper er ikke farlige. Og dessuten tar de seg av andre små kryp. Ikke drep dem ihvertfall, slipp dem ut! Husk at edderkopper er lykkedyr! Endret 14. august 2006 av BabyBlue Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hvorfor klør det overalt nå? Jeg får angst! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg MÅ slutte å gå inn på denna tråden. uffuff Bare sitter og grøsser, jo! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg møtte på denne stygge jævelen Down Under i sommer: Jeg er glad i Norge jeg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Og likevel går ikke folk i Rio og spaner etter edderkopper døgnet rundt. Jeg kjenner ei jente som bor der. Hun sier det er så dagligdagse ting at de ikke tenker på det, faktisk. Man kan ikke gå rundt og være livredd alt mulig som kryper og går i landet man bor i. Da får du jo aldri gjort annet enn å sitte inne på rommet ditt året rundt. Skulle jegere i stammer i Afrika plutselig sette seg på ræva og nekte å dra ut i bushen for å jakte pga det KAN være store edderkopper der ute, hadde Afrika vært folketomt den dag i dag. Endret 14. august 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Vær glad Theraphosa Blondi (aka "Goliath"), verdens største edderkopp, ikke er daglig syn i Norge. http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=51536 6544285[/snapback] Spiders are high in protein! The Piaroha tribe in Venezuela collect Goliath Birdeater tarantulas and roast them over hot coals, eating them as if they were big hairy crabs ... carefully avoiding the large fangs and the poison sacs. The fangs are later used as toothpicks. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Når jeg skulle ta på meg genseren som hadde vært til vask og hengt til tørk i kjelleren, krøp det en diger edderkopp rundt kanten ned ved livet og opp mot ansiktet. (pfft, lang setning) Var forresten for et par år siden, har hatet edderkopper siden den opplevelsen. Illustrert: Meg med både pupper og pondus. Edit; skiftet format på bildet. Endret 14. august 2006 av -Tori- Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Fant denne på husveggen. Blir mye søl av å splætte den Den er på størrelse med lokket til statoil koppen. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jostop: Den så importert ut! Er det ikke sjeldent at norske edderkopper har så stor "sekk"? De ser som oftest litt spinklere ut, mens den der så meget solid ut. Ikke solid nok til å motstå en skosåle, men alikevel. Ville ikke tatt den med et ark tørkepapir i alle fall. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Herre.. Får bare fobi av å lese denne tråden! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 *hulk*Jeg kommer aldri til å klare å flytte beina ned fra kabinettet og ned på gulvet noengang igjen 6670172[/snapback] Amen to that! 6670207[/snapback] jeg håper du vet at edderkopper tiltrekkes av varme og fuktighet, hvis du har føttene på kabinettet, hvor det er litt varmt skal du ikke se bort ifra at du plutselig kjenner noe krype på føttene. Og edderkopper har utrolig rask reaksjonsevne og vil nok "nette" seg til bena dine før de biter i selvforsvar. Det klør bare litt, slapp av Lenke til kommentar
And1Baller Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 En del store edderkopper i denne tråden her, ja. Er ikke så fryktelig redd for edderkopper men slanger derimot Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) *hulk*Jeg kommer aldri til å klare å flytte beina ned fra kabinettet og ned på gulvet noengang igjen 6670172[/snapback] Amen to that! 6670207[/snapback] jeg håper du vet at edderkopper tiltrekkes av varme og fuktighet, hvis du har føttene på kabinettet, hvor det er litt varmt skal du ikke se bort ifra at du plutselig kjenner noe krype på føttene. Og edderkopper har utrolig rask reaksjonsevne og vil nok "nette" seg til bena dine før de biter i selvforsvar. Det klør bare litt, slapp av 6682954[/snapback] Men faen ta, JEG HATER DEG! Ja, jeg flyttet på beina mine må. Endret 16. august 2006 av DurinVIII Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det skjedde med meg en gang, satt ved PCn, så kjente jeg noe kravle på foten min. Jeg klødde meg da med den andre foten, og skviset edderkoppen. Var litt ekkelt, siden den var litt stor. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Vi fant denne lille saken da vi holdt på å flytte for en liten stund siden. Ekkel liten sak Den her hoppa noe sykt langt, heldigvis gjorde fargen at vi så den ganske lett på grusen, pluss den var sykt rask. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at den lett hoppet rundt meteren horisontalt. Endret 16. august 2006 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Før var jeg fryktelig redd for edderkopper, men nå er jeg ikke det minste redd. Nå er det stankelbel og veps jeg er livredd for. Endret 16. august 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har en sånn en jeg... Slipper alle ekle creepy-crawlies jeg finner inn til han I naturen lever de av skorpioner, så en storvokst, norsk husedderkopp er bare snacks Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Åååh, sånn har jeg lyst på! Hvordan får man tak i en slik, og hvor mye koster den? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Åååh, sånn har jeg lyst på! Hvordan får man tak i en slik, og hvor mye koster den? 6684015[/snapback] Er en leopardgekko, koster noen få 100-lapper for selve øgla, men blir litt mer med terrarium med innhold. Regn med 2000,- så kommer du i mål med leker og sånt også. Dessverre må du kjenne noen som driver avl på disse eller "importere" selv da reptiler ikke er tillatt å innføre til Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå