gnocci Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Apropos edderkopper og gift. Stankelbeingiften er faktisk utrolig giftig - men de har ikke mulighet til å bite mennesker fordi de er for svake. Bodde engang i en kjellerleilighet med masse stankelbein - vurderte i lang tid å lage stankelbeinragu, men kom heldigvis aldri så langt. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 ...Theraphosa Blondi (aka "Goliath"), verdens største edderkopp...6544285[/snapback] Ja, den karen var godt vaksen! Sikkert artig å vakne av at den der sit på nattbordet og kikkar på deg! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Apropos edderkopper og gift. Stankelbeingiften er faktisk utrolig giftig - men de har ikke mulighet til å bite mennesker fordi de er for svake. Bodde engang i en kjellerleilighet med masse stankelbein - vurderte i lang tid å lage stankelbeinragu, men kom heldigvis aldri så langt. 6544330[/snapback] Jeg er ganske sikker på at det er en myte. Stankebein er forøvrig planteetere. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Vær glad Theraphosa Blondi (aka "Goliath"), verdens største edderkopp, ikke er daglig syn i Norge. Grøss. Den lever av fugler og finnes hovedsaklig i Venezuela. Hva er det som får folk til å dra ut i tetteste jungelen, nå igjen? Husker jeg så den for første gang i en gammel årsutgave av Guinness Rekordbok. 1989 kanskje? Den fylte i hvertfall to hele sider der den var avbildet 1:1. Den har et "vingespenn" på nesten 30cm og har blitt veiet til 170g. Den er livsfarlig, men ikke på grunn av gift. Bare på grunn av risikoen for hjerteinfarkt når du ser den. Kan tenke meg den biter ganske hardt også. Som å bli klippet i hånden med saks tipper jeg, i tillegg til giften som svir (men ikke dødelig). I motsetning til vanlige edderkopper så bruker den fysisk makt i tillegg til giften for å drepe byttet. Den kalles "bird-eater" står det, men det er sjeldent den spiser fugler. Den foretrekker frosker og gnagere Blir ikke mett på noen lusne fluer den, nei. http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=51536 6544285[/snapback] Jeg får frysninger av å se på Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Brr.... Våkna en gang mitt på natta... Da var en edderkopp på vei til å fire seg ned mot ansiktet mitt fra taket... Var vel 10-12cm over meg da jeg tok tak i tråden dens og flyttta den ned på gulvet før jeg sov videre.. .Tror ikke jeg hadde reagert fullt så forsiktig hvis jeg var litt mer oppegående sånn mentalt sett.... Traumatisk var det først dagen derpå ^^ Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Som sagt flere ganger i tråden (som jeg ikke gadd å lese ferdig) er det en norsk husedderkopp. Jeg fant den tredje største noen gang registrert når jeg var liten. den var stooooooooor! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Vi hadde før noen edderkopper som så ut som skikkelig digre sorte enker, levde nede i en nå lukket kum. Bakparten stor som en ert. Fant aldri ut hvilke type det var Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Man eter vel ganske mange edderkopper mens man sover Er iallefall noen myter om det. Edderkoppene er egentlig ikke så ille, så fremt det ikke blir for mange av de. De spiser opp de andre ekle småkrypene. 6540050[/snapback] Word, de spiser f.eks sikkert opp de idiotiske myggene og fluene! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Apropos edderkopper og gift. Stankelbeingiften er faktisk utrolig giftig - men de har ikke mulighet til å bite mennesker fordi de er for svake. Bodde engang i en kjellerleilighet med masse stankelbein - vurderte i lang tid å lage stankelbeinragu, men kom heldigvis aldri så langt. 6544330[/snapback] Jeg er ganske sikker på at det er en myte. Stankebein er forøvrig planteetere. 6546151[/snapback] Second that. De testa i Mythbusters, og kom fram til at det bare er en myte Brr.... Våkna en gang mitt på natta... Da var en edderkopp på vei til å fire seg ned mot ansiktet mitt fra taket... Var vel 10-12cm over meg da jeg tok tak i tråden dens og flyttta den ned på gulvet før jeg sov videre.. .Tror ikke jeg hadde reagert fullt så forsiktig hvis jeg var litt mer oppegående sånn mentalt sett.... Traumatisk var det først dagen derpå ^^ 6546221[/snapback] Ugh. Jeg har masse ekle edderkopp-historier. Jeg våkna opp med en på halsen en gang - tipper jeg sto opp ganske så fort! Noen år boende i en edderkoppbefengt kjeller har gitt meg en kraftig, merkelig edderkoppfobi, og jeg risikerer få angstanfall ved synet av en liten en. Tarantellaer og sånn plager meg egentlig ikke sånn nevneverdig, though Endret 28. juli 2006 av bazukh Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Vær glad Theraphosa Blondi (aka "Goliath"), verdens største edderkopp, ikke er daglig syn i Norge. Grøss. Den lever av fugler og finnes hovedsaklig i Venezuela. Hva er det som får folk til å dra ut i tetteste jungelen, nå igjen? Husker jeg så den for første gang i en gammel årsutgave av Guinness Rekordbok. 1989 kanskje? Den fylte i hvertfall to hele sider der den var avbildet 1:1. Den har et "vingespenn" på nesten 30cm og har blitt veiet til 170g. Den er livsfarlig, men ikke på grunn av gift. Bare på grunn av risikoen for hjerteinfarkt når du ser den. Kan tenke meg den biter ganske hardt også. Som å bli klippet i hånden med saks tipper jeg, i tillegg til giften som svir (men ikke dødelig). I motsetning til vanlige edderkopper så bruker den fysisk makt i tillegg til giften for å drepe byttet. Den kalles "bird-eater" står det, men det er sjeldent den spiser fugler. Den foretrekker frosker og gnagere Blir ikke mett på noen lusne fluer den, nei. http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=51536 6544285[/snapback] Jeg får frysninger av å se på 6546192[/snapback] Jeg hadde fått sjokk og falt om død hvis jeg noen gang hadde sett en sånn Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Vi hadde før noen edderkopper som så ut som skikkelig digre sorte enker, levde nede i en nå lukket kum. Bakparten stor som en ert. Fant aldri ut hvilke type det var 6548559[/snapback] Tror de går under navnet jordedderkopp, de er mye verre enn en søt liten husedderkopp. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Husker da jeg jobbet på en databedrift for en stund tilbake. Skulle åpne en kartong med kabinetter (som var teipet godt igjen). Da jeg åpnet esken, krøyp det ut en rød, rar edderkopp jeg aldri hatt sett før. Lurer på om den hadde fulgt med lasset fra Taiwan? (der kab. kom fra). Den forsvant under noen esker, og vi fant den ikke igjen. Litt ekkelt var det i alle fall. Da jeg i sin tid bodde i Spania, våknet jeg opp en dag i senga og fant en sort enke som satt på veggen like over hodet mitt. Kom meg fort opp den dagen ja. Lenke til kommentar
Sickness Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Gah. Den ligna på de ekle jævlene i filmen "Arachnophobia" Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Fant denne netopp. Kan det være en husedderkopp? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Eventuelt, for å begrense bestanden, bør man konstant ha lukket igjen luftesluser i huset. Dette erfarte jeg etter å våkne opp stirrende på en edderkopp som satt sånn ca 5 cm ovenfor ansiktet mitt på veggen. Svært traumatisk. Og den kom inn fra en luftesluse. 6539574[/snapback] Da hadde jeg blacka ut! Fobi for edderkopper .... buhuh EDIT 2 min senere: jeg så den... Theraphosa Blondi... trenger jeg si mer? Endret 14. august 2006 av Lakus Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 *hulk*Jeg kommer aldri til å klare å flytte beina ned fra kabinettet og ned på gulvet noengang igjen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 *hulk*Jeg kommer aldri til å klare å flytte beina ned fra kabinettet og ned på gulvet noengang igjen 6670172[/snapback] Amen to that! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg hadde fått sjokk og falt om død hvis jeg noen gang hadde sett en sånn 6551986[/snapback] Hehe hadde en sånn i huset en gang ja, ganske store av seg (i et bur selvfølgelig) Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 den var stygg, håper ikke jeg finner en hjemme Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 hehe... Hadde jeg sett en sett en sånn edderkopp hadde jeg snudd meg og løpt avgårde mens jeg hadde hylt som ei lita jente,, og en sort enke i norge under puta mi? vel.. hadde aldri sovet igjen. Sort enke FTW http://www.nrk.no/programmer/tv/newton/3673364.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå