hda Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Har aldri sett en slik en tidligere. Hvilken art er det? Noen som vet? hda Edit: skrivefeil Endret 22. juli 2006 av hda Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Er det du som har tatt bildet, hjemme i Norge? I så fall er ikke engang Norge trygt lenger. Jeg skal aldri gå barbent innendørs lenger, og skal finsøke alle soverommets hjørner og kroker før jeg legger meg. Hvor i landet? Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Det der ser ut som en storvokst norsk husedderkopp. Ikke farlig, men svært ekkel. Endret 22. juli 2006 av Idudi Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Kan være heilt harmlaus for alt me veit, trur du kan legge deg utan bekymringar Steffenm Lenke til kommentar
hda Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Er det du som har tatt bildet, hjemme i Norge? I så fall er ikke engang Norge trygt lenger. Jeg skal aldri gå barbent innendørs lenger, og skal finsøke alle soverommets hjørner og kroker før jeg legger meg. Hvor i landet? 6539493[/snapback] På Risløkka (Oslo) Den var utrolig hurtig. hda Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Er det du som har tatt bildet, hjemme i Norge? I så fall er ikke engang Norge trygt lenger. Jeg skal aldri gå barbent innendørs lenger, og skal finsøke alle soverommets hjørner og kroker før jeg legger meg. Hvor i landet? 6539493[/snapback] Det der er da en ganske normal norsk edderkopp. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Det ser ut som en Tegenaria atrica. Ligner den på noen av disse? Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Lenke til kommentar
hda Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Det der ser ut som en storvokst norsk husedderkopp. Ikke farlig, men svært ekkel. 6539519[/snapback] Høres fornuftig ut det, stor var den i allefall omkretsen som en snusboks tenker jeg (bena strukket ut). Som sagt, vanvittig hurtig. Endret 22. juli 2006 av hda Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Det der ser ut som en storvokst norsk husedderkopp. Ikke farlig, men svært ekkel. 6539519[/snapback] Nå skal det ikkje mykje til for at ein edderkopp er svært ekkel, for min del er det at dyret er ein edderkopp kriterer nok. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Stor husedderkopp er blant de største edderkoppene som finnes i Norge. Den kan ha kroppslengde på opptil 20 millimeter, og i tillegg kommer de lange bena. Størrelsen på edderkoppen gjør at den virker meget skremmende. Husedderoppen lever av andre småkryp, så for oss mennesker er den en harmløs skapning. Vi finner den ofte i fuktige miljøer i krypkjellere, uthus, og lignende. Edderkopper vi finner i Norge innebærer ingen fare for skade på bygninger eller mennesker, men de er utrivelige "gjester" når de påtreffes i større antall innomhus. I enkelte spesielle tilfeller - hvor husedderkoppen har gode livsbetingelser, vil den kunne bli mange individer på et begrenset område. For å begrense at bestanden får vokse seg for stor i eksempelvis en krypkjeller, vil en kunne foreta en lokal behandling med langtidsvirkende insektdrepende væske. Lenke til kommentar
hda Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Det ser ut som en Tegenaria atrica. Ligner den på noen av disse? Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 6539540[/snapback] Jepp, tror det er samme arten som du nevner her ja. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Ligner litt på en edderkopp jeg fant inne for en stund siden: Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Eventuelt, for å begrense bestanden, bør man konstant ha lukket igjen luftesluser i huset. Dette erfarte jeg etter å våkne opp stirrende på en edderkopp som satt sånn ca 5 cm ovenfor ansiktet mitt på veggen. Svært traumatisk. Og den kom inn fra en luftesluse. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Eventuelt, for å begrense bestanden, bør man konstant ha lukket igjen luftesluser i huset. Dette erfarte jeg etter å våkne opp stirrende på en edderkopp som satt sånn ca 5 cm ovenfor ansiktet mitt på veggen. Svært traumatisk. Og den kom inn fra en luftesluse. 6539574[/snapback] Men det er så varmt, så varmt. Lenke til kommentar
hda Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Takker for svar. Greit at dama kan legge seg med visshet om at ikke er snakk om giftig edderkopp på rømmen..... Sort enke ble lansert fra den kanten ganske så umiddelbart Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Eventuelt, for å begrense bestanden, bør man konstant ha lukket igjen luftesluser i huset. Dette erfarte jeg etter å våkne opp stirrende på en edderkopp som satt sånn ca 5 cm ovenfor ansiktet mitt på veggen. Svært traumatisk. Og den kom inn fra en luftesluse. 6539574[/snapback] Men det er så varmt, så varmt. 6539586[/snapback] Ja. Men verdt det spør du meg. I den forrige leiligheten min (sokkeletasje) var det ekstremt mange edderkopper. De siste månedene før sommeren fant jeg hvertfall 2 om dagen. Grusomt! Måtte dedikere en hel telefonkatalog til å drepe de, etter at jeg ødela et spesialredskap som jeg hadde lagd utav en lysestake Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Takker for svar. Greit at dama kan legge seg med visshet om at ikke er snakk om giftig edderkopp på rømmen..... Sort enke ble lansert fra den kanten ganske så umiddelbart 6539588[/snapback] Hehe. Den er jo ikke svart en gang. :!: Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Eventuelt, for å begrense bestanden, bør man konstant ha lukket igjen luftesluser i huset. Dette erfarte jeg etter å våkne opp stirrende på en edderkopp som satt sånn ca 5 cm ovenfor ansiktet mitt på veggen. Svært traumatisk. Og den kom inn fra en luftesluse. 6539574[/snapback] Men det er så varmt, så varmt. 6539586[/snapback] Ja. Men verdt det spør du meg. I den forrige leiligheten min (sokkeletasje) var det ekstremt mange edderkopper. De siste månedene før sommeren fant jeg hvertfall 2 om dagen. Grusomt! Måtte dedikere en hel telefonkatalog til å drepe de, etter at jeg ødela et spesialredskap som jeg hadde lagd utav en lysestake 6539610[/snapback] Finner noen små inne avogtil, men det er de på størrelse med en tyvekroning rett utenfor vinduet mitt som bekymrer meg. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Æsj! Den var svær ass! Tråkk på den for meg:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå