Gå til innhold

Canon 430 EX- hvor mange bilder på en ladning ?

Anbefalte innlegg

Har en Canon 430 ex blitz. Greier bare å ta ca 50 bilder(få av de på full styrke) før batteriene er utladet - bruker HAMA nimh 2500 mah oppladbare. Har også prøvd med tilsvarende batterier av et annet merke med samme resultat.

Er dette bare noe jeg må leve med ? Andre som har erfaring med denne blitzen i forhold til batterilevetid ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis blitzen bruker 4 batterier så blir regnestykket for tilnærmet total energi i batteriene 4*2,5*1,1*3600 = 39 600 Joule (wattsekunder). Deler vi på 50 så får vi 792 Joule for hver utladning. Det er mange ganger så mye som du kan regne som normalt (50-150). Hvis du er sikker på at batteriene er i orden så tyder det på at det noe feil med blitzen.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
Hvis du er sikker på at batteriene er i orden så tyder det på at det noe feil med blitzen.

Det var det jeg var redd for. Blitzen er kjøpt i Hong Kong for et par måneder siden, så da spørs det hvor mye den internasjonale garantien er verdt

Lenke til kommentar
Prøv med et annet sett batterier først, evt prøv batterisettet i en annen blitz. I den første pakningen AA NiMH jeg kjøpte var ett av batteriene ødelagt slik at det nesten ikke holdt på en ladning.

6541035[/snapback]

Har prøvd med et annet sett, riktignok 1300 MAH, de holdt heller ikke mange bildene.

De nye HAMA batteriene har jeg bare ladet en gang, så jeg får vel prøve de en gang til før jeg kontakter Canon Norge. Andre blitzer jeg har hatt, har nok holdt ca 200 bilder, og jeg trodde at 430`en greide tilsvarende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...