Kontorstol Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 www.startsid-1.moo.no haha...rart navn Jeg lurer på hva dere synest..det er en beta side så den skal ikke se så valdig bra ut og den er ikke ferig utviklet heller, så si hva dere synst Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Litt standard, prøv å gå nye veier. Midtstillt ville også gjordt susen Ellers veldig bra! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Jeg ville sentrert siden og prøvd å få tingene til å stå rett under hverandre, men jeg likte apetingen Men lager du en aktiv link ut av linken din? Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) midtstill siden EDIT: hehe, var ikke den eneste som tenkte det nei Endret 22. juli 2006 av Mollenpriz Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Tror nesten at Midtstilling av siden var et enstemming forslag Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hvor mange bruker 800x600 i dag, egentlig? Lenke til kommentar
comcom Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Har nok en bedre startside her:Startsiden Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Ingen av startsidene var særlig fine, koden var også utdatert på begge to. Lenke til kommentar
comcom Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Ingen av startsidene var særlig fine, koden var også utdatert på begge to. 6539783[/snapback] Hvem bryr seg om koden, når siden fungerer, for dem som bruker den Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hvem bryr seg om koden, når siden fungerer, for dem som bruker den smile.gif WORD! Så lenge siden er fin og oversiktelig og lett å "manuvere" i så betyr koden ikke ein shit! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Så det tror dere, ja... Hvis dere virkelig tror det, så bør dere ikke drive en startside... Startsider bør være tilgjengelige for alle, og hvis dere tror at koden ikke har noe å si hvis sider skal være tilgjengelige for alle, tar dere grådig feil! Les litt rundt på dette forumet for å lære, for dere trenger virkelig å øke deres kunnskaper om HTML og CSS.. Om designet til trådstarter: Dette ser ikke ut som en startside i det hele tatt.. Det trenger jo ikke nødvendigvis være negativt, men i dette tilfellet er det dessverre det. Tror et bytte av farger vil hjelpe noe vanvittig. Menyer skal forresten settes opp i en liste. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hvem bryr seg om koden når man lager en tråd i HTML-delen av forumet? Synd å si, men; ikke så mange. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg synes den siden var kjempestygg, eledig dårlig kodet og dårlig "domene". [Merk: det ble ikke gitt spørsmål om konstruktiv kritikk, kun min mening] Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 WORD! Så lenge siden er fin og oversiktelig og lett å "manuvere" i så betyr koden ikke ein shit! 6539967[/snapback] Tydelig at du ikkje har kompetansen som skal til for å uttale deg her Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Takk for alle svar, jeg begynte med html for noen dager siden da så jeg har mye og lære. Jag skal ta å midtstille den..Husk at det er bare en prøveside så jeg har makket litt med, det var bare egentlig får å se og jeg sjønte noe i det hele tatt Edit. Jeh bryr meg ikke om hvordan koden ser ut, bare siden er slik jeg vil ha den Endret 23. juli 2006 av ingebrigtz Lenke til kommentar
gather Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Edit. Jeh bryr meg ikke om hvordan koden ser ut, bare siden er slik jeg vil ha den 6543130[/snapback] Det er helt feil innstilling, regner med du ønsker at siden skal være tilgjengelig for alle og ikke bare for de som tilfeldigvis benytter samme OS og browserversjon som deg. For meg er det helt greit at du driter i det, men siden du er ny i gemet synes jeg du burde lytte til de råd du får fra de som er mer erfarne. En ting jeg bare er nødt til å kommentere. Hva er vitsen med å skrive © ditt navn opp til flere ganger på siden. For det første så er den allerede beskyttet under åndsverksloven. For det andre tror jeg ikke noen gidder å kopiere siden. Så over til selve siden. Som tidligere nevnt i denne tråden så er oppsettet på siden helt standard. Etter min mening er det ikke noe galt i det, selvom det er morro å se nye løsninger. Headeren synes jeg ikke er fin i det hele tatt. For det første burde du ha laget kantene slik at de gikk helt over i sort. For det andre synes jeg ikke den røde linjen rundt skriften passer noe særlig. Synes heller ikke noe om det som ser ut som blanding av store og småbokstaver i undertittelen. Videre ser det ut som hovedtittelen ikke har rette proposjoner (Den ser ut som den er høyere enn det som ville vært naturlig) og som tidligere nevnt synes jeg ingenting om å ha copyright tekst i headingen. Meny og innholdsboksen er ikke på linje med headingen, dette gjør at siden får et veldig uoversiktlig preg. Videre savner jeg en eller annen form for innramming av disse boksene. Jeg orker ikke kommentere koden så mye, skal nøye meg med å si at jeg synes du har overdreven bruk av <h1> elementer og at du burde tenke igjennom dette. Sånn det fremstår nå semantisk sett er alt hovedinnholdet på siden. Metataggene på siden ser ut som de ikke hører til denne siden, det er ingen vits med metatagger hvis de ikke inneholder riktig informasjon. Jeg tillater meg forøvrig å tvile på at du har laget de såkalte "logoene" selv. Dessuten er ingen av de etter min mening en logo. En logo skal være laget i et format som gjør at den enkelt kan skaleres slik at den kan benyttes på alt fra svære bannere til bittesmå pins. En logo bør også fungere like godt i sorthvit som i farger. En logo bør også reflektere hva i dette tilfellet siden handler om. Det synes jeg ikke noen av de logoene gjør. Noe små ting til slutt... - Nettadresser skal skrives med kun små bokstaver. - Hva er vitsen med å ha masse linker hvor det står ikke ferdig. Lag heller flere når du får behov for det. - Personlig tror jeg at jeg ville valgt en annen skrifttype enn times. Jeg har kanskje vært litt krass i min kritikk, håper ikke du mister motet av den grunn. Vi har alle holdt på med lignende sider. Etterhvert som du lærer deg mer vil du sikkert lage kjempe fine sider. Lykke til med hjemmesidemekkingen! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Edit. Jeh bryr meg ikke om hvordan koden ser ut, bare siden er slik jeg vil ha den 6543130[/snapback] Det er helt feil innstilling, regner med du ønsker at siden skal være tilgjengelig for alle og ikke bare for de som tilfeldigvis benytter samme OS og browserversjon som deg. For meg er det helt greit at du driter i det, men siden du er ny i gemet synes jeg du burde lytte til de råd du får fra de som er mer erfarne. En ting jeg bare er nødt til å kommentere. Hva er vitsen med å skrive © ditt navn opp til flere ganger på siden. For det første så er den allerede beskyttet under åndsverksloven. For det andre tror jeg ikke noen gidder å kopiere siden. Så over til selve siden. Som tidligere nevnt i denne tråden så er oppsettet på siden helt standard. Etter min mening er det ikke noe galt i det, selvom det er morro å se nye løsninger. Headeren synes jeg ikke er fin i det hele tatt. For det første burde du ha laget kantene slik at de gikk helt over i sort. For det andre synes jeg ikke den røde linjen rundt skriften passer noe særlig. Synes heller ikke noe om det som ser ut som blanding av store og småbokstaver i undertittelen. Videre ser det ut som hovedtittelen ikke har rette proposjoner (Den ser ut som den er høyere enn det som ville vært naturlig) og som tidligere nevnt synes jeg ingenting om å ha copyright tekst i headingen. Meny og innholdsboksen er ikke på linje med headingen, dette gjør at siden får et veldig uoversiktlig preg. Videre savner jeg en eller annen form for innramming av disse boksene. Jeg orker ikke kommentere koden så mye, skal nøye meg med å si at jeg synes du har overdreven bruk av <h1> elementer og at du burde tenke igjennom dette. Sånn det fremstår nå semantisk sett er alt hovedinnholdet på siden. Metataggene på siden ser ut som de ikke hører til denne siden, det er ingen vits med metatagger hvis de ikke inneholder riktig informasjon. Jeg tillater meg forøvrig å tvile på at du har laget de såkalte "logoene" selv. Dessuten er ingen av de etter min mening en logo. En logo skal være laget i et format som gjør at den enkelt kan skaleres slik at den kan benyttes på alt fra svære bannere til bittesmå pins. En logo bør også fungere like godt i sorthvit som i farger. En logo bør også reflektere hva i dette tilfellet siden handler om. Det synes jeg ikke noen av de logoene gjør. Noe små ting til slutt... - Nettadresser skal skrives med kun små bokstaver. - Hva er vitsen med å ha masse linker hvor det står ikke ferdig. Lag heller flere når du får behov for det. - Personlig tror jeg at jeg ville valgt en annen skrifttype enn times. Jeg har kanskje vært litt krass i min kritikk, håper ikke du mister motet av den grunn. Vi har alle holdt på med lignende sider. Etterhvert som du lærer deg mer vil du sikkert lage kjempe fine sider. Lykke til med hjemmesidemekkingen! 6543816[/snapback] takk for kritikken, nå her jeg mye å tenke over, men som sagt; det er bare en side jeg lager på 2 timer får å se om jeg fikk til noe jeg skal ettehvert prøve å lage en mer oversiktlig side med personligt preg Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Les på www.htmldog.com, du, så lærer du i det minste noe vettugt med en gang, i stedet for å lære av de på dette forumet som tror de kan HTML, men som absolutt ikke har kompetanse i det hele tatt... Du merker fort hvem av oss som er seriøse og som kan det vi snakker om, i forhold til de som ikke kan det de snakker om. Også er det bare å spørre hvis du lurer på noe senere Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Les på www.htmldog.com, du, så lærer du i det minste noe vettugt med en gang, i stedet for å lære av de på dette forumet som tror de kan HTML, men som absolutt ikke har kompetanse i det hele tatt... Du merker fort hvem av oss som er seriøse og som kan det vi snakker om, i forhold til de som ikke kan det de snakker om. Også er det bare å spørre hvis du lurer på noe senere 6544865[/snapback] Ja jeg har lest en del på htmldog men ikke alt, så der er sikkert en god del å lære der ja Lenke til kommentar
gather Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Ja jeg har lest en del på htmldog men ikke alt, så der er sikkert en god del å lære der ja 6545117[/snapback] Jepp står mye bra der. Selv har jeg ikke lært så mye der . Har for det meste sett hvordan andre gjør det og prøvd meg fram. Du er nødt til å finne metoden som funker for deg. Når jeg skulle lære meg å kode design i CSS fremfor divs studerte jeg bare litt hvordan andre hadde gjort det samt leste litt i dokumentasjonen. Det kan være at det var lettere for meg siden jeg hadde holdt på med html i ca 4-5 år på forhånd. Uansett lykke til! Tror du vil tjene på å lære det riktige i lengden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå