DiJayQ Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Microsoft_Windows_XP_Corp_ hva betyr corp?? Noen steder står det corp og andre står det ikke... andre steder står det bare windows xp pro (professional) er det noe forskjell?? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 14:38, skrev DiJayQ:Microsoft_Windows_XP_Corp_ hva betyr corp?? Noen steder står det corp og andre står det ikke... andre steder står det bare windows xp pro (professional) er det noe forskjell?? Tror den enste forskjellen er at man ikke må registrere corp hos MS, mens det må man med pro, mulig jeg tar feil men. AtW Lenke til kommentar
*T* Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Corp = Corporate Edition Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Mener å ha lest et sted at Corporate edition kun blir solgt til firmaer/næringslivet. Mao. har alle privatpersoner som skryter av å ha corp. ed. en piratkopi. Det er ingenting forskjell i selve softwaren på corp og pro tror jeg...corp kommer med innebygd serienummer, slik at admin til firmaene slipper å taste inn 82934-2834932849-blabla på hver eneste av de 1000 maskinene de legger den inn på. Har lest det. Aner ikke hvor. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Corp edition er en versjon som ikke trenger å aktiveres med CD-key etter at windows er innstallert. Dette fordi det skal være raskt og enkelt å innstallere den på MANGE maskiner. (altså bedrifter/leverandører av PC'er) Ved å gi ut en slik corp edition gikk jo hele aktiveringsprosjektet til MS i vasken, siden alle som piratkopierer bare bruker corp edition, som ikke trenger å aktiveres. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Du bare MÅTTE ha inn det siste ordet selv om jeg sa (nesten) det samme :smile: Vel..nå tar JEG siste ordet. Det var jeg som hadde rett først nemlig. Sådetså! _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-10-19 00:49 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 lol... :smile: Det virket ikke som om du var så sikker i din sak, derfor tenkte jeg at jeg skulle forklare det litt mer korrekt/enklere. Jeg kan godt slette posten min hvis du har et stort ønske om det :smile: Quote: corp kommer med innebygd serienummer, slik at admin til firmaene slipper å taste inn 82934-2834932849-blabla på hver eneste av de 1000 maskinene de legger den inn på. Det er feil. Det må tastes inn CD-key på lik måte som i vanlig utgave. (BTW; Det følger med et program som kan sette opp innstallasjonen automatisk i både corp og vanlig utgave) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå