Bjoernstad Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Etter å ha blitt inspirert av Rivers sin modellering, gjorde jeg mitt første forsøk i dag. Vet ikke helt om jeg er fornøyd, men legger nå ut resultatet uansett. Bilde er fra tiden som Gardist foran slottet. Forsøk 2: Endret 23. juli 2006 av Bjoernstad Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Bildet fremhever tydelig gardisten, muligens kanskje vaktposten kunne vært klar? Lenke til kommentar
Bjoernstad Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Bildet fremhever tydelig gardisten, muligens kanskje vaktposten kunne vært klar? 6539606[/snapback] Ja, du er nok inne på noe der! Ska se om jeg ikke lager en ny versjon i morgen, hvor vaktposten også er klar! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Bildet fremhever tydelig gardisten, muligens kanskje vaktposten kunne vært klar? 6539606[/snapback] Ja, du er nok inne på noe der! Ska se om jeg ikke lager en ny versjon i morgen, hvor vaktposten også er klar! 6539739[/snapback] Tror det er best, ja. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Han svevde liksom litt, så tror PMnormal sitt forslag vil gi et bedre resultat! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hvis hensikten er at det skal være unaturlig, så har i alle fall bildet lykkes godt med det. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det ble unaturlig for å være et sånt modell-macro. Gjør som i tutorialen vist i den andre tråden, bruk lens blur og gradient til å lage markeringen. Deretter kan du leke litt med history brush på detaljer. Et slikt fokusområde er komplett umulig å få til med dagens objektiver, med mindre det fins noen helt nye som er så intelligente. Lenke til kommentar
Frink Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Stilig bilde, men modellering virker ikke like bra på mennesker. Bygninger og kjøretøy (spesielt tog) gir den sterkeste effekten. Lenke til kommentar
Bjoernstad Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Da har jeg brukt et kvarter på å gjøre et nytt forsøk. Hensikten var å få det til å se ut som en figur, men føler ikke helt jeg har lykkes med det. Er klar over at det i hovedsak fungerer best på bygninger, men da jeg ikke fant noen bygninger av interesse i arkivet, så gjorde jeg nå et forsøk med dette bildet. Syns ialfall denne metoden å framheve ting på var veldig enkel og lett å få til. Om det ikke ser ut som en figur så syns jeg det hjalp bildet ganske mye. Photoshop er knall! Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Syns du kan prøve å få bakken klar også jeg, så det ser enda ektere ut. Lenke til kommentar
Bjoernstad Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Syns du kan prøve å få bakken klar også jeg, så det ser enda ektere ut. 6542658[/snapback] Hele poenget er jo å få det til å se uekte ut! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg tror det er motivet som ødelegger effekten. Vi blir ikke lurt til å tro at gardisten er en voksfigur, eller hva han skal være. Løsrivelsen fra virkeligheten fungerer ikke for meg, desverre. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg synest at forsøk 2 ble bedre. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Mennesker i denne typen bilder bør være veeeldig små ellers er det stor fare for at de ødelegger effekten. Ser ikke ut som du bruker Gradient Mask. Den er nødvendig for å få til effekten av at ting blir mer og mer uskarpt / lenger og lenger borte. Her er tre streker som i utgangspunktet var helt like Strek 1 er helt ubehandlet mens strek 2 og 3 er blitt bluret med lens blur med nøyaktig de samme innstillingene. Eneste forskjellen er at på den tredje streken er Gradient Mask blitt brukt for å dempe Lens Blur effekten midt på streken. Her er instruksjonene jeg fulgte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå