Gå til innhold

Modellering av Gardist foran slottet (nytt forsøk)

Anbefalte innlegg

Etter å ha blitt inspirert av Rivers sin modellering, gjorde jeg mitt første forsøk i dag. Vet ikke helt om jeg er fornøyd, men legger nå ut resultatet uansett.

Bilde er fra tiden som Gardist foran slottet.

andreas3redcopykn1.jpg

Forsøk 2:

andreas3red3at3.jpg

Endret av Bjoernstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildet fremhever tydelig gardisten, muligens kanskje vaktposten kunne vært klar?

6539606[/snapback]

Ja, du er nok inne på noe der! Ska se om jeg ikke lager en ny versjon i morgen, hvor vaktposten også er klar!

6539739[/snapback]

Tror det er best, ja.

Lenke til kommentar

Det ble unaturlig for å være et sånt modell-macro. Gjør som i tutorialen vist i den andre tråden, bruk lens blur og gradient til å lage markeringen. Deretter kan du leke litt med history brush på detaljer. Et slikt fokusområde er komplett umulig å få til med dagens objektiver, med mindre det fins noen helt nye som er så intelligente.

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt et kvarter på å gjøre et nytt forsøk. Hensikten var å få det til å se ut som en figur, men føler ikke helt jeg har lykkes med det. Er klar over at det i hovedsak fungerer best på bygninger, men da jeg ikke fant noen bygninger av interesse i arkivet, så gjorde jeg nå et forsøk med dette bildet.

Syns ialfall denne metoden å framheve ting på var veldig enkel og lett å få til. Om det ikke ser ut som en figur så syns jeg det hjalp bildet ganske mye.

Photoshop er knall! :D

Lenke til kommentar

Mennesker i denne typen bilder bør være veeeldig små ellers er det stor fare for at de ødelegger effekten.

Ser ikke ut som du bruker Gradient Mask. Den er nødvendig for å få til effekten av at ting blir mer og mer uskarpt / lenger og lenger borte.

Her er tre streker som i utgangspunktet var helt like

GradientMaskEffekt.png

Strek 1 er helt ubehandlet mens strek 2 og 3 er blitt bluret med lens blur med nøyaktig de samme innstillingene. Eneste forskjellen er at på den tredje streken er Gradient Mask blitt brukt for å dempe Lens Blur effekten midt på streken.

Her er instruksjonene jeg fulgte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...