tommern7 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Lurer bare på hvordan man kan gå oppgradert BIOS? lastet ned en oppdatering, å det var en ROM fil, og viste ikke hvordan jeg skulle åpne den, ol. noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 RTFM Det står nok instruksjoner på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Forskjellige hovedkort har egne metoder for å flashe BIOS. Det er vanlig å bruk diskett, i alle fall før, men du kan også bruke et program som heter Winflash. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hei! Instruksjoner skal medfølge. Eventuellt sjekk brukermanualen til hovedkortet ditt. Generellt gjøres det ved å legge den nye BIOSen på en diskett eller boot-cd (anbefales). Diskett er ganske risikabelt siden det kan bli feil på disketten. Boot-cd kan du for eksempel lage i Nero. Om det ikke er nødvendig med ny BIOS så fraråder jeg det, siden det innebærer en viss risiko ved flashing. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Må si meg enig med efikkan der. Har du ikke noen problemer med kortet så la bios være som den er. Det skal alltid stå hva som er rettet i siste bios versjon på produsentes side. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Er enig i at det er bare tull å Flashe Bios bare for å gjøre det. På min gamle ustabile maskin tok jeg en rå sjans på at det gikk greit å flashe Bios. Da gjorde jeg det også igjennom MSI LiveUpdate. Det gikk faktisk greit. Drev å tenke på å Flahse Biosen på den nye maskina mi da jeg ikke fikk til å vise de to siste diskene mine i Windows (Diskene stod på Raid kontrolleren), men da jeg fikk til å fungere ved å legge inn en ny driver til Kontrolleren gadd jeg ikke Flashe allikevel. Men de to gangene jeg har Flasha Bioser så har det gått greit. Har ikke hatt noe problem. Riktignok ble CPU`en min klokka 1 MHZ etter Flahsing av bios WOW Revolution Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå