Gå til innhold

Ytelsesforskjeller med Extrememusic vs. integrert?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal snaart kjøpe ny data, så svarene haster nesten litt.

Jeg har vurdert å kjøpe X-fi extrememusic.

Men i en annen post jeg posta(jeg fikk ikke svarene jeg var ute etter på dette området) så sa noen at det integrerte lydkortet var godt nok, mens en annen sa at med de høyttalerne jeg sukke kjøpe ville han aldri vurdert X-fi extrememusic.

Noen som vet om det blir store forskjellene på det integrertte lydkortet og Extrememusicen med de høyttalerne jeg har linka til? Eller må jeg skaffe kraftigere høyttalere før det er verdt pengene?

Hovedkort

Høyttalere

Lydkort

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg merket det litt i bf2 nå eg fikk X-fi extrememusic.

Kjøp x-fi for lydens skyld og lyden er topp viss du har noen gode headphones eller høytalerer.

Mye meir detaliert lyd osv.

Så eg kan bare si løp og kjøp viss du vill ha god lyd,viss du ikke synes det betyr så mye,bruk pengene på et sterkere skjermkort eller noe.

Greit svar? :p

Og en ting til,eg ville heller kjøpt noen gode headphones istendenfor di høytalerene du har linket til... ;)

Lenke til kommentar

Svaret var greit nok ja, fikk meg bare på noen andre tanker :p

Hehe, var vel ytelsesforskjellen på høyttalerne jeg har vurdert å kjøpe, har koss porta pro som fungerer utmerket.

Hvor mye tror du jeg må ut med for å få utnyttet lydkortet ganske bra?

Og kunne Audigy 4 fungert like bra med de høyttalerne?

Lenke til kommentar

Eg har ikke vore borti Audigy,men eg gikk fra integrertte lydkortet til soundblaster live og lyden blei noe betre dynamisk.

Og så fikk eg et gavekort og det var då eg kjøpte x-fi og eg kan si at eg blei og er enda overrasket over hvor kraftigt lydkortet er.

Link til mine headphones: https://prisguiden.no/product.php?productId=40812

Kjøper du disse så skal eg love deg at du greier å høyre x-fi sitt potensiale. ;)

Angående det dr med di høytalerene du har linket til,eg vett rett og slett ikke.

Det er nokk ikke noen høykvalitets-høytalerer,eg ville heller spart pengene til du har råd til å kjøpe et betre sett.

Enkelt og greit viss du vill ha bra lyd i spill og til musikk så kjøp x-fi.

Og etter min efaring så kommer eg til å prioritere lyd etter min efaring med x-fi pga det var då eg høyrte forskjellen mellom et topp-kort og et gammelt udatert kort.

Og ja eg ville kjøpt x-fi og eg tviler på at det er et kjøp du kommer til å angre på. :yes:

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Vet ikke hvordan det er på de nye am2-kortene, men jeg var i hvert fall ekstremtplaget av støy og "skraping" i lyden fra hovedkortet (A8N32-SLi Deluxe).

- Veldig fornøyd etter jeg fikk x-fi, nå gleder meg bare til nytt 5.1-sett og skikkelig lyd :dribble:

6538855[/snapback]

jeg har samme historie... integrert lydkort er dårlig erfaring fra min side... har også extrememusic nå etter å ha blitt plaget av lydkortet til deluxe hovedkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...