olary Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Den 16/9 i høst går NRK over til 16:9 format på sendingene sine. Hvordan vil dette påvirke markede for lcd og plasma skjermer? vil prisene bli liggende rolig eller gå opp da?? tviler i vertfall på at de vil gå ned siden markede etterspør og kjøper det nesten uansett... Hva tror dere? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Tror ikke hva NRK gjør vil påvirke etterspørselen på verdensbasis. Lenke til kommentar
olary Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Tror ikke hva NRK gjør vil påvirke etterspørselen på verdensbasis. 6538523[/snapback] Men det vil vel påvirke markedet og da også prisene i Norge? Nrk sammen med TV2 er det de som setter standarden i Norge siden det er de som har de store seermassene. Og TV2 følger også etter og går over til 16:9 format nå. Nå når alle sendinger kommer på dette formatet vil resten av de store massene også ha widescreen som passer bildet. Og da vil etterspørselen være der uansett om leverandører setter ned prisene eller ikke på tv-aperatene. Så jeg personlig tviler på at prisene vil falle noe særlig det første halve året... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Etterspørselen på flatskjermer er allerede så stor at mange produsenter har leveringsproblemer. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Prisene vil fortsette å synke akkurat som de gjør akkurat nå... det kan jeg vedde hatten min på Ingen produsenter vil spekulere i å skru opp prisene bare for at NRK og TV2 går over til 16:9 format... Dette vil jo man ha merket på andre land som har gått over til HD 16:9 sendinger fo lenge siden... EDIT: For ikke å glemme konkurransen produsentene og selgerne (elkjøp, elektro...osv.) seg immelom... Prisene vil bli presset ned av markedet, om de vil eller ikke... noe annet vil jo ha luktet prissammarbeid Endret 25. juli 2006 av Duckhunter Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Prisen på flatskjerm har bremset ganske kraftig og ligger relativt stabilt. I vert fall på 32" og nedover, men også på større skjermer. For ti år siden kostet en god 32" 15 000, samme som en god 32" flatskjerm gjør i dag. Tviler meget sterkt på at du vil få en god 42" til under 10 000 f.eks Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Tviler meget sterkt på at du vil få en god 42" til under 10 000 f.eks 6560682[/snapback] Si ikke det. Vi har jo sett Pana PV60 priset til 16.000 (tror jeg det var), veien ned til 10.000 er ikke veldig lang. Fortsatt et stykke igjen, men likevel. Husk at PV500, som vel må kunne regnes som en slags forgjenger, fort kostet det dobbelte. Den lokale Elkjøpbutikken har et eksemplar stående til den nette sum av kr 35.000. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Med tanke på at Samsung LE32M61B kostet rundt 15000kr for ikke mange mnd. siden vil jeg påstå at prisene er på tur ned. Denne TVen har, i alle fall hva jeg har fått med meg, fått meget bra omtale, og er regnet som et av de bedre LCD-TVer i denne prisklassen!! Men hva du mener med relativt stabilt vet jo ikke jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå