Gå til innhold

Går det ann å bruke pc3500 ram på MSI KT4 ULTRA-BFISR ?

twarr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kan fint bruke pc3500 ram på alle ddr-ram hk, men ikke dermed sagt at du får bruke ram'en som pc3500 ram... (kjører du med standard fsb på 133/266 som athlon xp foreløpig bruker så "underklokker" du ram'en i praksis, og kan da sannsynligvis sette alle minneinnstillingene i bios på mest aggresive settinger)

Men siden du kjøper de brikkene antar jeg du har planer om å overklokke så da er det bare å kjøre på og se hva du får ut av det... :smile:

Her kan du se hva du oppnår med å overklokke til 217 MHz fsb... :smile:

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1237

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 18:29, skrev twarr:

Hei!

Neida, jeg skal ikke overklokke :smile: )

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: twarr på 2002-10-18 18:31 ]</font>

ehh... du skal ikke overklokke? Og du trenger PC3500?

Det er noe jævlig overkill, TOTALT sløseri hvis du skal kjøre alt orginalt... PC2700 går ikke noe tregere enn PC3500 uten overklokking. Du merker ikke noe ytelse forskjell. Si meg, hva skal du egentlig med PC3500 minne? Briefe?.... puhh Livet er for jævlig sier jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 18:49, skrev ostepopp:

Hehe missforstår sikkert nå men...:smile:

Nei det finnes ikke andre webshopper enn de du nevner der....:smile:

(http://www.hardware.no/webshoper/)

Hei!

Det jeg mente var andre webshopper som selger dei ram brikkene :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 18:29, skrev twarr:

Hei!

Neida, jeg skal ikke overklokke :smile: )

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: twarr på 2002-10-18 18:31 ]</font>

Man er vel mer enn bare litt nerd når en kjøper pc3500 ram for å briefe... :wink:

Men er lurt av deg å kjøpe min pc3200 ram med tanke på framtiden... neste oppgradering så kan du kanskje bruke rambrikkene videre etc...

Jeg ville også valgt crusial sine cas 2 brikker framfor en cas 2.5 eller tregere minnebrikker pga at du kan sette mer aggresive minneinnstillinger i bios (omtrent som wait-states, dvs hvor lenge og hvor ofte må minnet ta seg en pause for å behandle dataene den leser/skriver). Minnesettingene har endel å si for den totale ytelsen til en pc...

Prisforskjellen mellom pc3200 og pc3500 er ikke så veldig stor så jeg ville nok ha valgt pc3500...

Såvidt jeg vet er det kun quad.no og databutikken.com/no som selger crusial minne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...