dnthalhuk Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Nå er det tid for ny bærbar til studiene. Kravene mine er 14,1' Skjerm Lang batteritid, 5 timer +- Lett maks 2,5 kg Nok kraft (Dobbelkjerne prossesor og 1024 mb ram) Hittil er det bare Dell D620 som jeg med sikkerhet vet at oppfyller kravene mine. Men før jeg går til innkjøp har jeg lyst til å vite om det er noen som vet om alternativer som oppfyller kravene til lavere pris. Et annet spørsmål er om prossesoren Intel Core Duo er 64 bit? Endret 22. juli 2006 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Vel, du har jo den fin-fine FSC Lifebook S7110. Den ser ut til å oppfylle kravene dine, men jeg har ikke testet den. Har kun testet den forrige utgaven, S7020 som Pappa har, fantastisk maskin synes jeg Lenke til kommentar
game_master Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 core duo er ikke 64bit. core 2 duo er 64bit. lifebook'n har bare xga-oppløsning.. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Så det er bare AMD som leverer 64bit på bærbare? Finnes det noen maskiner basert på AMD sin 64 bits teknologi for bærbare som oppfyller kravene? Har letet litt skjøl men finner for det meste litt større maskiner med eget skjermkort. Edit: FSC LifeBook S2110 ser intersant ut, dog litt dårlig oppløsning og lavere batteritid enn Dell'en. Er det mulig å få kjøpt 9 cellers batteri på til Fujitsu Siemens på samme måte som med Dell? Endret 22. juli 2006 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Har D620 med dedikert grafikkort og bra oppløysing, og er veldig fornøgd. Bra tastatur og god byggekvalitet. Det er vel få som kan matche denne laptopen. Resten har enten dårlig oppløysing eller integrert grafikkort. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Ja er det jeg og har kommet fram til. Ble bare litt usikker da jeg fant ut at det ikke var 64 bits prossesor. Blir det et veldig stort yteleles hopp mellom Core Duo 2 og det nåværende. Er det verdt å kanskje vente 1 måned eller 2. Tror jeg dropper AMD sin 64 bits teknologi på bærbar da den ikke ser ut til å yte noe særlig mer. Endret 22. juli 2006 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå