Gå til innhold

Detornator 23.11

yaesu

Anbefalte innlegg

kan noe fortelle meg hvorfor jeg får

NV4_DISP error

Den sier at den går i infinty loop.

Vis jeg bruker versjonen før så virker det 100 % ok her.

V

Har amd 450 k6-2

ram 200 mgb

geforce3 ti200

aopen ax59pro.

Tom.

[ Denne Melding var redigert av: yaesu på 2001-12-11 00:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et velkjennt problem,

Du har sikkert det nye crappy via chip settet som alle skryter av.............

Det er et via problem......

Nvidia's drivere tilkjemper seg litt mye av minnebåndbredden osv, slik at skjerm kortet fryser.

Det jobbes meg å finne løsninger på problemet.

Flere tusen post's i diverse forum om akuratt ditt problem.

Divemaster

Lenke til kommentar

divemaster:

AMD K6-2 prosessor på "det nye crappy via chip settet som alle skryter av..."?? :roll:

NEI, dette er ikke bare et VIA problem, denne "infinite loop" feilmeldingen er rapportert fra de aller fleste chipsett som er og har vært ute på markedet (og også for Ati Radeon kort). Kanskje en pekefinger i retning av Lille Myke er på sin plass? En mengde info på følgende forum-thread hos VIA Arena

'Would you tell me, please, which way I ought to go from here?'

'That depends a good deal on where you want to get to,' said the Cat.

'I don't much care where' said Alice.

'Then it doesn't matter which way you go,' said the Cat.

[ Denne Melding var redigert av: mortenj på 2001-12-11 00:33 ]

Lenke til kommentar

95%? Tror de eneste prosentene jeg skal våge meg på er at 95% av de med dette problemet benytter Windows XP, de resterende 5% oppgir ikke operativsystem. De fleste som rapporterer en slik feil sitter med VIA chipset, nVidia kort og nyeste driver-versjon. Dog, siden problemet ikke er begrenset til bare denne kombinasjonen (til og med i845 + matrox..), tipper jeg problemet ligger i XP, men at kombinasjonen VIA + nVidia er ekstra utsatt. Microsoft's forslag til løsning? Skru av hardware akselerasjon... (Q293078

Lenke til kommentar

Problemet forekommer også med Win98se win2000 og win xp, så det er nok ikke win xp som lager problemet.

Hvis du leser på via sine sider, så vedkjenner de seg faktisk problemet.............................

Vel, uansett, det er ikke noe problem hos meg lengre, for mitt via kt266 hovedkort ligger nå i søpplekassa........

Divemaster

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-15 14:30, techz skrev:

grrrr :razz:

venter på mitt palit daytone gf3ti200 jeg og håper dere eller de VIA folka finner ut av bugget innen jeg motar kortet ..

Nå tviler jeg på at alle som får dette kortet vil få problemer!!!! Ringte Topline å spurte om dette prob. og han sa at det var bug som stammer fra via tech PRO chipsett... Har hatt mange forskjellige nVIDIA kort på mitt hovedkort å testet og de har alle funket fint!

Lenke til kommentar

divemaster:

Quote:

Problemet forekommer også med Win98se win2000 og win xp, så det er nok ikke win xp som lager problemet.

Hvis du leser på via sine sider, så vedkjenner de seg faktisk problemet

Hvor da? Det eneste Via vedkjenner, er at det mengden mennesker med samme feilmelding tyder på at det eksisterer et problem med kombinasjonen WinXP (og tildels Win2k), grafikkort (både nVidia, Ati og Matrox) og pc'ens hukommelse (både sdram og ddr). Siden en ganske stor andel pc'er rundt omkring benytter chipset fra Via, så er de ærlige nok til å si at ok, her er det et problem, kanskje vi kan løse det. DET er en bedre holdning til dette enn f.eks. nVidia og de andre skjermkortprodusentene har, og uendelig bedre enn Microsoft framviser.

De aller fleste som rapporterer å ha funnet en løsning, har gjort det ved å endre litt på ram-innstillingene (i noen tilfeller litt mindre aggressiv timing, i andre tilfeller litt mer aggressiv) eller endre sammensetning av ram. Utfra følgende sitat tror jeg fremdeles mye av nøkkelen ligger hos Microsoft:

Quote:

I've got three sticks of identical RAM that I bought at the same time. Everything shows up the same when I retrieve the info for them, EXCEPT that one of my sticks has a "SDRAM cycle time 2nd highest CAS latency" of 12ns, whereas the other two sticks report 10ns. No amount of tweaking (every BIOS RAM setting including default, all permutations of every latency/timing options) can get it stable under XP. It didn't matter in 2K, but XP apparently has a serious problem with it. Removing the 12ns stick makes things stable, but I refuse to accept that as a solution, especially when it runs with all three sticks just fine under another (very similar) OS...

mvh

Morten

Lenke til kommentar

Hallo..Hadde samme problemet.

Prøvde en del tips og triks, men fikk det ikke til, men så var jeg og lasta ned en driver på ViaArena, en driver som het testdriver1.zip, dette er en beta, men fikk maskina til og funke! Og den er stabil, så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...