Gå til innhold

Acer Aspire 5561

lunic

Anbefalte innlegg

Acer Aspire 5561WXMi/CenD T2050/ATIX1600 PCI Express 128 /512MB Grafikk teknologiAspire 5560 setter nye standarder for underholdning kombinert med Intel® Centrino® Duo Mobile Teknologi, en widescreen CrystalBrite skjerm og integrert 1.3 megapixel kamera - Kun 2, 35 KG

Spesifikasjoner: Intel® Centrino™DUO Technologies

CPU : Centrino Duo T2050

Skjerm : 14,1" TFT WXGA (1280x768) Acer Crystal Bright

Minne : 1024 MB (2x512) DDR2 533/667 soDIMM kan utvides til 2048 MB

Harddisk : 120 GB S-ATA

Chip-set : Intel® 945 PM Express

Grafikk : ATI Mobility™ Radeon® X1600 128MB/ 512MB Hypermemory

Optisk enhet : Slot in DVD Brenner - Dual Double Layer

Lydkort : Soundblaster Pro og MS DirectSound kompatibelt lydkort

Pris: 9990,-

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=67882

Skulle gjerne hatt noen synspunkter på denne bærbaren. Vurderer også Zepto Znote 6214W http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35940

Skal hovedsaklig ha en pc til studier, men liker å spille i ny og ne, og vil ha en pc som varer 3 år. Budsjettet er i utgangspunktet på max 10.000, men kan i nød strekke med til 11.000, ikke mer.

Noe av det som frister med Acer-en er at den har integrert webcam. Anser det som et pluss.

Er det noen andre pcer som er verdt å ta en titt på?

Kjøper på mandag, så snare svar blir satt stor pris på!

REDIGERT: Max størrelse på skjerm er 14". Spiller ingen rolle hvis skjermer er mindre.

Endret av lunic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Lunic, jeg vurderer også å kjøpe en av disse to maskinene. Kan ikke du poste hvilken du gikk for, og hva du synes om den når du får den? Hvis det er andre som har erfaring med Acer Aspire 5561 her så hadde det vært knall om dere kunne sagt litt om den. Skjermkvaliteten er vel vanskelig å vurdere objektivt uten å ha andre maskiner å sammenligne med, men batteritiden er jeg veldig interessert i.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, nå har jeg hatt denne siden i går. Varmeutviklingen er akseptabel, ikke varmere enn at den er god å ha på fanget, spesiellt med tanke på vinterstider :p Støyen er litt høyere enn jeg hadde antatt, men det er ikke irriterendes (bare litt). Plata bak skjermen er av metall, og virker meget solid. Har ikke fått spillt særlig mye på den enda, så kan ikke si noe om det. Batterilevetiden er ca 2t og 40 min i følge måleren... Vel, egentlig har jeg spillt litt da, men det var gode gamle Total Annihilation som ikke krever en skit :) Det som forundret meg litt var det at den loader treigere enn en acer som kosta ca det samme som denne, bare for et og et halvt år siden :roll: går treig når den loader units (512 stykk). Den gamle aceren bruker 3-4 sek, mens min bruker kanskje 10 på det partiet... hmm... ellers er jeg bra fornød da, kan hende det er noe med spillet som ikke er som det skal. PC'en virker kjapp og bra ellers, jeg liker den veldig godt :) Skjermen er klar og god, skjønnt den glinser litt i nærheten av vinduer som alle skjermer av den typen gjør vel... Satt ute i 10 tiden i morges i skyggen, det var masse sol rundt, og det funka meget bra.

Til tross for litt pirk som jeg nevner her, tror jeg dette er et meget bra valg :)

Har flusst med I/O og finesser, kjapp og behaglig, deilig design, osv.

Lurer litt på om dere andre som har denne har opplev noe av det samme som meg?

Endret av derox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...