AndersT2 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Jeg har satt sammen den nye HTPCen min. Når jeg bygde den så brukte jeg min gamle CRT skjerm, og la ikke merke til noe galt. Men når jeg koplet den opp i mot min TV i stua (via VGA inngang) så flimrer den nederste delen av bildet. Dette skjedde ikke på forrige HTPC. TVen er en Sony bakprojekson med LCD teknologi, og skjermkortet er ett XFX 7800GT som jeg har brukt før i min vanlige PC, og ikke hatt noe problem med. TVen er meget spesifikk på hva den tar, og jeg kan kun ha oppløsning på 800x600 og 1024x768 og kun 60 Hz. Ved 800x600 så flimrer halve bildet, og ved 1024x768 så flimrer den nederste 1/3 eller 1/4 delen av bildet. Gradene på skjermkortet er 53 grader Hva kan dette komme av? EDIT: Endret emnetittel Endret 24. juli 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Ingen som har noen ide? Jeg testet og fant ut at bildet er helt fint via S-video utgangen. Men på begge de andre utgangene så flimrer nederste del av bilde. Kan dette ha med at det kun er DVI utganger på kortet, og at jeg må bruke en overgang til VGA? (den vanlige som følger med kortene?) EDIT: Jeg fant ut av det. Signalet måtte korrigeres i TVen. Så jeg hadde nok flaks med forrige HTPC at det stemte med en gang. Jeg satte korrigeringen til +2 og alt er som det skal være. Endret 25. juli 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå