indola1234 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Lurer på om det går. Kan kanskje bli jalla. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Selvfølgelig går det... Hvorfor skulle ikke det gå? Lenke til kommentar
indola1234 Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Hvordan funker egentlig en popoff ventil. Hvordan setter du den "igang". Er den koblet til gassen eller har den en type måler for eksostrykk fall. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 "Dumpventilen slipper kort fortalt ut ladeluften når gasspjeldet stenger slik at turboen ikke stopper opp på grunn av motstanden. Dette vil jo gjøre at ladetrykket ikke trenger så lang tid på å bygge seg opp igjen" Hva slags bil skal du ha det på? Lenke til kommentar
indola1234 Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Bare lurte på om det gikk. For det er jo billigere og sette på popoff enn å kjøpe nytt turbosatseller hva det heter Håper på turbo bil når jeg blir 18 Da må jeg jo ha den kjente lyden "psshhhhh" Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Bare lurte på om det gikk. For det er jo billigere og sette på popoff enn å kjøpe nytt turbosatseller hva det heter Håper på turbo bil når jeg blir 18 Da må jeg jo ha den kjente lyden "psshhhhh" 6537288[/snapback] Hvis du er bekymra for om du har råd til popoff, så tror jeg du skal revurdere turbobil. For det er satans dyrt. I alle hjørner... Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Bare lurte på om det gikk. For det er jo billigere og sette på popoff enn å kjøpe nytt turbosatseller hva det heter Håper på turbo bil når jeg blir 18 Da må jeg jo ha den kjente lyden "psshhhhh" 6537288[/snapback] Hvis du er bekymra for om du har råd til popoff, så tror jeg du skal revurdere turbobil. For det er satans dyrt. I alle hjørner... 6537327[/snapback] Brukte nøyaktig 600spenn på min dumpventil jeg! Kjøpt brukt da, men funka som faen den! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Brukte nøyaktig 600spenn på min dumpventil jeg! Kjøpt brukt da, men funka som faen den! 6537772[/snapback] Hehe... Jeg tenkte ikke akkurat på dumpventilen i seg selv, jeg tenkte på turbo i bil jeg. For det er jo det som koster. Store laken. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det vil ikke være noe problem. Det sitter sannsynligvis en der fra før (lukket utgave), såfremt det er en bensinbil. Lenke til kommentar
indola1234 Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Sitter det lukkede ventiler på diesel biler Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Lurer på om det går. Kan kanskje bli jalla. 6536857[/snapback] det blir ikke jalla, det funker helt fint, men det er ikke alle bilder som passer med det da Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Sitter det lukkede ventiler på diesel biler 6543962[/snapback] Regner med at det sitter en resirkuleringsventil på de fleste turbodiesler, ja. Å utstyre en turbodiesel med popoff vil ( i mine øyne, iallfall) være ganske bortkastet. Dieselmotorer er så å si avhengige av tvangsmating, så det er jo liten vits i å understreke at motoren er turboladet når det allerede er en selvfølge. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Dieselmotorer er så å si avhengige av tvangsmating 6544102[/snapback] Nei, men helt klart en stor fordel Lenke til kommentar
kadett Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Bare lurte på om det gikk. For det er jo billigere og sette på popoff enn å kjøpe nytt turbosatseller hva det heter Håper på turbo bil når jeg blir 18 Da må jeg jo ha den kjente lyden "psshhhhh" 6537288[/snapback] Eeeeh, en turbosats og en pop off ventil er 2 helt forskjellige ting. Bare så det er sagt kan ikke sette på en pop off på en motor som ikke har overladning. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Lurer på om det er vanskelig å slenge en på Rover 620 TI? (Bensin turbo, 2 liter, med intercooler). Kan så vidt høre en liten "fiis" når jeg gasser litt. Hadde vært artig med litt mer lyd? Er det vanskelig? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Det er ikke spesiellt vanskelig om du er heldig. Med litt flaks kan du ta av den gamle og sette den nye dumpen rett på. Husk å blende slangen som blir til overs, det er slangen som skal lede den ventilerte lufta inn mellom luftfiltret og turboen. Dog skal sies at den originale dumpen kan sitte vanskelig til og det er ikke sikkert motorstyringa blir noe imponert over ventilering til friluft. Luftmassemåleren vil da lese en luftflow som motoren ikke får. Om tomgang/motorbrems-programmet ikke ignorerer dette vil det kunne få bensin til den luftmengden massemåleren leser men som motoren ikke får. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hei! Leo_: Dette kan løses ved å bruke en ventil som både har resirkulering og trompet. Resirkuleringen sitter lenger ned på selve ventilen, så den slipper dit først, for så å slippe ut av trompeten. Slike ventiler får man "over alt" hvor slikt selges. Frakk2000: Tror neppe det skal være noe problem. Bare ta med deg originalventilen til butikken du skal kjøpe, og få tak i en med samme "fot", slik at det passer rett på. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 En cola-kork og ei slangeklemme fungerer utmerket som blender! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå