Itw Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Heisann Som overskriften sier så lurer jeg på hva som er forskjell på DVI-I og DVI-D kontakter? Har DVI-I på mitt skjermkort, og ser at skjermer med DVI-I kontakter er mye dyrere i pris guiden.. Så jeg lurer jo på om jeg kan bruke en overgang til DVI-D kontakt i fra DVI-I? Og hva som er forskjellen på de to? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 DVI-I har mulighet for både digitalt og analogt (vanlig VGA) signal, mens DVI-D kun er digitalt. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Ok men kontakten er likens? Altså jeg kan bruke en DVI-D skjerm på en DVI-I kontakt? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) DVI-I er DVI med både analoge og digitale pinner. Funker da på alle skjermer med DVI. Endret 22. juli 2006 av jzono1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hvis du ser på pinnene på DVI kontakten, så på den ene siden så har du mange små, og på den andre siden har du en stor og flat. Hvis det er 4 små pinner rundt den store flate så er det en DVI-I kabel. Er den uten så er det en DVI-D. Og alle DVI innganger(utganger) har disse hullene slik at man kan bruke alle DVI kabler. Men DVI-D kablene har ikke disse pinnene, da slipper man analoge forstyrrelser på det digitale signalet. Og grunnen til at DVI-I er dyrere på skjermer er nok at de har 2 DVI kontakter i stedet for det vanlige 1 DVI og 1 VGA kontakt. Dermed kan skjermen ta 2 digitale signaler, eller 2/1 analoge. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Okei, tusen takk for svar da er jeg klokere, og jeg har ett mye bredere spekter av skjermer og se på nå:=) Og for å ikke snakke om bedre priser! Tusen takk Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 på min nye skerm damsung 960 er det bare en kontakt men jeg kan velge mellom 2 kabler . dvi elle vga til skjermkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå