buskmann Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 15:19, skrev Lars73:Litt feedback på bråket til WD hadde vært fint. Noen som kan fortelle meg om bråket er plagsomt. har akkurat kjøpt silent twin, og vil ikke stappe inn noe i maskinen som bråker *fysj* Det er jo bak mål å først kjøpte en stillegående vifte deretter kjøpe WD. Men det er klart, WD og IBM måles i alle tester til å være bittelitt raskere enn Seagate. IBM har jeg ikke noen erfaringer med. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Det er lite grunn til å handle IBM med den historien IBM har med hensyn til harddisker. Det at de er den prosdusenten av harddisker som selger flest disker, og mange store OEM firmaer velger IBM i sine maskiner? Eller det at 120Gxp diskene er den harddisken som har lavest feilprosent av de som er aktuelle?, (men siden de selger så mange flere disker blir det naturligvis flere klager). Eller det at 120Gxp diskene ofte viser å være den raskeste harddisken, (kansje bortsett fra skriving av store filer)? Eller det faktum at de lager mindre støy en WD sine BJ8MB cache disker? Quote: jeg tror ikke de nye ibm ene er mer stillegånde enn en wd 120gb se. Jeg vet at de er mer stillegående enn en wd 80 GB SE. Quote: Seagaten hører jeg ikke,og den virker mer solid, alt er støpt inn, metall over alt, ingen mulighheter til å ødelegge kretskortet. Er svært fornøyd med begge diskene. Dette metall dekselet forran kretskortet heter faktisk "sea-shell". <-- litt morsomt. Quote: Les i forumet du, - så velger du deretter ... Søk ... Hør på de som skriker høyest? Tror du virkelig at et norsk lite hardwareforum er plassen hvor du finner mest korrekt og interessant informasjon om dette? Jeg ville ha ventet til seriøse sider har testet IBM sin nye 180Gxp serie, og deretter valgt disk etter all den informasjon du får fra seriøse kilder. _________________ Hail the admins or feel their wrath strike down upon you, humble slave! §3: Vær saklig og høflig for **** [ Denne Melding var redigert av: JohndoeMAKT på 2002-10-18 20:20 ] Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Takk for alle innspill... :smile: Har nå ombestemt meg, og går for IBM. Slik har jeg ressonert: - WD disken har den beste ytelsen, men bråker for mye. - IBM disken bråker minder enn WD, ytelsen er rett under WD disken, men ikke mye under (kommer ikke til å plage meg) - Seagate disken er den disken som er mest stillegående, men ytelsen er den dårligste. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 For ikke håpe at du for problemer med den lars. Eg har heller ikke noe problemer med å kjøpe en ibm disk. Men er ikke enig i at wd bråker. Men mine gammle ibm'er bråker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå