Paull Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Heisann, Har planer om å oppgradere min nåværende Athlon XP 2100+ (OC til 2400+) til noe litt mer beefy. Da jeg driver en del med musikk, er CPU-kraft viktig, og en dualcore er virkelig nødvendig. Er ikke fremmed for overklokking, kan være interessant så lenge jeg slipper å bruke noe særlig ekstra penger på det, og støynivået ikke økes nevneverdig. Er ikke sikker på om jeg burde gå for et AMD-basert oppsett med en X2 5000+, eller en Conroe 6600? Har satt opp et forslag på begge mulighetene: AMD: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31458 Intel: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31459 Jeg spiller litt av og til, og har en Dell 2405 WFP, som har native 1920x1200, så det hadde vært fint og hatt litt kraft i skjermkortet slik at jeg kunne få en nogenlude OK oppløsning. Eksisterende utstyr jeg blir å bruke i tillegg til det nyanskaffede: PSU: Tagan 480W. Lydkort: E-MU 1820. Kabinett: Chieftec Matrix (tror jeg det het). + Mus, tastatur og ovennevnte skjerm. I tillegg hadde det vært fint om PC'en hadde vært rimelig stille, slik jeg har det nå er det rimelig bråkete med 7 disker, 4 kabinettvifter etc. Planen er å flytte disse over i en egen filserver og gjemme den bort. Hvordan er lydnivået på de komponentene jeg har sett på i forslagene? Dermed trenger jeg disker til "vanlig bruk", lagring av større datamengder vil gå på serveren. Tenkte 2xSeagate 7200.10/250GB - en til OS/Programmer, og en som arbeidsdisk for opptak etc. Vil tippe en Conroe er det beste valget og gå for, siden den har litt mer CPU-kraft som jeg så sårt trenger? I såfall blir det bare og smøre seg med tålmodighet.. Noen som har noen synspunkter på komponentene, evt. noen røverkjøp jeg har gått glipp av? Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Ville gått for AMD oppsettet, kanskje ville prøvd å lagt ut noen penger på et bedre skjermkort... Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Vel, eg ville vertfall teke Intel oppsettet. E6600 er betre enn a63 5000+ x2, faktisk betre enn fx-62 og. I tilleg klokker core 2 duo som ein gud, så da blir i mine øyne valget veldig lett... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Til overklokking ville jeg uten tvil gått for Core 2. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå