Gå til innhold

Musikk/Spill-PC oppgradering for ~10000

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har planer om å oppgradere min nåværende Athlon XP 2100+ (OC til 2400+) til noe litt mer beefy. Da jeg driver en del med musikk, er CPU-kraft viktig, og en dualcore er virkelig nødvendig. Er ikke fremmed for overklokking, kan være interessant så lenge jeg slipper å bruke noe særlig ekstra penger på det, og støynivået ikke økes nevneverdig.

Er ikke sikker på om jeg burde gå for et AMD-basert oppsett med en X2 5000+, eller en Conroe 6600? Har satt opp et forslag på begge mulighetene:

AMD: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31458

Intel: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31459

Jeg spiller litt av og til, og har en Dell 2405 WFP, som har native 1920x1200, så det hadde vært fint og hatt litt kraft i skjermkortet slik at jeg kunne få en nogenlude OK oppløsning.

Eksisterende utstyr jeg blir å bruke i tillegg til det nyanskaffede:

PSU: Tagan 480W.

Lydkort: E-MU 1820.

Kabinett: Chieftec Matrix (tror jeg det het).

+ Mus, tastatur og ovennevnte skjerm.

I tillegg hadde det vært fint om PC'en hadde vært rimelig stille, slik jeg har det nå er det rimelig bråkete med 7 disker, 4 kabinettvifter etc. Planen er å flytte disse over i en egen filserver og gjemme den bort. Hvordan er lydnivået på de komponentene jeg har sett på i forslagene?

Dermed trenger jeg disker til "vanlig bruk", lagring av større datamengder vil gå på serveren. Tenkte 2xSeagate 7200.10/250GB - en til OS/Programmer, og en som arbeidsdisk for opptak etc.

Vil tippe en Conroe er det beste valget og gå for, siden den har litt mer CPU-kraft som jeg så sårt trenger? I såfall blir det bare og smøre seg med tålmodighet..

Noen som har noen synspunkter på komponentene, evt. noen røverkjøp jeg har gått glipp av? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...