Scix Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Jo, saken er den at jeg holder på å lage et system der en bruker kan klikke på ett ikon og så skal det komme en kode i en av syv tekstbokser. Ville nok være enkelt hvis jeg laget en knap for hver av de, men jeg ønsker at koden skal dukke opp i den tekstboksen som er aktivert. Her er et føytdiagram over hvordan jeg ser for meg koden Noen som kan hjelpe meg med å bygge noe slikt? Lenke til kommentar
dFense Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hvordan skal tekstboken aktiveres? Ved hjelp av radioknapper? Hele systemet var noe vanskelig å skjønne.. Du må nok forklare litt nærmere. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg skal lage en planlegger for ett trenignsstudio. De skal kunne opprette, i første omgang, ukeplaner til sine kunder. For å slippe å lage en knapp for hver dag, ønsker jeg å gjøre det slik at de velger først vilken dag de vil lage for, og så er det nok å klikke på en knapp, og koden for øvelsen blir lagt til i tekstarea. Kan sikker klare det med PHP, men da må jeg til med et helt sykt session system (hadde sikkert blitt penere). Tenkte det kanskje var lettere å gjøre noe med JavaScript. Det idielle hadde nok vært flash, men det er jeg helt blåst på. Koden for JavaScript kan jeg i det minste pusse litt på selv. Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hvorfor må du ha sessions for å bruke PHP? Vist du har forms kan du bare ha en knapp som heter videre eller noe.. Så kommer du til neste side som: <?php $_POST['dag'] = $dag echo("<textarea value=\"$dag\"></textarea>"); //osv ?> Vet ikke om det var noe sånt du mente? (Har ikke testet koden!) Lenke til kommentar
Scix Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 joda, kan sikkert klare det uten session i PHP. Jeg tenkte bare at der kunne være greit med tanke på å lagre informasjonen midlertidig, imens en annen form ble redigert. Skal klare det med PHP. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan lage ett knappesystem som legger inn koder i valgt tekstboks. Dermed kan jeg bruke samme menyen til alle boksene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå