Gå til innhold

Hvilken av disse 2 lcd skjermene anbefales å velge

The Ghost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har nettopp bestilt philips'en. Den har et bedre panel (S-IPS vs TN hos samsung) som også brukes i denne nec'en:

https://prisguiden.no/product.php?productId=40972

og i Dell/Apple-skjermene.

Panelet produseres av LG.Philips, sikkert derfor 200W6CS er så mye billigere enn konkurrentene. Google etter tester, så finner du masse positivt om denne.

Jeg kan gi tilbakemelding på min skjerm utover uken, får den på tirsdag. Skal prøve å komme med en brukertest av denne, i mellomtiden ligger det en her som er verdt å kikke på: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=774 (på dansk, men likevel kurant)

Håper dette hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar

Forresten en del i danmark som har klaget på masse pixelfeil, altså enten har man ingen eller så har man så mange at man er innunder pixelgarantien.. Så pixelfeil ser ikke ut til å være noe problem :p

Forresten, panelet er oppdatert i skjermene produsert fra januar 06. Selv om det på nettbutikken står 16ms og 1:600 i kontrast, så er det kanskje oppdatert til 8ms og 1:800 i kontrast.. :thumbup: Men det vet man ikke før man har fått skjermen og sjekket serienr..

Edit: kuttet noen smiley's :)

Edit#2:

Forskjellen mellom ips og s-ips tror jeg du kan finne på http://www.flatpanels.dk

Edit#3: s-ips er en form for ips-panel. Ips betegner kun teknologien, s'en betegner hvilken type panel man har valgt å bruke. Andre paneler basert på ips er dd-ips og ace(-ips).. Alle er kun variasjoner rundt samme teknologi, ips.

Alle paneler produsert av LG.Philips er S-IPS..

Endret av Spanturo
Lenke til kommentar

Tenkte samme tanke selv for et par dager siden, men fant heldigvis info'en jeg trengte.. Bare satser på at bildekvaliteten er så god som testene sier..

Litt OT: Elkjøp her i Sarpsborg selger denne skjermen for 6000!! :!: Så for de som ikke vil handle på nettet er ikke dette akkurat en billig skjerm.. ;)

Lenke til kommentar

Og der var skjermen i hus!!

Veldig bra bilde med litt selvjustering, kjempegod innsynsvinkel og generelt bra bilde.. Skal komme med mer når jeg har latt inntrykkene synke inn litt.. Ingen døde pixler :thumbup:

Ene autoinnstillingen gir faktisk samme effekt som "glossy" skjerm, altså veldig overdrevne farger og kontrast, men finfint til spill og film :) Derimot veldig ødeleggende for bilderedigering.. Kjempefornøyd så langt, men eneste jeg har å sammenligne med er utvalget hos elkjøp og skjermen på laptopen min..

Lykke til med kjøp, uannsett hva du velger!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke bestemt meg ennå og jeg kjøper ikke før litt etter 15 september da det er først da jeg har penger til ny data :thumbdown:

Tror nok det blir den til philip med mindre det er noen enda bedre noen som har kommet ut til samme prisen da ...

Den lille testen din av skjermen høres nokså positiv ut da jeg kommer til å bruke den til film, tv, spill og surfing, ingen bilderedigerings greier ...

Takker for all respons :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...