Gå til innhold

- Telenor bruker skitne metoder

Anbefalte innlegg

Jeg baserer de på de fakta at der jeg oppholder meg har netcom helt elendig dekning til tross for at dette er tett befolkede steder i ett av norges største byer. Og jeg kan ikke huske sist jeg har hatt dårligere dekning telenor SIM-kort enn ett netcom-simkort på et gitt sted, kanskje ikke verdens mest vitenskaplige test, men for meg er forskjellen høyst reell.

AtW

6542114[/snapback]

NetCom har da flott dekning på Moholt.

-snubbel

6542388[/snapback]

Nei det har de ikke, ihvertfall ikke på den delen jeg bor, har konsekvent en eller to streker på netcom-SIM, og de har ikke engang skikkelig dekning (flere etasjer er uten dekning overhodet) i midtnorges største bygg(?) realfagbygget, der gud vet hvor mange oppholder seg daglig.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri opplevet dårlig dekning på Moholt, verken med Telenor eller NetCom. I RF-bygget er det ikke dekning i underetasjene fordi NetCom ikke har fått tillatelse fra NTNU til å sette opp repeatere slik Telenor har. Dekning oppover i etasjene kommer helt an på hvor man er i forhold til nærmeste basestasjon. RF-bygget har armering i veggene, noe som medfører dårlige forhold for alle slags radiobølger. (Google: "Faraday Cage"). Da er det avstand til nærmeste basestasjon som avgjør, og igjen er Telenors repeatere årsak til akseptabel dekning inne.

I Trondheim sentrum har NetCom vesentlig bedre dekning enn Telenor, blant annet på grunn av større tetthet av sendere. På samme måte har Telenor mye bedre GSM-dekning enn NetCom på Geilo, men NetCom har mye bedre 3G-dekning på samme stedet.

Poenget mitt er at ingen kan si at den ene operatøren har bedre dekning enn den andre; det er det ingen som vet, og Telenor ble pålagt å fjerne "vi har best dekning" fra all reklame. Det tyder jo på at de ikke kan bevise det selv engang.

-snubbel

Lenke til kommentar
I Trondheim sentrum har NetCom vesentlig bedre dekning enn Telenor, blant annet på grunn av større tetthet av sendere. På samme måte har Telenor mye bedre GSM-dekning enn NetCom på Geilo, men NetCom har mye bedre 3G-dekning på samme stedet.

6542499[/snapback]

Sist jeg sjekket hadde Telenor dårligst dekning på Geilo.

I hvertfall omtrent umulig å ringe uten å bruke Netcom på hytta, men du har rett, det kommer av sendertettheten.

Lenke til kommentar
Har aldri opplevet dårlig dekning på Moholt, verken med Telenor eller NetCom. I RF-bygget er det ikke dekning i underetasjene fordi NetCom ikke har fått tillatelse fra NTNU til å sette opp repeatere slik Telenor har. Dekning oppover i etasjene kommer helt an på hvor man er i forhold til nærmeste basestasjon. RF-bygget har armering i veggene, noe som medfører dårlige forhold for alle slags radiobølger. (Google: "Faraday Cage"). Da er det avstand til nærmeste basestasjon som avgjør, og igjen er Telenors repeatere årsak til akseptabel dekning inne.

Poenget mitt er at ingen kan si at den ene operatøren har bedre dekning enn den andre; det er det ingen som vet, og Telenor ble pålagt å fjerne "vi har best dekning" fra all reklame. Det tyder jo på at de ikke kan bevise det selv engang.

-snubbel

6542499[/snapback]

Du får prøve det på nordvest-siden av moholt da :) (Spørs jo forsåvidt hva man legger i "dårlig" da, man får jo igjennom samtaler stort sett, men jeg er ikke noe glad i at telefon tappes for batteri fortere).

For brukerene av telefon i realfagbygget (som det er mange av), så har det ikke noe så si hva som er grunnen, essensen er at man ikke får brukt telefonen lenger ned i etasjene om du har netcom.

Jeg skal sjekke hvordan det ligger ann i trondheim sentrum neste gang det passer seg.

Som sagt, så baserte jeg meg på personlige betaktninger, og de er at jeg kan ikke huske å ha væt noe sted der det er dårlig dekning med telenor og bra med netcom, (er det samme hos mine foreldre også) og det er en ulempe å ha lav dekning.

AtW

Lenke til kommentar

selv skifta jeg til mobyson for et år siden (har nå noextras), og telenor var kjappe på tråden med å tilby meg sponsa telefon. nei takk. et par hundrelapper i trekk fra regninger? nei takk! bedre dekning? NEI takk!!billige ringe-/meldingspriser? da lo jeg bare. en melding kosta da oppunder en krone, og cirka halvparten hos mobyson, så jeg lo bare... !! da ga han opp, og jeg har aldri blitt ringt opp igjen! :D

er veldig fornøyd med no extras, og vil ikke tilbake til telenor. dessuten svarer de ofte kjappere på kunde-henvendelser, selv om det går på mail og ikke telefon som hos telenor... (dessuten kan jeg velge min egen pause-musikk! ;))

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...