Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Citroën Xantia CT Turbo Activa -1997

Anbefalte innlegg

Hey, lenge siden jeg har sjekka her, har vært litt borte:D

Jeg har gjort noen småting med bilen min, bytta noen deler i activa-systemet og termostaten har jeg bytta. Bilen brukte 1,4L på mila før jeg bytta termostaten :no:, bra nå ;)

Dene ene vinterfelgen min er blitt bøyd innover, så jeg skal kaste alle fire vinterfelgene til sommern og sette vinterdekka på sommerfelgene jeg har i garasjen. Sommerdekka skal kastes.

Men om 1-2 mnder. så skal jeg kjøpe nye felger og dekk, men har faen ikke klart å bestemme meg :(

Det skal være 17" ivhertfall!

Her er et bilde fra en activa-treff vi hadde for et par uker sia

Bilde%20043.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei. Det der er jo en sånn en citroën spm jeg ser etter, du skulle vell ikke vite av en til salgs?

Kjører i dag en 91 mod XM 2,0i, med det gammle hydractiva systemet. Helt utrolige kjøreegenskaper på den store bilen... :w00t:

Lenke til kommentar

Har sett den, men ærligtalt... hva har skjedd med midt kosolen da?? :hmm:

Grønn! Skal vell ikke være slik?? Håpet på å finne en som ikke hadde gått så langt, å heller ikke ser ut som ett discotek innvendig (ungdomsbil).

Har sett på en del tyske sider, men her i afgifts norge, så blir det dyrt å tolle inn en 147hk, 1400 å noen små kilo tung bil. 40-50 000 bare i avgifter... helt vilt!! :wallbash:

men takk for tippset.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hallo,, jeg har en Xantia 2.0i 1995 modell som jeg skal prøve å få litt bedre annlegg i,, jeg ser du har byttet ut den orginale spileren i bilen. og lurer på hilken overgang du har brukt for å få rattkontrollene til å funke på den nye spilleren din?. og hvilken spiller du har..? :D

Lenke til kommentar

Det står på første side av tråden, men jeg har kablene jeg trenger, men har ikke fått koblet det til ;)

Har gjort en del med bilen i dag!

Har fjerna

-Citroen og Xantia -emblemene bak

-Fjerna tilhengerfestet

-Lakkert skiltplata

Før:

gammelbak.jpg

etter

bak.jpg

bakside1.jpg

Ka dokke syns :p?

Har lyst på samma bakfanger som den sølvgrå xantian ved siden av meg.. den har skjørt også :love:

Lenke til kommentar

Vel.. jeg må si dere har guts som tør å være med i en Citroen-klubb.. hehe.

Uansett.. jeg må innrømme at den røde citoen'en ble ganske fin bak! rent og pent og ikke noe dilldall. Det liker jeg!

Men... som sagt.. det er jo en Citroen da.. :)

Lenke til kommentar

Ja, og det blir enormt mye bedre med en litt rundere fanger bak. (facelift-fangeren til xantia 98->). Dette kommer! Har også tenkt å sette inn Facelift-baklykter (hvite istedet for svarte)

Har skiltplate fra citroen storo, men jeg har den gamle typen skilt, er litt kortere enn det som er nå ;)

Samma som jeg har med facelift-baklykter (hvite) ser mye bedre ut:

7498.jpg

Her er et bilde av min og en kompis sin Activa, tatt i dag

Han har en xantia 2 99modell, med andre ord, han har faceliften + ekstra skjørt bak :thumbup: Ser bra ut ;)

bakliten.jpg

STORT bilde http://home.online.no/~sysme/xantia/19.5.07/bakstor.jpg

Lenke til kommentar

sølvbilen på bilde har både kule felger og sota vinduer..

Men har kosta på bilen astronomiske summer når det kommer til det tekniske :p

Men må ha felger og dekk snart ja.. dekka mine er slitte som fy, er ikke stort mer enn 1.x mm igjen :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...