PC^2020 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Showcase/prosjekt.. Dette er bilen i allefall Da var go'bilen endelig kjøpt inn - etter 3-års søking på nett, endelig fant jeg en bil jeg hadde veldig lyst på. Bilen ser kjempefin ut i interiøret, jeg ble overaska over hvor fint det var faktiskt, ser ubrukt ut. Det er heller ikke rust på bilen. Det er noen få steinsprutskader foran på panseret, og noen få rifter her og der. Dette skal jeg fikse fort som fy. Jeg syns bilen er utrolig god å kjøre, ligger klistra på veien med sportsunderstellet på og den er rett og slett morsom å kjøre fort med i svinger. Den er også VELDIG komfortabel, sinnsykt gode seter og relativt mye ekstrautstyr Bilen: Merke: Citroën Modell: Xantia -1997-modell Forhjulstrekk 5-trinns manuellkasse Activa Sportsunderstell Motor 2.0-liters bensinmotor 8 ventiler, 4 sylyndere i rekke. Lavtrykksturbo, 0.7bar Intercooler 150HK@5800 RPM 235NM@2500-3600 RPM Bensinforbruk: Jeg har ikke testet, men ifølge en test så var det 1.11L ved blandet og litt hard kjøring. Bruker ikke olje, ingen ulyder, alle servicer fulgt på verksted Km.st. 167kkm Utstyr: Automatisk klimaanlegg 15-28 grader (AC) Elvinduer x4 Elektriske speil m/avblending Klokke Temperaturmåler Turteller Tåkelys Understell med sports- og komfortinstislling Justerbare fjæringer Radio-/kasettspiller Skinnratt, multifunksjonelt Kodelås/startsperre Alarm Sentrallås Skipose DEFA motorvarmer Airbag foran Solgardin bak Bagasjeromsnetting Elektriskt justerbare forseter, 14 funksjoner Justerbart ratt Setervarme i forseter Svart helskinn Midtarmlene foran og bak Alu.felg på vinter- og sommerhjul Er det noe mer jeg ikke kommer på nå? Bilder Var litt mye rusk på linsa, så noen av bildene er litt uklare.. Flere og større bilder: her. Utvendig Innvendig Pent skinninteriør El.-seter :O Ting som skal gjøres: De få lakkskadene som er skal fikses på Skinnsetene skal få vanlig skinnsetevedlikehold, altså sånn krem/voks man kliner på så ikke skinnet blir hardt og sprekker opp Polere/vokse ferdig bilen, har tatt en side og foran. Skaffe en orginal gulvmatte foran, den som var der skled rundt, og var skummel og kjøre med. Få tak i brankett til CD-spiller.. Slik at jeg får den vanlige størrelsen Få tak i en god CD-spiller som er litt kraftig, og som det er mulig å koble til multifunksjonsrattet til. Basskasse, -element og -forsterker har jeg liggende. Men jeg tar dette når jeg får tak i CD-spilleren. K&N-filter..? Nye sommerdekk og kanskje felg. Endret 23. juli 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
FunkyMama Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Fint prosjekt dette Tør jeg spørre hvor en slik bil (med samme motor) ligger i pris? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Å fytte flate for en vandring i fjøringa Tøff franskmann! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Pent lite prosjekt med stort potensiale. Er det Activa modellen du har? Du burde så absolutt ta deg en prat med en kamerat av meg. Han har en über-nydelig Xantia Activa CT Turbo selv med modifikasjoner av en annen verden. Nå skal ikke jeg stjele tråden din, så jeg sender deg et par linker på PM istedet! Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 fin bil! bare synd det er FWD.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Ja, takk for svar.. Som du ser, så har jeg heva bilen på det ene bildet, men på det andre er det standard. Og ja: det er activa sinnsykt kul å kjøre med på svingete veier med acita-sportsunderstellet på! Skal legge ut flere bilder senere i kveld. Kommer også med et lite innspill om bilstereoprosjektet/-opplegget Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Her er bildene: her Skal få lagt det ut på en onkli måte nå snart, men har ikke tid akuratt nå. ::: Interiørdetaljer Speedometer/dashbord.. Koselig med masse lys osv og et stort her: http://home.online.no/~sysme/xantia/240706/i/speedo4.jpg Pedaler og motor Masse bilder, hvem liker ikke det ? Men så over til radio-prosjektet... Det ser slik ut: Som du ser, så er det ikke helt normal størrelse på radioen. Her trengs det en slags brankett og dette er den første "problemstillinga". Og her var rattet. Jeg trenger altså hjelp til å få tak i: -Radiobrankett -Radio med CD-/MP3spiller som kan kobles til multifunksjonsrattet. Her trenger jeg sikkert en slags overgang eller noe..? Det må også være muligheter for å koble til bassforsterker til radioen. Endret 24. juli 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Fin bil du har!! Har lurt på å kjøpe Xantia selv, men da med Turbo diesel motor og helst stasjonvogna. Overgangen slik at en annen radio passer inn er vel kanskje en slik som denne du trenger. Burde vel kunne skaffe en slik overgang til radioen og til rattstyringen hos bilradio spesialisten eller andre bilstereo forhandlere, mulig også hos Citroen. Er det CD skifter i bilen din? Ellers kan du sikkert også få bedre hjelp til dette her: http://forum.citroenakuten.com/ Sikkert noen som har lurt på det samme før. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Som du ser, så er det ikke helt normal størrelse på radioen. Her trengs det en slags brankett og dette er den første "problemstillinga". Og her var rattet. Jeg trenger altså hjelp til å få tak i: -Radiobrankett -Radio med CD-/MP3spiller som kan kobles til multifunksjonsrattet. Her trenger jeg sikkert en slags overgang eller noe..? Det må også være muligheter for å koble til bassforsterker til radioen. 6549400[/snapback] Brakett er ikke noe problem. Stikk innom et huggeri eller en Citroën-forhandler. Du får tak i braketter som passer rett inn i den brønnen der, event med ei vippeluke også. Litt uggent å finne spillere som støtter det franske multifunksjonsrattet, men mener å huske at VDO og Blaupunkt er dem du mest sannsynligvis vil ha størst hell med å få tilpassa. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 ja, skal rote litt. Vet at Blaupunkt har både brankett og mulighet for å koble til rattet, men det ble dyrt.. Lenke til kommentar
Ztaal3 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 hehe, som en gammel kaill sa tel meg når jeg snakka om at jeg vurderte å kjøpe en fransk mann, de er noen gode bøtter søppel men du sett nu fan meg behagelig når det går til helvette Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Har nå funnet ut hvordan man får av radioen og det, så nå er det bare å bestemme seg for hvilken radio jeg skal kjøpe... Noen tips -Det må være mulig å koble den til multifunksjonsrattet, så det må finnes en overgang eller noe. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Den luftfjæringa som Citröen har er så utrolig fet.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Går det an å få byttet til baklyktene og instrumentene som ble satt i Xantia fra 98 og utover? Fjernstyringen vi har i vår 98-modell er også litt mer fancy (synes jeg). Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 ja, det er sikkert fullt mulig, men jeg gidder ikke å fikse mere sånne ting Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Anlegg: Kjøper en Alpine-spiller, brankett og kabler fra TV-boden på svinesund, dette kommer inn i løpet av sept. Basskasse og -forsterker er kjøpt inn, så skal se litt ann på hvordan jeg skal montere dette.. Høytalere foran har jeg ikke kjøpt nye enda, er ikke så værst lyd i de som sitter der orginalt, men mulig at jeg skal sette inn noen nye i døra eller noe. Reprasjoner og "lett trimming" Skal kjøpe ny katalysator, noen som har noe å anbefale? jeg har ikke så mye peiling på eksosanlegg, men tenkte kanskje å bestille katalysator fra http://metalkat.dk/oo/index.htm , men vet ikke hvilken og hva jeg trenger ekstra. Nye hjullager, muligens drivknuter og forstillingsdeler skal kjøpes nytt. K&N-filter skal kjøpes. Ny intercooler tviler jeg på at det blir noe av pga. AC-pumpe som tar mye plass foran. Chip: Vil helst prøve å trimme ved å skifte noen smådeler først og se hvor mye bedre det blir.. Endret 22. august 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 pc^2004: Er det ikke en stang på wastegateaktuatoren du kan skru på for å øke ladetrykket? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Vet ikke, men leste på en eller annen side an man ikke burde justere turbotrykk utenom chip..? Stod bare at det gjaldt generelle biler, vet ikke hvordan Citroën-en er jeg, hakke lyst til å skade motoren heller Jeg har ikke fått øye på turboen på bilen min engang, er så trangt baki der att.. Kanskje turboen er dau, kanskje det er derfor jeg har lite effekt ? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Liker disse bilene veldig godt ! Hva slags skinn-interiør refresh ting er bra? Hvor får man kjøpt det? Finnes det kanskje også slik sak til å kamuflere "riper" eller sånt? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Fin bil. Har selv en Peugeot med samme motor, og mye av det samme interiøret. Mye morro der. Den er veldig lik denne på mange måter. Men du har vel strengt tatt ikke automatisk klima? Har man det kan man stille inn gradene man vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå