Gå til innhold

Nødt til og ha SP2 for og få lyd/usb..

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal i morgen gå i gang med og installere XP pro på min lille Aopen XC Cube EZ482.

Og etter litt surfing så fant jeg ut at man er nødt og ha service pack 2 installert for og få installert lyd og usb driverne.

Vet dere om det er noen vei og komme seg unna dette?

Må vell finnes en annen måte, så jeg slipper den derran service packen...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Leaf sier ville jeg ha fått med SP2. Er ingen grunn til att du skal la være. Kan være greit og få med seg det som er av sikkerhets oppdateringer til XP. Kjører 3 maskiner hjemme med sp2 og full oppdatering fra MS og har ikke noe problemer med det.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker kanskje en piratversjon av win xp? :p

Neida.. hehe, men du må ha en ekte produktnøkkel for å laste det ned uanz..

Nok om det, prøv sp2

6535061[/snapback]

For selve installereringen av SP2 så er det såvidt jeg vet kun en nøkkel som er bannet(?) og det er den velkjente devils-own-greia som kom får den offisielle releasene (håper jeg ikke er på kanten her). Windows update fungerer helt fint på automatiske oppdateringer uten gyldig nøkkel, og der får man SP2.

Grunnen til at jeg kommer med denne informasjonen er at jeg anser det som meget viktig at folk har oppdatert windows, selv om de skulle ha en piratkopi, det skaper masse uønsket trafikk på nettet og plage for alle når folk kjører uten oppdatert windows.

AtW

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, så har det ingenting med piratkopi og gjøre...

Er bare ikke så glad i sp2 siden jeg føler at den tar kontrol over ting jeg selv vil styre, særlig med tanke på nettverket, og at det blir vanskeligere og åpne porter og slikt.

Så derfor ser jeg helst at jeg hadde fått instalert uten sp2...

Lenke til kommentar
Tro det eller ei, så har det ingenting med piratkopi og gjøre...

Er bare ikke så glad i sp2 siden jeg føler at den tar kontrol over ting jeg selv vil styre, særlig med tanke på nettverket, og at det blir vanskeligere og åpne porter og slikt.

Så derfor ser jeg helst at jeg hadde fått instalert uten sp2...

6535526[/snapback]

Hvordan blir det vanskligere å åpne porter i SP2? Og hva konkret mener du det tar kontroll over? Personlig hadde jeg tenkt meg nøye om før jeg hadde kjøet uten SP2.

AtW

Lenke til kommentar
Tja, vet bare at noen plages veldig med og få åpnet porter med sp2..

Blandt annet for og bli connectable med bittorrent...

6535556[/snapback]

Du går på firewall-instillingen, og tar "exeptions - add port", hvorfor er dette mer problemetisk en firewallen i Sp1?

AtW

Lenke til kommentar

Har holdt meg unna sp2 pga sånne ting, så har ikke fått sjekket det selv, vet bare at enkelte plages med sp2 og slikt..

Er nok sikkert ikke mere vanskelig, trives bare så godt uten sp2 jeg..

Finnes de noen vei og komme unna den?

Lenke til kommentar

Heh, tror jeg kan skjønne hva han mener med at det føles som at det føles som han mister kontroll over nettverksinnstillingene, men det er ikke noe hold i det. Å ikke ha SP2 er uansett en veldig stor sikkerhetsrisiko, og anbefales ikke. Hvis du vil ha pre-SP2-feeling i SP2, så er det bare å fjerne Security Center-servicen, og den der "Do you want to open this file"-advarselen som kommer hver gang du har lastet ned en programfil. Var de to tingene som irriterte meg grenseløst med SP2, og begge går det helt fint å fjerne.

Det at det er vanskeligere med porter er så klart bare tull.

Lenke til kommentar
Har holdt meg unna sp2 pga sånne ting, så har ikke fått sjekket det selv, vet bare at enkelte plages med sp2 og slikt..

Er nok sikkert ikke mere vanskelig, trives bare så godt uten sp2 jeg..

Finnes de noen vei og komme unna den?

6535569[/snapback]

Å holde windows oppdatert er kritisk for sikkerheten på PCen din, når MS nå snart(?) krever SP2 for oppdateringene, så blir du sittende igjen med en hullete PC, som sagt, jeg hadde tenkt meg lenge og vel om, både for din egen og andre folk på nettes del, om hovedargumentet ditt er "jeg trives godt uten sp2"

AtW

Lenke til kommentar

Men kjører jo Zone Alarm sercurity suite vedsiden av da, og der er jo brannmur, antivirus osv...

Holder ikke det?

Tar jo alle andre oppdateringer, bare ikke sp2..

Trives best uten sp2 p.g.a den tar mye kontroll over maskina, med tankte på nettverk osv...

Er jeg virkelig aleina i verden med denne oppfatningen?

Nesten så jeg vurderer og bytte side nå.. og faktisk instalere sp2..

Lenke til kommentar
Men kjører jo Zone Alarm sercurity suite vedsiden av da, og der er jo brannmur, antivirus osv...

Holder ikke det?

Tar jo alle andre oppdateringer, bare ikke sp2..

Trives best uten sp2 p.g.a den tar mye kontroll over maskina, med tankte på nettverk osv...

Det viktigste er å holde windows oppdatert, med firewall som en god nummer 2. Såvidt jeg vet kommer MS snart til å slutte å gi ut også de andre oppdateringene til maskiner som ikke har SP2.

Hva slags kontroll over nettverket er det du mener SP2 tar, som ikke er i SP1?

AtW

Lenke til kommentar
vet bare at enkelte plages med sp2 og slikt..

6535569[/snapback]

Jeg vet også en en god del stemmer FrP, men det betyr ikke at disse menneskene er normalt oppegående og bør få lov til å gå rundt i offentligheten uten tilsyn.

Sørg for at du ikke har no spyware og software-bugs på maskinen din, og installer SP2. Du kan vel lage deg et gjenoppretningspunkt først, så kan du gå tilbake hvis du ikke er fornøyd med portåpningen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...