Gå til innhold

Er sortsvidde pølser veldig farlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Pølsa smaker garantert bedre enn en røyk! Så måtte jeg ta det grusomme valget hadde jeg nok gått for den svidde pølsa. Har spist mange svarte pølser i løpet av livet grunnet manglende kokkekunster - men jeg har per dags dato ikke tatt noen skade av det.

Lenke til kommentar
Hei, Mamma sier at hvis man spiser en sortsvidd pølse kan man likegodt ta seg en sigg siden det er så mye dritt på det  :hmm:

Er det så farlig?

Opplys meg  :thumbup:

6534978[/snapback]

Trur da ikke det.

Jeg har hørt at man får god sangstemme av svidde pølser osv :b

Ikke at det er fakta, men det har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Hvor kommer nikotinet fra f.eks. på ei svart pølse? Sigaretter gjør deg avhengig, og det svekker vitale deler av kroppsfunksjonen. Ei svartsvitt pølse gjør ikke stort, så lenge du ikke lever av kun slike pølser (men da dør du nok tidligere av andre årsaker enn det svarte skinnet).

Lenke til kommentar

Vel, var jo snakk om en tid tilbake at det var kreftfremkallende å spise svarte pøser, ikke det at jeg tror noe særlig på det.

Men som med all mat, svidd = karbon. Du brenner rett og slett opp det som var næringsstoffer, fett osv osv til alt som er igjen er karbon. Så hvorvidt du vil spise karbon eller ikke . . .

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Altså.. Hvis de er beregnet som mat, så utgjør de ingen trussel for kroppen din.

Gnir du deg i øynene med dem, derimot, så kan du jo oppleve ubehag. Særlig om det er granbar osv. på den. Kan skje, mine pleier hvertfall å rulle konstant ned fra engangsgrillen.

Lenke til kommentar
Men som med all mat, svidd = karbon.  Du brenner rett og slett opp det som var næringsstoffer, fett osv osv til alt som er igjen er karbon.  Så hvorvidt du vil spise karbon eller ikke . . .

6535101[/snapback]

Karbon får du i deg massevis av hver gang du spiser karbohydrater uansett..

Lenke til kommentar
Vel, var jo snakk om en tid tilbake at det var kreftfremkallende å spise svarte pøser, ikke det at jeg tror noe særlig på det.

Men som med all mat, svidd = karbon.  Du brenner rett og slett opp det som var næringsstoffer, fett osv osv til alt som er igjen er karbon.  Så hvorvidt du vil spise karbon eller ikke . . .

6535101[/snapback]

6535101[/snapback]

Karbon får du i deg massevis av hver gang du spiser karbohydrater uansett..

6535148[/snapback]

Klart, men det sier seg selv at vi snakker om forskjellige mengder her. Karbon som et av de mest kjente grunnstoffene er mer eller mindre overalt, det sagt - Det kan også være farlig.

Lenke til kommentar
Tja. Pølsa smaker garantert bedre enn en røyk! Så måtte jeg ta det grusomme valget hadde jeg nok gått for den svidde pølsa. Har spist mange svarte pølser i løpet av livet grunnet manglende kokkekunster - men jeg har per dags dato ikke tatt noen skade av det.

Ikke tatt skade av det nei. Bare vent du, det kommer! Først vil den svartsvidde pølsa rive opp alle de fine slimhinnene dine på vei ned i magen før den plasserer seg som en russisk tanks i bunn av magesekken. Når den har kommet dit vil den suge til seg alt av næringstoffer og du vil skrumpe inn og til slutt se ut som en vandrene rosin! Hadde jeg vært deg ville jeg begynt å drikke vann, mye vann!

Lykke til! ;)

:p

Lenke til kommentar
Hvor kommer nikotinet fra f.eks. på ei svart pølse? Sigaretter gjør deg avhengig, og det svekker vitale deler av kroppsfunksjonen. Ei svartsvitt pølse gjør ikke stort, så lenge du ikke lever av kun slike pølser (men da dør du nok tidligere av andre årsaker enn det svarte skinnet).

6535067[/snapback]

Det er da vel ikke nikotinet som er farlig (ser vi bort i fra at man blir avhengig)?

Lenke til kommentar

6535067[/snapback]

Det er da vel ikke nikotinet som er farlig (ser vi bort i fra at man blir avhengig)?

6535484[/snapback]

Lenke til kommentar

6535067[/snapback]

6535484[/snapback]

Nikotin gjør blodplatene klebrig, noe som kan føre til tette blodårer, Som igjen kan føre til hjerteinfarkt, slag osv...

Lenke til kommentar

Brent mat gir deg god sangstemme. Kullet kan også være godt for kroppen din, spesielt under oppkastsyke.

All grillmat inneholder acrylamider, brent grillmat inneholder enda mer. Acrylamider kan være kreftfremkallende. Du kan kanskje sammenligne den svidde pølsa di med et intimt samleie med en mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...