Itw Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Heisann Har akkurat fått en ny litn maskin i hus som skal stå i stua. Eneste som bråker på den er skjermkortet, og trenger derfor en ny kjøler til det. Skjermkortet er av type: GeForce 6600 Har tenkt litt på passiv kjøling og så at Komplett hadde tilbud på det, og jeg tror den passer det kortet? Link: Passiv kjøler Tror dere den vil funke bra? Ser også på bildet i guiden til hvordan man monterer den passive kjølern, så på det kortet de gjør det på, har ikke 2stk kondensatorer på over kjølern til høyre, om du ser på bildet på komplett av kortet. Lurer på om de vil bli i veien.. Eller dere som vet finnes det andre, og bedre kjølere, gjerne med vifte så lenge den ikke bråker så mye... Alt sammen står i denne pc'n: LINK På forhånd tusen takk for hjelp! Endret 21. juli 2006 av Itw Lenke til kommentar
Mit Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 jeg har to andre forslag siden den du hadde finne var noe dyr, i tilleg så den liten og dårlig ut Zalman ZDM80C-HP vifteløs 119kr Arctic Cooling nVidia Silencer 6 med vifte 160kr jeg har en AC kjøler til et x800gt den er veldig bra kjører på 20%, ikke hørbar men fortsatt meget god ytelse, veldig fornøyd , et minus et at den er litt stor og tar en pci plass i tillegg men det kan jeg leve med Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Ja jeg har jo problemet med at jeg har ikke noe til overs... Skal måle litt senere hvor mye plass jeg har... Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Zalman sine vifter er vel absolutt en mulighet. Ligger på under 20 dB og stikker rundt 3 cm opp fra kortet. (ikke fra eksisterende vifte. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Du tenker da på de halvmåne viftene de har i kobber? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Har ca 1.8cm i fra skjermkortet til dekslet. Men det er helt i fra bunnen av kortet, og chipen bygger vell opp litt så. Den kjølern som står på i dag er 1.5cm, men jeg tror at 1.6-1.7 cm skal gå uten problemer. Og der den evnt vifta blir stående er det perforert så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Du kan jo f.eks kjøpe en Arctic Cooling VGA Silencer som nevnt i tidligere post. Sto ikke noe mål der, men tror ikke den er så mye større en orginal-kjølingen. Usikker på om Zalman-serien av vifter passer, men tror de skal gå bra. Men som du sier så tror du ikke du har plass til dem pga. størrelse. Kan se ut som det faller på Artic Cooling så sant du har plass da Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Så på den linken til Zalman vista at den var 3cm høy, altså for høy for meg.. Noen som hadde hatt muligheten og målt hvor mye Artic Cooling saken bygger opp? For det stod det ikke noe om.. Btw om jeg kjøper en kjøler og den ikke passer er det da noe problem og levere den tilbake? Endret 22. juli 2006 av Itw Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Om ingen har den her på forum (helt sikkert noen som har den, men kanskje ikke svarer), så er det null problem å sende komplett el. en mail å spørre om det. Ser på det som grunnleggende kundeservice Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Ok skal prøve det vist jeg ikke har noe svar til mandag.. Lurte faktisk litt på og gå for ett bedre skjermkort også... Og bytte ut det som står i når jeg var i gang.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Får du virkelig plass til en annen vifte enn det som følger med inni den maskinen? Står skjermkort plassen nærmest midten eller helt ut mot siden? Husk at alle kjølere som settes på tar opp en ekstra utvidelses plass. Jeg hadde selv 6600GT, og valge å sette på Zalman sin VF-700. Denne kjørte jeg på 5 volt, og da kjølte den meget bra, og helt lydløst. Arctic Cooler sin løsning tar mere plass i lengden, og kan gjøre at det ikke blir plass inni den kassa. Men fordelen er at den dytter den varme luften ut. Jeg valgte Arctic sine for 7800 GT kortene mine. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Skjerm kortet står ut mot siden, men som jeg sier så har jeg bare ca 2cm og gå på... Men kabinettet er perforert akkurat der, så vurderer og kjøpe zalman kjølern også bare skjøre ut me dremmeln sånn at den stikker litt ut der. Tror at om jeg kapper hull til den der, så går den jamt med kabinett siden... Men lurer litt på og kjøpe ett kraftigere kort, men psu'n er jo ikke så kraftig så er spørs da hvor stort jeg kan kjøpe... Får vell holde med denne ennå en stund.. Kan man selv justere hastigheten på de zalman viftene? Endret 22. juli 2006 av Itw Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Kan man selv justere hastigheten på de zalman viftene? 6537423[/snapback] Det følger med en molex kontakt, som har 2 5 volt uttak, og 2 12 volt uttak. Og viften kan IKKE bruke kontakten som er på skjermkortet. Dette er en litt dum løsning. Men man kan også sette den direkte på en vifte kontroller hvis man ønsker, noe man ikke lett kan gjøre med andre løsninger. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Har man noen mulighet for og lese av temperatur da på skjermkortet? Eller må man fysisk ha en føler på kortet? Så man vet at man ikke ødelegger det når man justerer... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 ja det skal være mulighet for og lese temp. på kortet ditt, tror du kan bruke rivatuner til dette Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 ja det skal være mulighet for og lese temp. på kortet ditt, tror du kan bruke rivatuner til dette 6539742[/snapback] Temp måler er lagt inn i driverne fra Nvidia Lenke til kommentar
Itw Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Ok takker, var ikke klar over det:) Følger det med noen programvare for og lese av tempen? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det er bare å høyreklikke på skrivebordet, så velge Nvidia greia der, og skjermen du bruker. Da kommer driveren opp. Hvis du bruker nyeste driver så ligger det en temperatur overvåking under 3D alternativet. Hvis du bruker den klassiske visningen, så ligger temperaturmåling på hovedoversikten. Man trenger ikke noe ekstra program. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Ok, supert tusen takk for svar=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå