Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis DHCP Software


Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes noe som gratis software dhcp til Windows XP?!! Har to maskiner i heimen, og skulle gjerne hatt de til å snakke sammen(utveksle filer) men samtidig være på nett. Nå har jeg måttet byttet mellom statisk ip(192.168.0.1-2) og dynamisk fra ISP. Dette er litt irriterende i lengden.

 

Så istedenfor å kjøpe en router eller en server så kanskje det er en billigere mulighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo også vurdere å kjøre en VMware maskin eller to. Finnes sikkert noe ferdigbygget du kan benytte der.

 

EDIT:

Forresten! Du benytter deg selvf. bare av dynamisk IP og så installerer du Hamachi på begge maskinene.

www.hamachi.cc

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
EDIT:

Forresten! Du benytter deg selvf. bare av dynamisk IP og så installerer du Hamachi på begge maskinene.

www.hamachi.cc

 

Har installert hamachi på begge maskinene nå, men det går jo over internett. Jeg tenkte noe som gikk over nettverket. Jeg har jo tross alt begge maskinene i en switch. Hamachi fungerer jo greit som FTP.

 

Noen som vet om andre muligheter?

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Om du setter opp din windows xp maskin til å dele internett så er det en dhcp innebygd i windows xp også, så jeg skjønner ikke hvorfor dere skal gjøre det så vanskelig! sett 2 nettkort i din maskin, en kabel til internetten å en i switchen, sett opp deling av internett å vips! lokalt nett på begge maskiner å internett på begge!

 

Enkelt å greit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...