Gå til innhold

Intel VS AMD! Hva er egentlig best?

Bleach

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du finner en haug med tråder om dette vis du søker litt på forumet. Att Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz er raskere enn 3,2 er det vel ingen som er uenig i, og når det gjelder stabilitet så er det akkurat det sammer hva du velger.

Ikke bruk alle kronene dine på dyr cpu vis du ikke har råd til og kjøpe deg ett godt hovedkort og ram. Er vel der folk noen ganger velger og spare penger og da opplever og få en ustabil pc.

Og gi deg noen god grunn til og bytte ut 3,2 som du har med en Athlon 64 X2 5000+ kommer vel helt ann på hva du bruker maskinen din til. Men skal du bytte ville jeg noe heller ha satset på Conroe som straks er i butikkene.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Hei. Som flere her sier så finnes det tråder om dette fra før av.

En liten ting bare. Du kan få både Intel og AMD Prosessorer veldig ustabile.

Det har ikke noe å si om du har Intel eller AMD System. Begge systemene kan bli like ustabile for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Hei!

Det er ulikt utifra hvilken prisklasse og bruksområde hvilken som tilbyr best for pengene av Intel og AMD.

Hilsen,

efikkan.

6539548[/snapback]

Og noen gode eksempler på det er.....?

6539573[/snapback]

Du vet det sikkert like godt som meg, men jeg kan nevne eksempler likevel.

I prisklassen for stasjonære under 2k tilbyr Athlon64 X2 4200+ veldig mye for pengene.

I prisklassen for stasjonære over 4k er det uten tvil Core 2 Duo(Conroe) som gir mest for pengene.

Fornøyd?

Lenke til kommentar

Ja jeg er nesten for det!

Synd at jeg ikke va her, da denne diskusjonen begynte... men så klart du vil få mest for pengene om du hadde bare tenkt å bruk 2k til en pross... og da vil vi vertfall ikke anbefale deg en OLD pentium såklart...

Core 2 kommer snart... bruk peng på det istedenfor... :roll:

hvis det er ingen som har nokka i mot min mening ?

Make forum love, not forum war :p

Endret av LeeZarD
Lenke til kommentar

Vel, om du skal bruke 2K på en cpu ville nok valget mitt falt på en Intel Core 2 Duo E6400 til 1906 kr i følge prisguiden. Er bare 166 kr mer enn en AMD Athlon 64 X2 4200+ sokkel AM2 og for det får du en god del ekstra ytelse. Så jeg er ikke helt enig med efikkan der gitt.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det (har egentlig vært AMD "fan" lenge (siden 1.4tbird)), så er Conroe bedre i alle prissjikter mot AMD nå. At Efikkan skal reklamere for X2 bare for de har blitt priset ned (men står enda ikke opp imot pris/ytelsen til Conroe), begynner å bli litt forkastelig for min del.

Lenke til kommentar
Sånn jeg ser det (har egentlig vært AMD "fan" lenge (siden 1.4tbird)), så er Conroe bedre i alle prissjikter mot AMD nå. At Efikkan skal reklamere for X2 bare for de har blitt priset ned (men står enda ikke opp imot pris/ytelsen til Conroe), begynner å bli litt forkastelig for min del.

6541917[/snapback]

Jeg driver ingen form for reklame, så sånt kan du slutte opp med nå. Utifra testene jeg har sett er X2 4200+ absolutt konkurransedyktig med den nye prisen, og jeg er veldig lei av at en del forumbrukere ikke tåler å høre det. Med én eneste gang blir det oppfattet som angrep på Conroe. Jeg har gang på gang sagt at Conroe er uten tvil best på ytelse, men det er ikke dermed sagt at den tilbyr mest i hver prisklasse. (selv om den gjør i det meste) Jeg vet at mange forumbrukere gitt berserk da jeg skrev at det var lurt å vente og se hvilken som ville tilby mest for pengene, da er det faktisk ikke jeg som favorisérer eller reklamérer for et av merkene. Det er på tide at enkelte sjerper seg og holder et seriøst nivå.
Lenke til kommentar

Må si meg enig med efikkan, behersk dere.

En annen ting man må se på er at gode Intel hovedkort som regel er dyre, så selv om man får CPU til nesten samme pris, kan saken bli en helt annen når man tar med hovedkort i prisen...

(ikke slå meg hvis jeg tar feil :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...