Gå til innhold

Vyke - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare hva Vyke er til de som ikke vet det? :blush:

6665125[/snapback]

Litt komplisert å forklare da det har flere tjenester, sjekk ut www.vyke.no å les litt om det du. Den greieste funksjonen er at du kan sende sms veldig billig via programmet istedet for å sende vanlig sms fra mobilen. Foreløpig koster en sms fra 0-5 øre avhengig av hvor mye operatøren din tar pr. megabyte datatrafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke ustabilt hos deg? Dama mi og vennina hennes som har E730 må prøve å sende en melding først som alltid klikker for så å prøve å sende igjen, da først fungerer det. Jeg sendte sms fra spania til 10-20 øre, da brukte jeg amena som operatør, blir ikke den billigst da siden den takserer pr byte? Eller har du et dyrt abonnement?

Har nettopp lagt inn vyke på nokia N73, her fungerte det helt supert! Sålangt feilfritt og grunnet symbian kan jeg bruke snartveitastene fra startmenyen til å gå rett til vyke :)

6665261[/snapback]

Har ikke merket noe ustabilheter enda iallefall:)

Eneste som kunne vært lagt til er å se hvor mange tegn man har skrevet i meldingen.

Har spansk kontantkort her (movistar) og etter jeg sender en melding så blir jeg trukket ca 60 øre på kortet.

Lenke til kommentar

Ok, jeg roamet og brukte amena som operatør, movistar tok minimum 50kb pr oppkobling til gprs så det kostet nesten like mye som vanlig sms.

AeroX: får du til å bruke æ, ø og å? Må du også inn på egen meny for å få tilgang til tegnsetting som ?,.-: osv? Kan hende dama har gammel FW på sin.

Lenke til kommentar
Ok, jeg roamet og brukte amena som operatør, movistar tok minimum 50kb pr oppkobling til gprs så det kostet nesten like mye som vanlig sms.

AeroX: får du til å bruke æ, ø og å? Må du også inn på egen meny for å få tilgang til tegnsetting som ?,.-: osv? Kan hende dama har gammel FW på sin.

6666001[/snapback]

Får ikke testet ÆØÅ da jeg har spansk firmware på mobilen. kan teste det når jeg mottar flash kabelen jeg har bestillt.

Må inn i meny for å få tegnsetting ja;( Er det kun på samsung man må det, eller gjelder det alle mobiler? (Skifter nok snart til nokia 6280 eller noe i den duren)

Lenke til kommentar
Bare samsung jeg har vært borti som er så kronglete på tegnsetting, samt mangler tlf-bok. Hos meg fungerer alt utmerket, til og med kontakter, har prøvd det på siemens cx65 og der virket det veldig bra. Litt trøblete på K750i, men der og fungerte kontakter æ,ø og å samt tegnsetting.

6666044[/snapback]

Godt og høre:) Er det tegn-teller også ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

6666058[/snapback]

På K750i tror jeg ikke det var det, siemens vet jeg ikke. På N73 er det tegnteller, men den teller fra 320 og ikke 160. Er det plass til 160 tegn i meldingene fra vyke?

6666122[/snapback]

ja det er plass til iallefall 200 tegn

Lenke til kommentar

6666058[/snapback]

På K750i tror jeg ikke det var det, siemens vet jeg ikke. På N73 er det tegnteller, men den teller fra 320 og ikke 160. Er det plass til 160 tegn i meldingene fra vyke?

6666122[/snapback]

6901106[/snapback]

På min N73 står det at det er plass til 320, har ikke testet om det fugnerer. Flott at de fortsatte gratisperioden ut september og :)

Lenke til kommentar

6666058[/snapback]

6666122[/snapback]

6901106[/snapback]

På min N73 står det at det er plass til 320, har ikke testet om det fugnerer. Flott at de fortsatte gratisperioden ut september og :)

6901453[/snapback]

det stemmer det 320 tegn er dt plass til

Lenke til kommentar

Hrmff :hrm: Etter å ha lest denne tråden har jeg registrert meg på Vyke og trodde at nå skulle jeg få laste det ned, men neida.... Jeg må fylle på kredit først. Unnskyld meg, men hvorfor skrive i tråden at det er gratis når det ikke er det? :innocent:

Om man ikke kan laste ned programmet uten å sette inn penger først er det langt fra gratis, og ergo kan man ikke sende SMS for kun GPRS-takst, eller er det en snikveg og annen side man kan laste ned programmet på? Om ikke, så la være å mislede folk til å tro noe annet. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hrmff  :hrm:  Etter å ha lest denne tråden har jeg registrert meg på Vyke og trodde at nå skulle jeg få laste det ned, men neida.... Jeg må fylle på kredit først. Unnskyld meg, men hvorfor skrive i tråden at det er gratis når det ikke er det?  :innocent: 

Om man ikke kan laste ned programmet uten å sette inn penger først er det langt fra gratis, og ergo kan man ikke sende SMS for kun GPRS-takst, eller er det en snikveg og annen side man kan laste ned programmet på? Om ikke, så la være å mislede folk til å tro noe annet.  :thumbdown:

6901579[/snapback]

jeg har ihvertfall ikke sagt det er gratis, bare gratis å bruke atm, men ikke å registrere. Jeg synes dog 50,- i investering er helt greit i og med at det uansett er billigere enn alle andre sms-alternativer bortsett fra smsmania og djuice nonstop om du er storforbruker. Jeg har ihvertfall spart mye på dette programmet og har veldig sansen for konseptet!

Lenke til kommentar

Har lest hele tråden og ikke en eneste plass er det opplyst at man må betale for å registrere seg.

Vel,vel. Virker som et bra program. Noen som har kjennskap til Wext? http://www.wextmessage.com

Dette er et gratis program for å sende sms via gprs. Har lastet det ned, og man skal få sms derfra med passordet for å begynne å bruke det. Har ikke mottatt sms derfra, og har flere ganger etterspurt dette både fra siden deres og fra mobilen, men det kommer bare beskjed om at mitt nr allerede er registrert. Jeg gikk på glemt passord funksjonen og skulle få det på sms, men ingen sms kommer. Contact Us linken på siden deres fungerer heller ikke. Noen som har dette programmet? Er det bare en midlertidig feil der, eller tar det dagevis før tekstmeldingen med passordet kommer? :cry: Det står jo at den skal sendes umiddelbart. :dribble:

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Har brukt Vyke i et halvt års tid nå, helt siden de først lanserte seg. Betalt inn 50kr én gang og har fortsatt 43kr igjen o_0 Har sendt "noen" SMS for å si det på den måten. Utmerket tjeneste og nesten utelukkende gode erfaringer her. Java ap'n funker fett på mine SE og Siemens-tlf'er. Dessverre tror jeg konseptet for godt til å vare, nyter det så lenge en kan! Enten går de vel konk eller så må de pushe prisene.

Lenke til kommentar
Har brukt Vyke i et halvt års tid nå, helt siden de først lanserte seg. Betalt inn 50kr én gang og har fortsatt 43kr igjen o_0 Har sendt "noen" SMS for å si det på den måten. Utmerket tjeneste og nesten utelukkende gode erfaringer her. Java ap'n funker fett på mine SE og Siemens-tlf'er. Dessverre tror jeg konseptet for godt til å vare, nyter det så lenge en kan! Enten går de vel konk eller så må de pushe prisene.

6918359[/snapback]

Jeg tror problemet kan være at hvis for mange bruker dem så endrer telenor\netcom minstefaktureringen for gprs-trafikk til noe høyere, eks 30 øre pr gprs-sesjon og vyke vil desverre ikke bli så bra lenger. Vi får utnytte det så lenge det varer ;) Ift utenlandstrafikken og sms fra utlandet så tror jeg nok vyke vil vare, men er litt bekymret for innenlands-sms på sikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha brukt Vyke siden januar synes jeg regninga har blitt enda billigere da jeg byttet til noextras.net nr mitt. det ble halve prisen det enn hva telenor tokk.

dette programmet passer bra til de som sender melom 5-25 meld hver dag

og viss man er mye ute i utlandet.

som sagt koster det 50 kr for å få lastet ned programmet og det rekker til ca 250 meld.

så når kampanjen er slutt så blir det ca 21 øre per meld når man regner med gprs trafikk

Lenke til kommentar
så når kampanjen er slutt så blir det ca 21 øre per meld når man regner med gprs trafikk

6978327[/snapback]

Noen som vet når kampanjen slutter? Da jeg hadde noextras før belastet de ofte ikke da jeg brukte vyke, nå har jeg netcom, de belaster fra 3-5 øre hver gang, ikke så dyrt akkurat da men endel dyrere enn me noextras.

Lenke til kommentar

6978327[/snapback]

Noen som vet når kampanjen slutter? Da jeg hadde noextras før belastet de ofte ikke da jeg brukte vyke, nå har jeg netcom, de belaster fra 3-5 øre hver gang, ikke så dyrt akkurat da men endel dyrere enn me noextras.

6978351[/snapback]

den slutter i slutten av oktober viss jeg vet riktig

Lenke til kommentar

Når det kommer til Vyke og Samsung tror jeg det ikke skyldes Vyke, men at Samsung generelt har dårlig støtte for java-programmer.

Har hørt om Vyke flere ganger, men fikk aldri med meg at de hadde annet enn SMS og VoIP. Skal teste Vyke Mobil neste gang jeg er utenlands. :yes:

6984918[/snapback]

På hjemmesiden står det ut september, men det finner vel folk fort ut av... Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Når det kommer til Vyke og Samsung tror jeg det ikke skyldes Vyke, men at Samsung generelt har dårlig støtte for java-programmer.

Har hørt om Vyke flere ganger, men fikk aldri med meg at de hadde annet enn SMS og VoIP. Skal teste Vyke Mobil neste gang jeg er utenlands. :yes:

6984918[/snapback]

På hjemmesiden står det ut september, men det finner vel folk fort ut av...

6986332[/snapback]

Det skyldes mest samsung, de har dårlig gprs-oppsett, det kommuniserer ikke skikkelig med javaprogrammer. Endel andre telefoner derimot støttes ikke skikkelig i vyke, eks K750i hvor noen av knappene er feil og det er tungvindt å sende sms. Uansett genialt konsept, spart mye på det jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...