Zephyr Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Ja da var det tid for å utvide filserveren og da må også kabinettet oppgraderes. Det vil bli bygd i hobbyplater og diverse skrot. Har lekt litt i Sketchup og kom da opp med det her. Ser detta greit ut eller er det noen forbedringer som bør gjøres?? Kommentarer skrives her!! Endret 21. juli 2006 av Zephyr Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Litt om hva som skal inni denna kassa: Intel Serverboard med Serverworks Chipset 2x2GHz Intel Xeon CPU 4x512 DDR3200 ram 2x MIST 500W power Highpoint 2240 16p S-ATA300 Kontroller 2x3114 4p S-ATA Kontrollere Disker: 1x37G Seagate Cheetah SCSI 1x200G WDC 1x250G Seagate 2x250G Maxtor 8x320G WDC 10x250G Samsung Spinpoint Da tilsammen 23 disker. Siden Highpoint kontrolleren har masse utganger til LED`s så må man jo bruke disse til noe. Har derfor lagd frontpanel med power, reset og 32 hull til HD-LED`s Har fått begynt på diodene, men dette er en LANGSOM jobb Dioden lyser blått ved aktivitet og rødt ved feil. Har også mulighet til å lyse grønt, men har ikke funnet noe morsomt bruk for det enda. Er ferdig med 4 stk. 28 to go Endret 22. juli 2006 av Zephyr Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Ja da var det update igjen Har fått gjort en del i går kveld og i dag så det hjelper fort gitt. HD-siden av kabinettet Under: Lufting til power Bak: Forandret litt på planene til bakplata. Kutta ut bakplata og hovedkortbrettet på serverkabinettet jeg hadde så det ble litt lettere med å feste hovedkortet Begge PSU skal også festes på en 3mm alu-plate så de kan festes med thumbscrews Siden jeg da måtte flytte cd-rom og floppy på grunn av bakplata så ble det til at jeg fyller opp noe av dødplassen på hovedkortsia Da ble det å lage en slik en. Her er det tight. CD-rom og floppy står helt flott uten fester Fra baksiden Og slik blir det seende ut. Mangler Skilleplata over, men hadde kjøpt for lite plater så får ikke gjort det enda Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Da har jeg vel drøyd lenge nok med dette prosjektet tenker jeg. På tide og starte igjen. Handleliste: Kalesjeknotter 64stk Stålplater 50x5cm 8stk Aluminium kabelkanal O-ringer ca 20mm 32stk O-ringer 75mm 50stk Power MIST 500W Festeplate for 2 psu Filler/primer Støydempingsmatter Mesteparten er handlet inn, men mangler kalesjeknotter og stålplater. Det er jo det jeg trenger først selvfølgelig så kommer nok en update veldig snart nå. Endret 19. november 2006 av Zephyr Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Da har jeg endelig fått nå lader til kameraet mitt så da er det klart for en liten update.... Har fått lodda endel mer på frontpanelet. Siden de ledningene jeg startet med var alt for store måtte jeg begynne på nytt og da ble det seende slik ut. Siden prosjektet er under stadig utvikling tenkte jeg at thumbscrews, det kan være godt å ha Tømte da lageret hos pc-styling...25 pakker sølv thumbscrews Jeg har da også fått laget meg noe som ligner et oppheng til disker. Det er da egentlig 4 av disse, men de 2 siste ligger ikke her nå. Og da var det jo jaggu bra jeg handla inn masse thumbscrews Den siste forandringen er vel at jeg ikke skal ha alle diskene opphengt i o-ringer. Det tok for mye plass og fikk da veldig dårlig luftgjennomstrømning. For å fikse det så trenger man kalesjeknapper Har bare 10 nå, men resten kommer snart. I alt 64 knapper er bestilt. Har også fått mitt andre MIST power...ligger å verker på og komme inn i serveren. Så fikk jeg bestilt ifra ELFA...10stk 5 pin connector hus og 50 stk pinner Disse skal da koble frontpanelet mot denne kontrolleren her Holder nå på med vill sparkling og pussing av kabinettet. Blir liksom ikke helt fornøyd, men det blir vel bra snart. Det skjer endel for tiden så kommer med ny update så fort det skjer noe spennende. Ikke nøl med ris&ros i denne tråden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå