vihovde Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har nettopp innstallert en NEC DVD brenner i min bærbare maskin, men den vil ikke lese av mine DVD plater. Kjøpte den på Komplett.no Noen forslag ? Trenger hjelp fort, vil ha med meg noen backup musikk DVD`er med på hytten. Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har du programvare i maskina til å spille av DVD-filmer? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Har du programvare i maskina til å spille av DVD-filmer? 6533712[/snapback] Har WINDVD og VLC... Trenger jeg noe annet ? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Har du programvare i maskina til å spille av DVD-filmer? 6533712[/snapback] Har WINDVD og VLC... Trenger jeg noe annet ? 6533777[/snapback] Det som er så rart er at den leser DVD plater med MP3 og brente DVD filmer ? Legger jeg inn orginale filmer, så finner den ikke noen ting ? DVD rommet stå bare å "spinner"... Noen forslag ? Er en NEC Dual Layer DVD brenner... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318816 Endret 21. juli 2006 av vihovde Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 høres u som dvdn er stilt inn på feil sone eller noe sånt... men er ikke spillern sonefri? Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Siden den spiller av MP3 og brent materiale kan det stilles spørsmål ved om du har riktige kodeker. Hva slags WINDVD er det du har? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Siden den spiller av MP3 og brent materiale kan det stilles spørsmål ved om du har riktige kodeker. Hva slags WINDVD er det du har? 6533930[/snapback] Har WinDVD 7... Når jeg går inn på Min Datamaskin og ser på DVD brenneren og trykker utforsk, så finner den ingenting selv om orginal DVD ligger inne ? DVD Shrink finner heller ingenting når jeg prøver å ta backup Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Du har selvfølgelig forsøkt å åpne Windvd og velge NECen som kilde? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Du har selvfølgelig forsøkt å åpne Windvd og velge NECen som kilde? 6533974[/snapback] Jada... Men der står det bare F: Ingen NEC der Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har du aktivert DMA i enhetsbehandlingen? Hvis ikke finn NECen under enhetsbehandlingen, trykk på innstillinger og huk av for DMA. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Har du aktivert DMA i enhetsbehandlingen? Hvis ikke finn NECen under enhetsbehandlingen, trykk på innstillinger og huk av for DMA. 6534033[/snapback] Finner ikke "innstillinger" jeg Jeg markerer NEC i enhetsbahandlingen, men hvordan aktiverer jeg for DMA ? Forklar meg rolig Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Du fant NECen i enhetsbehandlingen, da er det bare å dobbeltklikke på den. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Du fant NECen i enhetsbehandlingen, da er det bare å dobbeltklikke på den. 6534095[/snapback] Ja, har gjort det men finner ingen plass hvor det står Innstillinger ? Ser heller ingen plass hvor jeg kan huke av for DMA eller hva det heter ? Bruker Windows XP Pro (norsk) Endret 21. juli 2006 av vihovde Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg må gå. Legger ved en link med support. Lykke til! http://www.intervideo.com/jsp/Faq.jsp?product=WinDVD Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Du fant NECen i enhetsbehandlingen, da er det bare å dobbeltklikke på den. 6534095[/snapback] Ja, har gjort det men finner ingen plass hvor det står Innstillinger ? Ser heller ingen plass hvor jeg kan huke av for DMA eller hva det heter ? Bruker Windows XP Pro (norsk) 6534115[/snapback] DMA på norsk = Direkte minnetilgang. DMA skal imidlertid ikke ha noe betydning for om du kan spille dvd'er eller ikke, klarer selv å spille DVD'er uten dma aktivert, men da hakker de en del. Prøv å laste ned media player classic (gratis og trenger ikke installasjon fra denne siden: http://sourceforge.net/project/showfiles.p...ackage_id=84358 MPC bruker å fungere når alt annet ikke gjør. Lenke til kommentar
ols Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 ja, prøv det som ventle sier. men jeg synes mest det lukter regions-trøbbel. husk at både windows og selve dvd-drevet går i lås etter et visst antall avspillinger med forskjellige regions-dvd'er. hvis du går tilbake til nec i device manager og ser under dvd region, kan du sjekke om den står innstilt på riktig region i windows, og der kan du også se om det gjenstår noen avspillinger med andre regions-dvd'er. hvis dette er iorden er det mulilg at det er nec drevet som er låst til en annen region. teoretisk kan man f.eks risikere å få et drev som andre har returnert etter å ha brukt opp regionene (uten at jeg vil insinuere noe komplott hos komplett), eller man kan intetanende selv bruke opp regionene. (dvd regioner er noe halvkriminelt svineri, og helt meningsløst i en verden som hungrer etter felles standarder). Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 ja, prøv det som ventle sier. men jeg synes mest det lukter regions-trøbbel. husk at både windows og selve dvd-drevet går i lås etter et visst antall avspillinger med forskjellige regions-dvd'er.hvis du går tilbake til nec i device manager og ser under dvd region, kan du sjekke om den står innstilt på riktig region i windows, og der kan du også se om det gjenstår noen avspillinger med andre regions-dvd'er. hvis dette er iorden er det mulilg at det er nec drevet som er låst til en annen region. teoretisk kan man f.eks risikere å få et drev som andre har returnert etter å ha brukt opp regionene (uten at jeg vil insinuere noe komplott hos komplett), eller man kan intetanende selv bruke opp regionene. (dvd regioner er noe halvkriminelt svineri, og helt meningsløst i en verden som hungrer etter felles standarder). 6535460[/snapback] Har gjort dette flere ganger, den står på sone 2 (norge). Begynner å bli skikkelig lei hele dvd spilleren nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå