Gyr0 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg vurderer også å kjøpe et anlegg siden jeg begynner å bli lei ørepropper og dårlige pc høyttalere. Lurer på om noen kan gi meg noen forslag på hva jeg kan kjøpe? Har sett litt på NAD C372 + 2stk CERWIN-VEGA VE-12F og NAD C542 CD-spiller Hva er kvaliteten på det her? Egner det seg for rock og metal? Trenger et grønt signal fra noen som har litt peiling for jeg veit minimalt om stereoanlegg + + Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 spørs hva slags lyd du vil ha. er du av personen som digger en deilig gitarsolo så vil jeg ikke si at CV er det beste alternativet for deg. Nå skal sies at CV gir deg høy og kraftig lyd. men ikke akkurat pen lyd. Hvor stort rom skal du ha de der i? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Det er det med pen lyd som jeg er litt bekymra for,er nok en av de som digger en deilig gitarsolo Skal ha det på et lite rom, ca 20 kvadratmeter Edit: Men jeg kommer jo sikkert til å flytte hjemme fra en gang Endret 22. juli 2006 av zyfah Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Du får i alle fall mye trøkk. Men jeg annbefaler ikke feleknugging o.l. på CV. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Jeg ville gått for noen andre høyttalere. CV egner seg best til fest, eller hvis du er en av de som mener høy lyd er det samme som bra lyd. Forsterkeren og cd-spilleren vil jeg derimot si er gode til prisen. Kommer litt an på hvilke høyttalere du går for, da. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Jeg ville gått for noen andre høyttalere. CV egner seg best til fest, eller hvis du er en av de som mener høy lyd er det samme som bra lyd. Forsterkeren og cd-spilleren vil jeg derimot si er gode til prisen. Kommer litt an på hvilke høyttalere du går for, da. 6537390[/snapback] Har bare hørt at cerwin vega er bra, men høy lyd er ikke det som er viktigst. Skulle gjerne hatt noe med litt pen lyd i. Da er jeg på jakt etter høyttalere som har like bra trøkk som de har pen lyd til en ikke altfor dyr pris Endret 22. juli 2006 av zyfah Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Har du mulighet til å prøvelytte før du kjøper? Det bør du gjøre hvis du kan. Hvor mye penger skal du bruke på anlegg? Jeg anbefaler deg å kjøpe brukt,da får du mye mer for pengene. Hvis jeg skal komme med anbefalinger,så bør du se etter JBL,PSB,Patos og Klipsch. Alle passer glimrende til rock,men de er alle ulike i lyden. Derfor bør du prøvelytte før du kjøper. Forsterkeren du har sett på er helt grei og har mye power,men kjøper du brukt vil du få noe som er bedre. For eksempel Vincent SV-233 eller Cayin 252b. Disse 2 spiller mye bedre enn Naden og ser også mye bedre ut designmessig. Edit: Her er et eksempel på gode høyttalere til en fin pris. Vær OBS på dybden på de høyttalerne (over en halv meter!). Det er ganske ekstremt,men de har bassportene foran,så de kan plasseres nært bakvegg. Endret 22. juli 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Takk takk jeg skal snuse litt rundt og se på noen brukte greier. Fine høyttalere også. Tenkte jeg ikke skulle bruke mer enn 13-14000 på anlegg, siden jeg skal kjøpe noen andre ting også. Kan sikkert prøvelytte på høyttalere på elkjøp, men der er alt så forbanna dyrt Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Er ikkje så mykje vits å handle på Elkjøp. Mykje drit der Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Kan anbefale desse: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...cat=12&mypage=1 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Se om du kan få høre anlegget. Når jeg kjøpte mine høyttalere (LS10, cerwin vega) så fikk jeg høre de i butikken, og de sparker rompe. De lager mye lyd og trøkk, men er ikke best egnet til detaljert musikk. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) CV er både undervurderte og bedre enn det meste sleipe elektroforhandlere prøver å selge folk. Er du imidlertid ute etter veldig god kvalitet og samtidig høy lyd for så lite penger som mulig, sjekk ut HiFi-Klubbens utvalg av Bowers & Wilkins-høyttalere. Et meget bra merke som trives sammen med NAD. Endret 2. august 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Enig i det du skriver om CV, neitakk. Problemet er at store CV høyttalere krever store rom for å fungere bra, og når de fleste CV-kjøpere fremdeles holder til på et 12kvm stort gutterom er det mange mindre høyttalere som vil fungere mye bedre, og i mange tilfeller gi bedre og langt dypere bass. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Stemmer det ja, Peterman. Ikke alle som har gutterom, har skjønt dette med god plassering heller. Får fnatt av tilfeller der en høyttaler står i en helt annen retning enn den andre. Skrekk og gru... Disse kan anbefales om man ikke ønsker å sprenge et ungdomsbudsjett Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Anbefaler en tur på hiffiklubben og hiffisentret med cd-i-hånd. Husker en del år siden at jeg hørte et sett Dali 909 (eller noe sånt) som spillte meget pent. Har en kompis som har Cervin Vega CL1515 eller hva de heter (nyeste med dobbel 15") og de råkker stort i actionfilmer iaffal Og nye CV (CL serien) skal visst ha blitt mye, mye bedre når det gjelder lydkvalitet. I forhold til gammel CV som gikk ut på å øke volumet på rommet du spillte i ved hjelp av lufttrykk... -C- Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hjemme står det et par DC12. Ikke den største modellen til CW nei, men vi har spilt for 4-5 kvartaler på nattestider. Merkelig at politiet aldri har vært på døra egentlig... :S Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Du bør vurdere Patos Basic serien, f.eks B410. Lenke til kommentar
intelp Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg vurderer også å kjøpe et anlegg siden jeg begynner å bli lei ørepropper og dårlige pc høyttalere.Lurer på om noen kan gi meg noen forslag på hva jeg kan kjøpe? Har sett litt på NAD C372 + 2stk CERWIN-VEGA VE-12F og NAD C542 CD-spiller Hva er kvaliteten på det her? Egner det seg for rock og metal? Trenger et grønt signal fra noen som har litt peiling for jeg veit minimalt om stereoanlegg + + 6533452[/snapback] kjøpte meg akkurat CERWIN-VEGA VE-12F venter fremdeles:P gleder meg som en unge til jeg får det.. fikk piooner forsterkeren jeg bestilte i dag på 100x6 watt i 8 ohm Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 kjøpte meg akkurat CERWIN-VEGA VE-12F venter fremdeles:P gleder meg som en unge til jeg får det.. fikk piooner forsterkeren jeg bestilte i dag på 100x6 watt i 8 ohm Ikke for å ta fra deg gleden,men en Pioneer på 6*100 watt er ikke kraftig nok til å drive et par VE-12F optimalt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Morten K: Cervin Wega er utrolig lettdrevne høyttalere, så joda. Det går helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå