Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig å sjekke hvor mange filer det er totalt? Er ikke så flink med disse programmene

810 ifølge rtorrent-klienten min.

Hvordan er det mulig? Jeg er på 6,9 %, 467 filer

Fordi den laster ikke ned en og en fil, den laster ned bittesmå deler av hver.

Endret av FishMassacre
Lenke til kommentar

Som sagt, så er ikke jeg så flink med dette greiene. Jeg har µTorrent 3.0 som laster ned nå, og det går jo så sakte. Men, driver folk og laster ned fra meg og? Hvordan kan jeg sjekke dette?

Kort innføring:

Peers = de som har lastet ned 0%-99%. Disse kan du fortsatt laste opp det de har lastet ned.

Seeds = de som har lastet ned 100%. Disse kan ikke laste ned, de kan kun laste opp.

Down speed = hastigheten du laster ned.

Up speed = hastigheten du laster opp, altså deler med andre peers.

Ratio = raten mellom hvor mye du har lastet opp og ned. 1 betyr at du har lastet opp nøyaktig like mye som ned. 2 betyr dobbelt opplastet som ned. 0,5 betyr at du har delt halvparten så mye som du har lastet ned. Ratio på mer enn 1 er god "torrent moral", gjerne 2.

For eksempel har jeg nå:

post-118993-0-24629000-1313504898_thumb.jpg

Avail. = availability, det vil si hvor mange som deler hele torrenten. Dersom tallet er mindre enn 1, så har alle brukerne (både seeds og peers) mindre enn 100% av filene tilgjengelig, og slike torrents er "døde". Jo høyere over 1, jo lenger vil torrenten leve. Dersom avail. er 1, så kan det f.eks. bety at kun 1 person deler hele torrenten alene. Om den personen forsvinner, så er det ikke lenger mulig å laste ned.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har byttet om på Seeds og Peers Abigor.

Takk for det, da lærte jeg jammen noe i dag og. Men hva er det som bestemmer hastigheten? Er det noe jeg kan endre? Er bare halvveis

Hastigheten bestemmes av hvor mye de andre som er på torrenten laster opp. Det finnes ingen sentral server, så om du skal få data så må noen sende det også.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Han mente nok den samlede hastigheten fra alle seeds/peers på torrenten.

Det er derfor det er riktig å uploade endel. Bare duster gir seg før 1:1 ratio. :)

Hvor blir det av dagens podcast?

Den er da ute, den?

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Din nedlastingshastighet er direkte avhengig av alle andre sin opplastingshastighet. På samme måte som at alle andre sin nedlastingshastighet er avhengig av din opplastingshastiget. Med torrents deler alle på alt, og det du laster ned blir også sendt videre til andre som trenger det.

Om du avslutter med en gang du har lastet ned filen har du sannsynligvis lastet ned mye mer enn du har lastet opp, og effektivt gjort nedlastingen verre for andre. Du har brukt hastighet, uten å gi noe tilbake. Derfor er det en gylden regel ved torrentnedlasting at man ikke stopper før man har lastet opp minst like mye som man her lastet ned. En for alle, alle for en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...