Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er mest lei av Steinar sin "utrolig vittige" velkomstmelding: "Hei og velkommen til RR, herrer, kvinner og transpersoner!"

Skulle tro han ble sponsa av et eller annet forbund for å si det.

Sitter og blar gjennom tråden fordi jeg kjeda meg og måtte nesten dele ut en velfortjent like fire år på etterskudd for dette innlegget, siden dette er noe som har plaga meg også. Hvor mange transpersoner er det egentlig som hører på RR? Er også veldig enig med han som synes det er irriterende når Steinar uttaler "dere" som "dére".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fordi jeg skal ha filene over på minnepinne og høre på i bilen. Det er enklest.

Uansett så fant jeg ut hvordan. Gikk inn på https://radio.nrk.no/serie/radioresepsjonen, valgte en podcast og trykte "lagre som". Tar litt tid å få ned alle, men det funker.

Alternativt kan du bruke en plug-in i nettleser, gi den rss-linken og laste ned alle linker der som slutter på ".mp3". Tar litt tid å laste ned alle filene samtidig, men trenger hvertfall bare klikke "lagre" en gang.
Lenke til kommentar

Finnes definitivt fordeler ved å bruke en podcast-app fremfor en nettleser om man skal høre på tre år med RR. Hvorfor i all verden ikke bare bruke en app?

Fordi ingen app er enklere enn app?

For en bombastisk og meningsløs kommentar. I nesten alle tilfeller er en app bedre enn nettleser-versjonen på mobil. Og spesielt for podcaster, om man liker å høre på hele sesonger om gangen. Ikke bare kan podcast-appen automatisk filtrere mellom de episodene man har hørt og de man ikke har hørt, så slipper man selv å ha oversikt over hvor langt inn i sesongen man har kommet. Og hva gjør du i nettleseren om du kun hører en halv epsiode og lukker ned siden eller restarter mobilen? Da må du spole og manuelt prøve å finne ut hvor i episoden du er. I appen husker den det for deg.

Og ikke la meg starte med funksjonen hvor du kan lagre et titalls antall podcast-feeder og veksle mellom hvilke podcaster man hører på fullstendig sømløst og sporadisk.

Endret av Sanchez_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For en bombastisk og meningsløs kommentar. I nesten alle tilfeller er en app bedre enn nettleser-versjonen på mobil. Og spesielt for podcaster, om man liker å høre på hele sesonger om gangen. Ikke bare kan podcast-appen automatisk filtrere mellom de episodene man har hørt og de man ikke har hørt, så slipper man selv å ha oversikt over hvor langt inn i sesongen man har kommet. Og hva gjør du i nettleseren om du kun hører en halv epsiode og lukker ned siden eller restarter mobilen? Da må du spole og manuelt prøve å finne ut hvor i episoden du er. I appen husker den det for deg.

Og ikke la meg starte med funksjonen hvor du kan lagre et titalls antall podcast-feeder og veksle mellom hvilke podcaster man hører på fullstendig sømløst og sporadisk.

Forslag til app?
Lenke til kommentar

Forslag til app?

På iPhone kan du bruke den innebyggede musikkavspilleren. Har du Andropid kan jeg anbefale Podcast Addict. Bare søk på radioresepsjonen eller lim inn RSS-lenken.

November er her, og ingen annonsering av ny sesong enda. Det gjør meg litt bekymret.

Skulle det ikke starte igjen til mandag?

Har de bekreftet det? Prøvde å finne ut av det her tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...