Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det fikk vi se når han fikk seg verified twitter konto.

Sarkasme?

Tror ikke du har rett Mchansern.

Han er så cocky at det er direkte flaut.
Pluss at han har et syn på sin egen intelligens som overhodet ikke samsvarer med hans egentlige nivå.

Fakta steinar er at du er akkurat like lite intelligent nå som før du begynte i Lillehammer....

• Liker 1
Lenke til kommentar

At han er cocky betyr ikke at han tar seg selv så seriøst. Grunnen til at han er cocky er jo fordi han eventuelt mener at han har lykkes som komiker. At han etter eget syn har lykkes i den rollen betyr ikke at han ikke lenger tør drite seg ut. Det er ingen logisk sammenheng mellom de to.

Jeg så de live rett før jul, og Steinar var med på alt han. Inkludert å spise hundemat fra bakken mens han bjeffet, og snakke om alt slags grove og flaue tema, inkludert hvor god (dårlig egentlig) han var i senga.

Lenke til kommentar

Det virker egentlig som mange her inne hater Steinar, og bare går ut i fra at han i enhver situasjon enten vil være sur, arrogant eller "lite intelligent". Synes det minner om en heksejakt. Selv om jeg er langt større fan av de andre to så gjør han fortsatt en god og viktig jobb som programleder, og etter at Bjarte kom tilbake har jeg til og med ledd av ham ganske mye, du kan si han vært med på å skape gooooood stemning.

Er det janteloven som viser sitt stygge hode?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det gjør ikke jeg heller såklart. Bare syns det der "åååå han er så høy på seg selv, nå er han bare en corporate sell out som aldri ville vært med på å gjøre noe morsomt/drøyt igjen" er trøttende, og helt uten grunnlag i den virkelige verden.

Som nevnt minner det om den typiske norske janteloven; når noen lykkes i noe går vi ut ifra at de ikke egentlig fortjener suksessen de har hatt, og at suksessen automatisk går til hodet på vedkommende. Javel, kanskje Steinar har blitt mer selvsikker. Kanskje har han god grunn til det? Og hvorfor er det så provoserende i så fall?

Det fremstår som litt smålig og sutrete, jeg unner alle gutta i RR den suksessen de måtte klare å få.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Steinar er grei han. Irriterer meg noen ganger over noen av de bastante uttalelsene han har som er riv ruskende gale.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Det gjør ikke jeg heller såklart. Bare syns det der "åååå han er så høy på seg selv, nå er han bare en corporate sell out som aldri ville vært med på å gjøre noe morsomt/drøyt igjen" er trøttende, og helt uten grunnlag i den virkelige verden.

Som nevnt minner det om den typiske norske janteloven; når noen lykkes i noe går vi ut ifra at de ikke egentlig fortjener suksessen de har hatt, og at suksessen automatisk går til hodet på vedkommende. Javel, kanskje Steinar har blitt mer selvsikker. Kanskje har han god grunn til det? Og hvorfor er det så provoserende i så fall?

Det fremstår som litt smålig og sutrete, jeg unner alle gutta i RR den suksessen de måtte klare å få.

Jeg har aldri ment at han ikke er med på den fjollete humoren eller noe sånt. Det er bare innstillingen til kjendisstatusen deres som har forandret seg totalt i hans tilfelle. Akkurat det med å sitte i bar overkropp når x antall meldinger har kommet inn har ikke noe med at han er cocky å gjøre. Det er jo mange år siden han sluttet med det, og det er bare de siste par sesongene han har vært cocky.

Det som (for min del) skiller, eller i hvert fall skilte, RR fra andre humorprogrammer etc. var at de alltid var så utrolig down to earth. Avstanden mellom resepsjonistene og lytterne var alltid utrolig kort. For eksempel har de utrolig mye "kammerprat" på lufta og snakker om ting som skjer innad i NRK som om hele programmet egentlig bare var en uformell chit-chat mellom de tre og lytterne. De ga seg aldri ut for å være noe annet enn de var, og selv om de til en viss grad skrur seg litt til på lufta så fikk jeg en følelse av at man ser på "bakomfilmen", man får se det slik det egentlig er. Derfor fikk jeg en følelse av at RR var en kjæreste som hadde vært utro når det ble avslørt at halvparten av sendingene ikke er live. Magien er plutselig helt borte. Enda verre er det jo at de ikke tok selvkritikk engang, de fortsatte bare med det og gidder ikke engang å si ifra når det er opptak.

Når denne magien er borte, og Steinar bare er irriterende å høre på så er ikke RR noe bedre særlig enn andre ting. Før hørte jeg utelukkende på RR når jeg hadde mulighet, nå hører jeg like gjerne på noe helt annet. Når de legger programmet ned for godt, som jeg tror ikke blir så veldig lenge til, så kommer ikke de siste par sesongene til å være på min spilleliste i hvert fall.

Jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker i disse baner, selv om jeg vet at jeg kanskje er litt vel kritisk nå. Hvis programmet fortsetter å utvikle seg i samme retning så tror jeg "menigheten" vil gå mer eller mindre i oppløsning. Det er ikke det at jeg er kritisk til at programmet utvikler seg i seg selv, hvis man sammenligner en sending fra 2006, en fra 2008 og en fra 2012 så er jo programmet nesten ikke til å kjenne igjen, men da utviklet de seg til det bedre hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

På stående fot blir det nok litt tynt med eksempler, men kan komme tilbake når jeg kommer over noe. Skal høre meg igjennom høsten 2014 snart.

Tror han sa noe om Popcorntime som ikke stemte helt i en episode av befolkningen. Som bilinteressert la jeg merke til litt rare tilbakemeldinger i en annen episode av befolkningen. Men jeg husker ikke noe mer enn dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...