Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har merket en tinnitus-aktig lyd i både direktesendingen og podkasten siden de begynte på p13?

Japp, har lagt merke til den flere ganger. Utrolig irriterende.

Var som nevnt på postkasseshow igår. Var ganske fornøyd med første halvdel, men så dalte humoren en del. 400 kr for et slikt show der alt bare er improvisering er litt mye synes jeg, men ok.

Var en ganske morsom hendelse, en person tok micen og skulle si 3 positive ting om seg selv: "Høy, Snill og Hvit!" 2 meter på siden av han står Johan Golden som tar micen etterpå og sier: "jeg er lav, sur og SVART!"

Lenke til kommentar

Kult at Johan Golden var der! RR har jo snakket litt dritt om han, og litt nedlatende om Misjonen.

Helt enig om showet. Jeg så dem i vinter, og følte meg egentlig litt snytt. Morsomt i starten, men etterhvert ble det ganske kjedelig. Det hadde ikke kostet dem mye å slenge inn en stavmikser eller en annen konkurranse, spille et par karakterer, eller finne på noe som hadde gjort det mindre ensformig.

Lenke til kommentar

Hva faen er det de pratet om idag? Teiper de virkelig sendinger eller er det bare kødd?

Har ikke fått med meg "du hører nå et opptak" eller hva de pleier å si i noen sendinger denne sesongen.

Det stemmer. De spiller inn to eller flere sendinger på en dag og sender de påfølgende dagene. I følge Steinar er dette helt vanlig og skjer relativt ofte. De sier naturligvis ikke noe om at det er opptak da det vil bryte med illusjonen om at det er live.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hva faen er det de pratet om idag? Teiper de virkelig sendinger eller er det bare kødd?

Har ikke fått med meg "du hører nå et opptak" eller hva de pleier å si i noen sendinger denne sesongen.

Det stemmer. De spiller inn to eller flere sendinger på en dag og sender de påfølgende dagene. I følge Steinar er dette helt vanlig og skjer relativt ofte. De sier naturligvis ikke noe om at det er opptak da det vil bryte med illusjonen om at det er live.

Han sa vel at dette skjer av og til. Stor forskjell.

Lenke til kommentar

Problemet er uansett at han har sagt altfor lite om det. I sendingen i går sa han bare akkurat det samme han har nevnt på Twitter, og noe mer informasjon mangler. Det er mye som skulle vært på sin plass i denne saken, og kanskje først og fremst en beklagelse. Greit nok at de "spiller" mye under sendingene og f.eks. sier at sketsjene de lager er ekte osv. Men her snakker vi om lyttere som bruker av sin tid (og penger, om det er snakk om SMS) på sende inn ting til spaltene. Av det jeg har hørt av norske radioprogrammer, tør jeg vedde på at RR er et av de absolutt mest interaktive programmene vi har, og det med god margin.

Jeg savner også informasjon om hvordan ting blir i fremtiden, nå etter at dette har kommet frem. Skal de slutte å kjøre sendinger i opptak? Skal de informere i starten om at det er opptak? Eller skal de fortsette å late som ingenting og fortsette å føre oss lyttere bak lyset?

Slik det er nå, sitter gutta igjen med skjegget i postkassa (postkassa, postkassa), men later som om ingenting har skjedd.

Endret av Sanchez_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De aller fleste sendingene er nok live, og det hører man når de diskuterer dagsaktuelle hendelser. Jeg vil tro at det er først og fremst torsdager som kan være opptak. Forrige gang dette var oppe hadde de sendt et opptak på torsdag fordi de skulle på seminar. Forrige uke var de sikkert hypp på fri på torsdag, siden de hadde show i helgen.

Men det provoserer meg at de/Steinar så arrogant avviser kritikken. Det bør jo være forståelig at det irriterer lytterne at vi ikke får vite når det er live eller opptak, når så mange sender inn bidrag under sendingene. Spesielt de som bruker penger på å sende SMS blir snytt.

Lenke til kommentar

"Nå har Kyrre fått 300 nye følgere på twitter"

Jaha? Det har jo isåfall ingenting med at de reklamerer for det på RR, fordi da ville de 300 nye lytterne kommet dagen etter, ikke under opptak.

Fake antall nye lyttere?

"Nå later vi som om Kyrre har fått et vilkårlig antall følgere"?

Så sier de:

"Hvis vi får deg opp til 4000 lyttere skal vi dele ut en t-skjorte til nr 4000"

Jaha? De kunne jo delt ut en bil til nr. 4000, ingen hører jo programmet før dagen etter uansett.

Hvis de spiller opptak må de være ærlig på det og slutte å fake siste 24 og slikt. Det blir bare falskt og bryter ned gleden av å høre på programmet. Jeg hørte alle podkaster med Tore og Einar, jeg slutter ikke å høre selv om de ikke faker at det er live. Det er kvaliteten som teller (selv om de mister kvaliteten av interaktivitet).

En ting som faktisk er bedre med opptak enn live er at Steinar ikke maser så grusomt med epostadresser, sms-kodeord og alt det repeterende kjedelige pratet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vi har jo nettopp hatt en heftig diskusjon her om at de teipet sendingen fra forrige onsdag! Var jo oppslag i VG om det også. Du er overrasket nå?

Lenke til kommentar

Tar det piano, ikke fortissimo.

Som nevnt, det er mest det at vi ikke har fått noe beskjed om det på forhånd. Det er liksom bare blitt nevnt; "Åja forresten det er noen av sendingene dere har hørt som ikke har vært live, tjohei"

Hadde det vært krise å hatt "du hører nå et opptak med hun podkast-stemme-dama ELLER guttene som kommer med en kjapp melding selv før sendingen, som de har gjort tidligere?

Er i utgangspunktet hyppig bidragsyter, men fra nå av blir det nok podkast eksklusivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å sende spørsmål til postkassen (you go girls) med følgende:

Hei jenter. Spørsmål til vilkårlig postkasse, postkasse, postkasse.

Når må dere ha neste ukas dilemmas inn slik at eg rekker å få den med til dere skal ta opp den sendingen?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sykt lenge siden Alfonso har vært med da. Men for min del er det bare en av mange karakterer som Bjarte har laget som ikke er spesielt morsomme (dessverre).

Det virker som at de er veldig mange som er misfornøyde med at vi ikke får vite at sendinger går i opptak. Håper de får så mange klager at de faktisk begynner å melde fra når det er opptak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...