Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

Forøvrig, mens jeg allerede har spammet ned tråden. Noen som vet om det blir endringer i podcast-greiene, eller får jeg tak i de på samme måte som før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor er dette en god kanal for NRK.

Dessuten så er det et ressursspørsmål inne i bildet. NRK kan ikke bruke ressurser på å dekke alle sære arenaer som har noen få tusen brukere. Det vil rett og slett koste for mye. Derfor konsentrerer de seg om massene.

At facebook er en god kanal for nrk er det ikke tvil om. Men må facebook ha monopol på nyheter fra nrk? Skal nrk legge ned nett-tv og legge alt over på facebook streaming istedenfor?

Om ikke nrk kan bruke ressurser på å dekke sære arenaer, da burde kanskje legge ned sin egen hjemmeside?

At de konsenterer seg om facebook for å nå massene er delvis greit. At facebook krever innlogging, konto og privatopplysninger før du kan nå denne offentlige informasjonen er kynisk. At NRK gir facebook monopol på informasjonen deres er en falitterklæring av NRK som selvstendig mediehus.

Lenke til kommentar

Ja vi kan vel runde det av her. Konklusjon: det er helt greit at NRK bruker eksterne kanaler for å få kontakt med publikum, men rr kunne vært flinkere på å publisere alt i hovedkanalen.

110% enig! :)

Og eg mener NRK Skal bruke eksterne kanaler. Flest mulig. For reklame for NRK er gull verdt.

Nå må jeg faktisk innrømme at etter å ha kikket på facebooksiden til rr, så var selve hovedsiden åpen og jeg tror jeg fant klippet det ble linket til tidligere her et stykke ned på siden.

Og det lå åpent. Men linken som ble delt her var derimot lukket så helt åpent var det likevel ikke.

Lenke til kommentar

Greit for facebook at det statlige mediehuset NRK bruker dem til å dele sitt materiale. En falitterklæring for NRK.

Hvis jeg deler tekst, bilde, lyd eller video her på dette forumet, så kan du se det uten å logge inn. Gjør det samme på facebook og de krever plutselig at jeg må logge inn bare for å se offentlig informasjon.

Århundres overreaksjon?

Jeg håper du har skrevet et debattinnlegg i Klassekampen der du angriper NRK for å ha kommentarfelt (på sider som p3.no OG RRs egen nettside, for eksempel) der man må registrere bruker for å skrive. For det har jo holdt på i årevis og er en hårreisende sak satt opp mot det du retter ditt raserimot her.

Lenke til kommentar

Greit for facebook at det statlige mediehuset NRK bruker dem til å dele sitt materiale. En falitterklæring for NRK.

Hvis jeg deler tekst, bilde, lyd eller video her på dette forumet, så kan du se det uten å logge inn. Gjør det samme på facebook og de krever plutselig at jeg må logge inn bare for å se offentlig informasjon.

Århundres overreaksjon?

Jeg håper du har skrevet et debattinnlegg i Klassekampen der du angriper NRK for å ha kommentarfelt (på sider som p3.no OG RRs egen nettside, for eksempel) der man må registrere bruker for å skrive. For det har jo holdt på i årevis og er en hårreisende sak satt opp mot det du retter ditt raserimot her.

Hæ, hva snakker du om? Jeg presiserte jo nøyaktig med å ta forbehold om det du nevner her. Jeg skrev:

"Det er ingen grunn til å måtte logge inn annet enn om man skal poste noe eller se privat informasjon."

Hvis man skal dele informasjon så bør dette ha en avsender. Særlig der avsender ikke eier mediet informasjonen deles på. Er informasjonen sin personlige mening i form av et diskusjonsinnlegg, en post eller innlegg i et forum så er det jo høyst naturlig å ha en form for innlogging og navn knyttet til informasjonen som deles. Da er det avgjørende å kreve konto for autentisering av avsender.

At nrk krever konto og innlogging for å poste sine meninger hos nrk er det samme som at diskusjon.no krever konto og innlogging for å poste her.

Om sammenligningen din skulle hatt noe som helst mening måtte nrk kreve facebook konto og innlogging for å poste på sidene deres. Det gjør de ikke, og med god grunn! Virker ikke som du har forstått noe av kritikken som rettes mot offentlig informasjon fra et mediehus som krever konto og innlogging hos en tredjepart, et sosialt nettsted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Stusset over det selv. Rart da gårsdagens pødcast hadde jingler.

Hva synes dere om de nye jinglene? Har ikke hørt irritasjonsspaltens jingle enda, men drops og pastilltestjinglen var fet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...