Abigor Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Töre på tv: http://tv.nrk.no/serie/byttelaane-liv/MYNT11000214/sesong-1/episode-2 (krever ikke facebook/konto/innlogging) 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Helt enig. Hvorfor i helvete skal NRK ha radio når jeg ikke hører radio. De bruker mine lisenspenger! Sorry. Trodde ironi fungerte på nettet. Å si at NRK ikke skal være tilstede på Facebook blir litt rart å tenke når halve norges befolkning er der. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 At de er på facebook er helt greit. At man må ha konto og logge inn for å se offentlig informasjon er helt idiotisk/kynisk av facebook. Det er ingen grunn til å måtte logge inn annet enn om man skal poste noe eller se privat informasjon. At de velger å legge på en helt unødvendig begrensning er vel for å lure flere folk til å skaffe konto. At NRK velger å legge ut eksklusiv informasjon på denne lukkede tredjepartskanalen er helt idiotisk av NRK og i tillegg kynisk dersom de ønsker at facebook skal få flere brukere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Helt enig. Hvorfor i helvete skal NRK ha radio når jeg ikke hører radio. De bruker mine lisenspenger! Sorry. Trodde ironi fungerte på nettet. Å si at NRK ikke skal være tilstede på Facebook blir litt rart å tenke når halve norges befolkning er der. Jeez..... Nå er du slow! Eg skal ha tilgang på det NRK produserer, det har eg ikke når det kun ligger på Facebook. Helt enig. Hvorfor i helvete skal NRK ha radio når jeg ikke hører radio. De bruker mine lisenspenger!Skivebom. Fullstendig. ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Vel, jeg skal ha tilgang på radioen. Få en radio da. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hvorfor det? Hva har det med denne diskusjonen å gjøre? Eg vet du bare troller, men vil gjerne høre det argumentet..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hvorfor det? Hva har det med denne diskusjonen å gjøre? Eg vet du bare troller, men vil gjerne høre det argumentet..... Jeg skjønner bare ikke denne sytingen over tilgjengelighet. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Neivel? Da er jo det ditt problem. Det har jo allikevel ingenting med radio argumentasjonen din å gjøre? Kom med grunnen til at du skal ha radio gratis. Og hva det har med at vi ønsker å kunne se/høre/lese de tingene NRK lager uten å måtte utlevere oss hos en tredjepart. Dessuten syter vi over manglende tilgjengelighet. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hvor mange mb ryker egentlig om jeg streamer programmet via mobilen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Neivel? Da er jo det ditt problem. Det har jo allikevel ingenting med radio argumentasjonen din å gjøre? Kom med grunnen til at du skal ha radio gratis. Og hva det har med at vi ønsker å kunne se/høre/lese de tingene NRK lager uten å måtte utlevere oss hos en tredjepart. Dessuten syter vi over manglende tilgjengelighet. HJeg skal ha tilgang til radio uten måtte støtte barnearbeid i Østen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Det har ingenting med det vi snakker om, og det vet du. Du kan kjøpe radio som er skrudd av husmødre i Norge. Du kan arve en radio, du kan høre på nettradio, siden du åpenbart surfer med glede på de samme barnas bekostning. Du kan med andre ord ha tilgang til NRK på alle de kanaler de sender på, men ikke det de la ut på Facebook, for da må du via en tredjepart i tillegg til å kjøpe en barnearbeidsduppedings. Så prøv igjen. Nå er eg rimelig sikker på at vi andre med tid og stunder får oppleve det som ble lagt ut. Men NRK bør holde seg for gode til å la Facebook medlemmer få fortrinn. Hva med medlemmer av Google+? Eller Twitter etc etc. Endret 15. august 2014 av Jotun Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Spør du meg krever det like mye av deg å ha en nettleser og en pc som det gjør å ha Facebook. Dessuten er jobben til NRK å nå ut til flest mulig. Det gjør de best via Facebook. Ikke Google+ som ingen har. Se bare på p3 som har laget nyhetsvarsel på snapchat. En enkel måte å nå ut til ungdommen på. Klager du på det også? Husk at det viktige fra NRK alltid blir distribuert i "hovedkanalene". Hvordan skulle det blitt om all info fra NRK skulle ligge på hovedsiden deres? Det hadde blitt et rot. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Når de kun legger på Facebook så gjør de motsatt av det du skriver er NRK sin viktigste oppgave å nå ut til flest mulig. Det de gjør når de gjør dette er å ekskludere mange og gi Facebook et gratis konkurranse fortrinn. Det er ikke NRK sin jobb å gjøre. Skal de inkludere Facebook bør de ta med de andre også, eller legge ting på NRK sine sider. Hvis De ikke klarer å gjøre dette på en oversiktlig måte bør de bytte programmerere. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Og NRK p3 nyheter på snapchat er konge. Men ikke hvis de kutter ut de nyheten på andre kanaler. Uenig? Det blir jo tross alt lagt ut på snapchat, trenger ikke legge de mer en på et sted?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Du ser vel at denne logikken er en fallitterklæring? Sånn sett så burde NRK kutte ut alle nettsatsing da mange tusen nordmenn ikke bruker nettet. NRK når ut til stort sett hele befolkningen (inkludert de eldre) gjennom tv og radio. Det åpner for at de kan bruke andre kanaler for å nå ut til folk som kanskje ikke tilbringer tid så mye rundt et radioappart eller en tv. Tenk et scenario der vi har en krisesituasjon. NRK gir beskjed i alle kanaler. Jeg tipper ganske mange 1000 får denne beskjeden først gjennom Facebook. Derfor er dette en god kanal for NRK. Dessuten så er det et ressursspørsmål inne i bildet. NRK kan ikke bruke ressurser på å dekke alle sære arenaer som har noen få tusen brukere. Det vil rett og slett koste for mye. Derfor konsentrerer de seg om massene. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Dermed burde de først og fremst bruke sine egne sider, dernest alle de andre. Da har alle tilgang. For som eg har sagt GJENTATTE ganger: bruk gjerne Facebook, men legg det også ut en plass der alle kan se det. Du setter jo Facebook lik Internett. Det blir feil. De har egne nettsider som de drifter som er åpne for alle. De bør først brukes. Så får de ta seg av stakkarene på Facebook etterpå. Rr har tilogmed EGNE sider som de kan bruke. Da ville de nått ut til ALLE som er interessert i rr. Ikke bare de som er interessert i rr og har knyttet kontakt med de på Facebook. Patetisk er det. Denne diskusjonen gjelder forøvrig ikke bare rr, så er kanskje litt off topic, men dette eksempelet irriterer meg. Endret 15. august 2014 av Jotun Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Ja vi kan vel runde det av her. Konklusjon: det er helt greit at NRK bruker eksterne kanaler for å få kontakt med publikum, men rr kunne vært flinkere på å publisere alt i hovedkanalen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Ja vi kan vel runde det av her. Konklusjon: det er helt greit at NRK bruker eksterne kanaler for å få kontakt med publikum, men rr kunne vært flinkere på å publisere alt i hovedkanalen. 110% enig! Og eg mener NRK Skal bruke eksterne kanaler. Flest mulig. For reklame for NRK er gull verdt. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hvor mange mb ryker egentlig om jeg streamer programmet via mobilen? En nedlastet podcast uten musikk ligger på rundt 70-80 mb, så blir nok rundt 200 mb kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Står her under musikk streaming: http://www.dinside.no/917643/hva-faar-jeg-for-n-gigabyte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå